Strona 8 z 12 PierwszyPierwszy 123456789101112 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 71 do 80 z 118

Temat: Ciśnienie w oponach

  1. #71
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomtrz
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    były alfy, jest Jaguar
    Postów
    2,290

    Domyślnie

    Cytat Napisał azar Zobacz post
    No ale odpowiednie dociążenie to akurat trakcję poprawia
    OMG, skisłem nie no, trzeba się generalnie zgodzić. Tylko odciążenie poprawia trakcję jeszcze bardziej

    Cytat Napisał azar Zobacz post
    Śladowe ilości. Wpływ nie jest bardzo duży.
    wylej śladowe ilosci oleju na tarcze hamulcową to skoro wpływ nie jest bardzo dużo, to po co zalecają ostrożność przez kilkaset km?
    Ostatnio edytowane przez Tomtrz ; 24-07-2018 o 14:14
    Jaguar S-type 4.2 V8
    Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
    Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
    Citroen Xantia Activa II V6 - była
    Citroen Xantia II 2.0 16V - była
    Skoda Felicia 1.3 MPI - była

  2. #72
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    06 2018
    Auto
    Stelvio 280hp
    Postów
    100

    Domyślnie

    Ci do “docierania” opon. Osobiscie sprawdziłem w mocnym (400+) aucie rwd parokrotnie ze nowe opony przez krótki czas trzymają beznadziejnie. Sprawdzone empirycznie na gumach Michelin, Dunlop, pirelli oraz Toyo. A “przyjemności” dostarczaja P-zero rosso assimetrico założone w marcu przy temperaturze ~5 stopni, wtedy dopiero jest ciezko i ślisko.

    Takze zdecydowanie warto dać troche czasu oponom. Ja przy nowych gumach zawsze kontrolnie szybkie przyspieszenie I ostre hamowanie pare razy I jest ok.

  3. #73
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomtrz
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    były alfy, jest Jaguar
    Postów
    2,290

    Domyślnie

    Cytat Napisał jedrzejnowak Zobacz post
    A “przyjemności” dostarczaja P-zero rosso assimetrico założone w marcu przy temperaturze ~5 stopni, wtedy dopiero jest ciezko i ślisko.
    Dunlop sportmaxx przy 5 stopniach też nawet sucho ledwo kleją, na mokrym to jest szczerze strach jeździć. Co zabawne budżetowe opony letnie w takich warunkach zawsze mi dawały radę.
    Jaguar S-type 4.2 V8
    Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
    Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
    Citroen Xantia Activa II V6 - była
    Citroen Xantia II 2.0 16V - była
    Skoda Felicia 1.3 MPI - była

  4. #74
    Użytkownik Znawca Avatar azar
    Dołączył
    02 2017
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulia Veloce, Giulietta 1.4
    Postów
    1,716

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomtrz Zobacz post
    wylej śladowe ilosci oleju na tarcze hamulcową to skoro wpływ nie jest bardzo dużo, to po co zalecają ostrożność przez kilkaset km?
    cóż za wspaniałe porównanie Masz jeszcze jakieś?

    Ok cofam wszystko. W Spiderze nie dotarłem opon. Totalnie to olałem. Efekt widać na wideo. 3 opony kompletnie do wymiany.
    Docierajcie dobrze radzę.

    https://streamable.com/bzx8c
    Własne: 147->146->156->159->159->Giulietta->Giulia Super->Giulia Veloce
    Jaram się, że jeździłem 147 GTA, 156 GTA, Brera Ti, 159 SW Ti, Mito Veloce, Giulietta Veloce, 4C
    Jaram się, że siedziałem: Prototyp 8C

  5. #75
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,588

    Domyślnie

    co za OT dyskusja. pytanie było "ciut" na wyrost od docieranie opon, tak jakby to było nie wiadomo co. [MENTION=73165]azar[/MENTION], nikt z dyskutujących z Tobą nie twierdzi że trzeba stosować jakąkolwiek super zawanasowaną procedurę, ale trzeba przez pierwsze kilometry uważać, bo opona nie ma jeszcze właściwych parametrów. pewnie dystans "dotarcia" to trochę więcej niż dojazd z salonu na pierwszą stację benzynową, choć pewnie przez nawet taki parokilometrowy odcinek osiągnie się już dużą część wstępnego oczyszczenia opony z różnych substancji i nadania jej odpowiedniej przyczepnej faktury. tylko głupio byłoby tuż po wyjeździe komuś wbić się w tyłek czy wyjechać na zakręcie, nie uważasz (a takie przypadki się zdarzają). w przypadku aut nie jest to aż tak ważne, bo najczęściej nic się nie stanie przy drobnym poślizgu albo pognie się blacha, ma to natomiast super znaczenie w przypadku motocykli gdzie uślizg koła może skończyć się bardzo źle.
    To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.

    Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.

  6. #76
    Użytkownik Znawca Avatar azar
    Dołączył
    02 2017
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulia Veloce, Giulietta 1.4
    Postów
    1,716

    Domyślnie

    Cytat Napisał epsonix Zobacz post
    co za OT dyskusja. pytanie było "ciut" na wyrost od docieranie opon, tak jakby to było nie wiadomo co. [MENTION=73165]azar[/MENTION], nikt z dyskutujących z Tobą nie twierdzi że trzeba stosować jakąkolwiek super zawanasowaną procedurę, ale trzeba przez pierwsze kilometry uważać, bo opona nie ma jeszcze właściwych parametrów. pewnie dystans "dotarcia" to trochę więcej niż dojazd z salonu na pierwszą stację benzynową, choć pewnie przez nawet taki parokilometrowy odcinek osiągnie się już dużą część wstępnego oczyszczenia opony z różnych substancji i nadania jej odpowiedniej przyczepnej faktury. tylko głupio byłoby tuż po wyjeździe komuś wbić się w tyłek czy wyjechać na zakręcie, nie uważasz (a takie przypadki się zdarzają). w przypadku aut nie jest to aż tak ważne, bo najczęściej nic się nie stanie przy drobnym poślizgu albo pognie się blacha, ma to natomiast super znaczenie w przypadku motocykli gdzie uślizg koła może skończyć się bardzo źle.
    Co do motocykli to się zgodzę. Jest sporo materiału na ten temat. Wczoraj rozmawiałem nawet z właścicielem nowej aprilli i potwierdził te zjawisko. Znam też "statystyki" jednego z salonów Warszawskich od początku lat 90 czyli jak sprzedawano tam maluchy na zapisy i ludzie pod bramą stali. Nigdy nie słyszałem o czymś takim jak docieranie opon a każdy nowy samochód ma nowe opony i przez tyle lat ktoś by o tym wspomniał nawet z tysięcy odbierających klientów. CO innego wyważanie i tzw "układanie" nowej opony. Po prostu trzeba normalnie jeździć i obserwować czy nie trzeba powtórzyć wyważenia. Nigdy też nie zdarzyło się, że ktoś wpadł w poślizg w pierwszych kilometrach po wyjechaniu z wydawalni. Zdarzały się różne inne sytuacje jak np pani nalała ropy do malucha w 15 min po odbiorze albo wjechała w bramę bo pierwszy raz jechała automatem Oczywiście opony są zabezpieczane chemicznie ale ma to pomijalne znaczenie nawet przy pierwszych kilometrach. Takie są moje obserwacje. Ekspertem nie jestem ale w życiu widziałem więcej nowych samochodów z nowymi oponami niż starych. Jeździłem też testówkami z licznikiem od 2km i mimo, że nogę mam ciężką to żadnych poślizgów nie pamiętam.
    Własne: 147->146->156->159->159->Giulietta->Giulia Super->Giulia Veloce
    Jaram się, że jeździłem 147 GTA, 156 GTA, Brera Ti, 159 SW Ti, Mito Veloce, Giulietta Veloce, 4C
    Jaram się, że siedziałem: Prototyp 8C

  7. #77
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomtrz
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    były alfy, jest Jaguar
    Postów
    2,290

    Domyślnie

    Cytat Napisał azar Zobacz post
    Oczywiście opony są zabezpieczane chemicznie ale ma to pomijalne znaczenie nawet przy pierwszych kilometrach. Takie są moje obserwacje. Ekspertem nie jestem ale w życiu widziałem więcej nowych samochodów z nowymi oponami niż starych. Jeździłem też testówkami z licznikiem od 2km i mimo, że nogę mam ciężką to żadnych poślizgów nie pamiętam.
    Takie sa Twoje obserwacje, no własnie. Miałeś też obserwacje w wątku o ESP, że auta się nie a wprowadzić w poślizg, podczas gdy inni potrafili to zrobić

    Piszesz, że nikt nigdy o tym nie słyszał, a przecież dostałeś informacje prosto od strony producentów, że trzeba przez pierwsze kilkaset km uważać

    sorry, ale no szkoda szczempić ryja
    Ostatnio edytowane przez Tomtrz ; 25-07-2018 o 12:13
    Jaguar S-type 4.2 V8
    Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
    Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
    Citroen Xantia Activa II V6 - była
    Citroen Xantia II 2.0 16V - była
    Skoda Felicia 1.3 MPI - była

  8. #78
    Użytkownik Znawca Avatar azar
    Dołączył
    02 2017
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulia Veloce, Giulietta 1.4
    Postów
    1,716

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomtrz Zobacz post
    Piszesz, że nikt nigdy o tym nie słyszał, a przecież dostałeś informacje prosto od strony producentów, że trzeba przez pierwsze kilkaset km uważać
    Bo nikt tego nie stosuje bo nie ma to totalnie żadnego znaczenia.
    Rozmawiałem przed chwilą ze sprzedawcą w salonie (15 lat doświadczenia). Mówi że nie ma to żadnego znaczenia. Sprzedał setki nowych samochodów z nowymi oponami. Myślisz, ze wszystkich naraził na wypadek nie informując o tym. Nie wszyscy producenci piszą o docieraniu opon. Tak samo jak nie wszyscy producenci piszą o docieraniu silnika. Dlaczego? Bo nie ma to znaczenia albo jest marginalne

    W robocie mam 25 osób. Wszyscy cisną bekę już tego tematu jak im pokazałem. Wybornie się bawimy. W sąsiednim temacie też już jest zdrowa beka odnośnie do wykładziny

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Tomtrz Zobacz post
    Miałeś też obserwacje w wątku o ESP, że auta się nie a wprowadzić w poślizg, podczas gdy inni potrafili to zrobić
    Dawaj cytat Każdy samochód się da wprowadzić w poślizg. Jest granica gdzie elektronika mówi ci, że idzie na kawę i radź sobie sam. W ogóle po co zmieniasz temat jakimiś personalnymi wycieczkami?
    Własne: 147->146->156->159->159->Giulietta->Giulia Super->Giulia Veloce
    Jaram się, że jeździłem 147 GTA, 156 GTA, Brera Ti, 159 SW Ti, Mito Veloce, Giulietta Veloce, 4C
    Jaram się, że siedziałem: Prototyp 8C

  9. #79
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    09 2017
    Auto
    Giulia 2.0 2017
    Postów
    201

    Domyślnie

    Azar, przeczytaj proszę jeszcze raz co Epsonix napisał w swoim ostatnim poście. Jak nie zrozumiesz, to przeczytaj jeszcze raz. Aż do skutku.
    Zawsze w swoich wywodach zasłaniasz się swoimi kolegami, jakimiś znajomościami, rozmowami ze sprzedawcami etc. Ludzie podają Ci tu na tacy linki do stron producentów opon, gdzie masz wszystko potwierdzone co omawia ten wątek. To jest najgorsze dla człowieka podejście "ja tego nie doświadczyłem więc na pewno to nieprawda". Bardzo się ograniczasz tym sposobem.

    Na wszelki wypadek przetłumaczę Tobie, co Epsonix napisał:
    - nowa opona musi się dotrzeć aby zyskała parametry podawane przez producenta.
    - nie odczujesz różnicy między nową a dotartą przy spokojnej jeździe;
    - odczujesz natomiast różnicę przy bardziej agresywnej jeździe, albo sytuacji awaryjnej takiej jak np. ostre hamowanie.

    Wniosek: po prostu powinno się bardziej uważać na nowej oponie przez pierwsze kilometry, aby zminimalizować ryzyko sytuacji awaryjnej.

    Pozdro

  10. #80
    Użytkownik Znawca Avatar azar
    Dołączył
    02 2017
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulia Veloce, Giulietta 1.4
    Postów
    1,716

    Domyślnie

    Cytat Napisał SWRSC Zobacz post
    - odczujesz natomiast różnicę przy bardziej agresywnej jeździe, albo sytuacji awaryjnej takiej jak np. ostre hamowanie.
    Konkrety!!!
    O ile się wydłuży droga hamowania? Zapytaj tego producenta mailowo i daj tu odpowiedź. Powinien mieć chyba badania na ten temat skoro pisze, że jego produkt nie jest w pełni sprawny na początku.
    Własne: 147->146->156->159->159->Giulietta->Giulia Super->Giulia Veloce
    Jaram się, że jeździłem 147 GTA, 156 GTA, Brera Ti, 159 SW Ti, Mito Veloce, Giulietta Veloce, 4C
    Jaram się, że siedziałem: Prototyp 8C

Podobne wątki

  1. [Giulietta] Ciśnienie w oponach
    Utworzone przez wproszewski w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 39
    Ostatni post / autor: 13-01-2019, 21:16
  2. [146] Ciśnienie w oponach
    Utworzone przez paweldante w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 15-11-2008, 12:49
  3. [146] ciśnienie w oponach
    Utworzone przez niezgoda w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 16-09-2008, 21:47
  4. ciśnienie w oponach
    Utworzone przez Majka w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 37
    Ostatni post / autor: 19-08-2008, 12:35
  5. [164] Ciśnienie w oponach
    Utworzone przez pocisk22 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 21-02-2008, 22:47

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory