DZIEKIIIIIIIIIIII!!!treraz zkumalem...jeszcze tylko jedno...gdzie moge to sprawdzic i ewentualnie zrobic...
DZIEKIIIIIIIIIIII!!!treraz zkumalem...jeszcze tylko jedno...gdzie moge to sprawdzic i ewentualnie zrobic...
- sprawdzić można oprogramowaniem diagnostycznym: Unidiag ( darmowy ) , alfadiag lub też na examinerze.
- w menu informacyjnym należy szukać Fiat Drawing number i potem sprawdzic czy ten numer odpowiada uaktualnieniu.
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm
przedstawiam spis wersji ECU dla rodziny 156 1.6, 1.8 oraz 2.0
- często zakupujemy ECU z alegro i dobrze wiedziec czy nam sprzedają ECU do
156 1.8 TS [ 156_18] , czy też ECU do 156 1.8 TS 16V [932_18].
alfa 156 1.6
1. ECU 0.261.204.731 soft 103735-0396 draw: 46768465, ver xxx [156_16]
2. ECU 0.261.204.731 soft 103735-9676 draw: 46740192, ver xxx [156_16]
alfa 156 1.8
1. ECU 0.261.204.947 soft 103735-0390 draw: 46768469, ver 035 [156_18]
2. ECU 0.261.204.732 soft 103735-9648 draw: 46739437, ver xxx [932_18]
3. ECU 0.261.204.947 soft 103735-9649 draw: 46739435, ver 024 [932_18]
alfa 156 2.0
1. ECU 0.261.204.948 soft 103735-2594 draw: 46768470, ver 046 [156_20]
2. ECU 0.261.204.270 soft 103735-9650 draw: 46739438, ver 066 [932_20]
3. ECU 0.261.204.948 soft 103735-9651 draw: 46739436, ver 024 [932_20]
-jeśli ktoś zauwazy jakieś nieścisłości proszę o poprawienie,
- robiłem ten zestaw zgodnie z danymi ze strony AutoMedia, ale widzę że i tam wkradły się błędy.
- czy wersje 156 2.0 TS od wersji 156 2.0 TS 16V rózniły się tylko jednym lub dwoma czujnikami temepratury ?
Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 21-08-2009 o 19:24
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm
dwa wnioski
- C. uaktualnienia oprogramowania nie należy dokonywać w ECU dla wersji 011, 022, 033, 044, 055, 066 które to wersje są przewidziane dla silników 1.8 TS, 2.0 TS z podwójnym czujnikiem temperatury płynu chlodzącego.
- 2. ECU 0.261.204.270 soft 103735-9650 draw: 46739438, ver 066 [932_20]
- czyli wgrywamy najnowsza wrsje 066, subwersja [932_20], czyli do auta z silnikiem 932.
- zamiast oryginalnego pliku wgrywany jest plik MOD, dotyczący likwidacji braku mocy na zimnym silniku.
- po wgraniu reset parametrów adapatacyjnych oraz adaptacja.
- po adaptacji FRA równe 3821 usek na biegu jałowym, nigdy tego nie było w tym aucie.
- wykres sondy lambda jest bardziej prawidłowy w zakresie niskich napięć.
- rozgrzewanie trwa krótko, wysokie czasy wtrysku tylko przez chwilę.
- może to efekt tej temperatury zewnętrznej + 35 st C lub nowy psikus alfy.
- falowanie na postoju zerowe, chociaz logi pokazują że ECU rusza silnikiem krokowym.
- jutro testy na trasie, oraz test braku mocy na zimnym silniku.
--
--
--
--
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm
- mój vin to ...26109, ale po weekendzie sprawdzę, jakie mam oprogramowanie, tymczasem, jutro i pojutrze mam wesele
- alfa jest z 98 roku. 2.0 T.S.
- skąd ściągnąć i w jaki sposób wgrać nowe oprogramowanie do alfy?
A tak na marginesie, to należą sie wielkie podziękowania za wytrwałość i pomoc Bubu. Ciągle czyta, sprawdza, bada i testuje. Wg mnie to bardzo duża pomoc.
- dostęp do nowszych plików oraz procedura wgrania jest w dziale Zrób to Sam, w tym temacie.
http://www.forum.alfaholicy.org/zrob...az_kluczy.html
- a testowanie, zmiany w ECU , no cóz zobacz ten temat
http://www.forum.alfaholicy.org/spra...lfaholicy.html
-" Dodatkowo obsługa forum przyznała tytuł „elektronika-diagnosty” dla:
• Bubu321"
- tak że dyplom zobowiązuje a i rośnie powoli konkurencja w tym temacie , czyli do następnej edycji konkursu.
- tak na marginesie to chciałbym rozgryżć ten problem , bo jest trochę denerwujący.
- no i wyniki testów, inne ECU, nowe oprogramowanie a wykres poziomy od 40 st -- +60 st C, ten sam. !!!
- no i taki sam brak mocy, jakbym ciągnął cysternę, jak tylko minie magiczną granicę + 60 st C, idzie jak powinien iść.
- czyli pozostała przepustnica, silnik krokowy.
- a i pojawiło się falowanie tak od 600 do 1.200 obr, zgodnie z tym co inny opisują, co jest miało być lepiej a jest jeszcze gorzej.
- czy nie robię jakiegoś błędu w metodzie pomiaru, albo któryś czujnik podaje złe parametry, i jest to błąd stały, którego nie brałem pod uwagę.
- na tym wykresie falowania widać dość dokładnie że to ECU w parametrze żadane obroty podaje zawyżone lub zanizone parametry obrotów, silnik krokowy próbuje tylko się do tego dostosować.
--
--
--
--
--
![]()
Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 22-08-2009 o 13:36
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm
@matt79
- no to muszę kolegę zmartwić, fakt nie ma nowszego oprogramowania do 0.261.204.733 103735-0395 ver 044, draw: 47768466, ale jest MOD.
- z tego co podglądałem oprogramowaniem ECM2001 wersja 3.2 e, to ten mod zmienia 7 parametrów, lambda sensor na zimnym silniku, czasy wtrysku oraz wyprzedzenie zapłonu.
- limiter obrotów zostawia tylko w spokoju.
- co daje w praktyce taki mod, nalezy zainstalować i sprawdzić.
- dla chetnych pliki poniżej.
p.s.
- dla porówniania mod dla 156 ts , wersja 9650-066 oraz 9651-024
--
--
--
--
http://rapidshare.com/files/27100418..._0.44.rar.html
--
--
![]()
Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 24-08-2009 o 20:14
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm
Rozumiem ze moje oprogramowanie jest juz zmienione na te nowsze?
ME 3.1 nie sprawdzałem wersje oprogramowania.
- ale problem z tym nowszym oprogramowaniem jest taki, że ja stosuję MOD-a.
- czyli nowsze oprogramowanie da ci tylko to , ze będziesz zgodny z ekologią.
- czyli będzie dziura na zimnym silniku, przynajmniej tak jest dla 156 TS.
- a nawet można o tym poczytać z tego linku
--
http://www.alfa-lancia.pl/forum/view...284&highlight=
- temat: Szarpanie przy zimnym silniku, autor krzys76.
Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 13-09-2009 o 16:03
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm