Teraz większość aut, w tym samym segmencie, wygląda podobnie..
Dawniej każda marka miała charakterystyczne linie nadwozia.
Bez problemu można było z daleka rozróżnić BMW, Hondę, Alfę Romeo, VW, Audi, itd..
Obecnie nie jest to już tak łatwe.
Ja raz na parkingu w hipermarkecie chciałem zobaczyć z bliska Giulię, podszedłem i okazało się że to BMW M3, patrzyłem z boku z jakiś 30 metrów
Najciężej rozpoznać w nocy z daleka tylne światła. Miesza się z superbem strasznie
Bok to BMW z daleka. Jedynie przód nie do podrobienia. Szczególnie światła. Są super. Jak tylne z Giulietty Też nie do podrobienia.
Własne: 147->146->156->159->159->Giulietta->Giulia Super->Giulia Veloce
Jaram się, że jeździłem147 GTA, 156 GTA, Brera Ti, 159 SW Ti, Mito Veloce, Giulietta Veloce, 4C
Jaram się, że siedziałem: Prototyp 8C
przód Giulii jest niepowtarzalny - nie ma żadnego auta w tej klasie z tak gównianym wykonaniem kratek zderzaka
nawet wewnątrz koncernu Tipo ma o niebo lepsze... a wiadomo że i klasa niższa i marka
...
Alfa jako jedna z niewielu marek ma charakterystyczną chłodnicę - ile znacie takich? Nerki BMW, siedem pionowych pasków w Jeepie i co jeszcze? U wszystkich są ciągle nowe pomysły, a kiedy widzisz scudetto, to wiesz, że to Alfa. To też jest wyróżnik "premium" marki.
- - - Updated - - -
"Nieco gorzej jest z kokpitem. Tu designerzy najwyraźniej nie potrafili się zdecydować, czy chcą nawiązać do czasów, gdy brytyjska motoryzacja najbardziej napełniała dumą poddanych Jej Królewskiej Mości, czy do nowoczesności i najnowszych standardów. Bo choć jako całość, kokpit jest interesujący, różni się zdecydowanie od jakichkolwiek modowych sztamp, stylistyka jest eklektyczna, niespójna, a przy tym wnosi spory bałagan użytkowy. W dodatku – przynajmniej w testowanym egzemplarzu – jakość użytych do wykończenia kokpitu materiałów absolutnie nie pozwalała na myślenie o konkurowaniu z Niemcami. Sporo twardych plastików, w tym kompletna deska rozdzielcza, całe podszybie. W katalogach pokazywany jest kokpit znacznie lepszy, pokryty skórą – bazowo nie ma o tym mowy, plastik wypełniający górną część kokpitu i większość boczków drzwiowych równie dobrze można znaleźć w Dacii. A i to nie z tych najnowszych roczników… Biorąc pod uwagę zachwyty nad wnętrzem tego Jaga, jakie czytałem u kolegów-dziennikarzy, którzy (jak wynika z mojego śledztwa mającego wykluczyć idiotyzm u kolegów lub u mnie) jeździli egzemplarzami XE o znacznie wyższych standardach, najwyraźniej Jaguar poważnie przestrzelił z podstawową specyfikacją. Bo choć jest całkiem obfita w sensie wyposażenia (ale np. automatycznych świateł nie obejmuje, jak w testowanym aucie), to jednak widać, słychać i czuć, że starano się drastycznie ciąć koszty. Nie powinno jej być w ogóle, a już tym bardziej w parku prasowym.
Ale i to nie koniec moich pretensji – jak widać na zdjęciach w galerii poniżej, bagażnik tego drogiego i prestiżowego w założeniu samochodu luksusowej marki wykonano niczym nie przymierzając w św.p. Związku Radzieckim. Bardzo przepraszam za tak mocne stwierdzenie, ale zamontowanie w ramie bagażnika wlewu czynnika AdBlue (dodatek mocznikowy pozwalający oczyszczać spaliny silnika wysokoprężenego z tlenku azotu) to numer, jakiego można by się spodziewać w – no nie wiem – Żiguli z lat 80. No i warto zerknąć na „sufit” bagażnika. Nie tylko nie ma wykończenia, ale wręcz straszy gołymi, niczym nieosłoniętymi, ostrymi krawędziami blach. Wstyd po prostu."
http://pertyn.com/jaguar-xe-2015/
Każdy ma swoje za uszami...
![]()
Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019
Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS
Tylko tyle, że idealnego wykonania nie ma nigdzie...
Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019
Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS
oczekiwania są po prostu zbyt duże, często doprawione nieznajomością rynku. W dzisiejszych czasach szczególnie, w segmencie D, nawet premium, nie ma co oczekiwać jakiś luksusów. Nawet w segmencie E niektóre materiały wołają o pomstę do nieba. Ma być tanio i dostępnie dla przeciętnego człowieka, i tak własnie jest. Przecież to nie są jakieś strasznie drogie samochody. Podstawowe BMW 5 kosztuje przecież tyle, co skoda octavia na full wypasie.
Jaguar S-type 4.2 V8
Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
Citroen Xantia Activa II V6 - była
Citroen Xantia II 2.0 16V - była
Skoda Felicia 1.3 MPI - była
No nie - w Giulii powinno być I-DE-AL-NIE. I najlepiej za 80 tys.zł maksymalnie.
Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019
Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS