www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie
> PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y
Zatem obserwacje są bliższe rzeczywistości.
To interwał wymiany oleju co 30tkm, był głównym winowajcą czarnych skwarek, a nie olej sam w sobie.
Zresztą producent wycofał się z wymian co 30 na rzecz 15 tys.
Moja(krajowa) ma 123tkm nalatane, nigdy nie widziała innego oleju niż Selenia i problemu z czarnymi osadami nie ma. Tylko że olej był wymieniany zawsze co rok lub max 15km i zazwyczaj było to co rok.
Nie stosuję żadnych płukanek i co więcej nie zamierzam.
Pare osób kupiło auta zza Odry, które latały po autostradach 30tkm między wymianami i pochwaliło się widokiem spod pokrywy. Zapewne większość olejów zostawiłoby taki obraz po przebiegu w takich warunkach.
Jakieś konkretne dane co do wymiany oleju i interwału? Czy tylko teorie? I nie wiem dlaczego interwał wskazany przez PRODUCENTA miałby być interwałem nieprawidłowym, a wskazany przez Serwis prawidłowym. Ktoś coś rozjaśni?
Zobacz jak wygląda olej po 30k więcej wyjaśniać nie trzeba. U mnie jak kupiłem (wymieniany co 30) wyglądał jak w moim dieslu po 10k. A mając MA trzeba dbać o olej.
Wysłane z mojego Mi A2 Lite przy użyciu Tapatalka
www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie
> PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y
Dzięki za odpowiedzi i ja się zgadzam z tym, że olej nie trzyma parametrów i, że co 30kkm to "trochę dużo", ale pytanie jest następujące:
1) Jak będę zmieniał olej co 10kkm, to po jakim czasie w sensie średnim silnik ulegnie poważnej awarii?
2) Jak będę zmieniał olej co 30kkm, to po jakim czasie w sensie średnim silnik ulegnie poważnej awarii?
Jeżeli ktoś poda konkretne dane, to świetnie, bo wnosi to konkretne informacje do dyskusji.
Ostatnio edytowane przez RalfPi ; 16-08-2018 o 06:14
www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie
> PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y
Rozumiem - jako praktyczne przykłady przytoczę 3:
w Rodzinie mamy Pandę (wymiana co jakieś 40kkm, a tak to dolewki) - jakieś 220kkm bez awarii.
Mój Lancer - wymiana co 20kkm - przebieg w LPG 170kkm.
Moja Alfa Giulietta co 20/30kkm - przebieg 202kkm (ostatnie 50kkm) w LPG.
Wszystkie bez żadnej awarii.
Poza tym tak możemy pewnie dyskutować bez końca.
Myślę, że naprawdę pomocne byłyby jakieś dane statystyczne, lub dane.. z konkretnych badań. Może mi się wydaje, ale reszta to niestety (bo też chciałbym znać prostą odpowiedź - co ile wymieniać olej), to mgliste teorie bez poparcia w praktyce.
Dla mnie możesz sobie żyć w swoim mglistym świecie, tylko jeśli jesteś tak pewny swego, to podaj mi kontakt do siebie, a ja będę dawał go klientom, którzy mają problemy z silnikami przez kiepski olej, i będziesz im to tłumaczył.
W necie każdy może być mocny w teoretyzowaniu, tylko niestety rzeczywistość weryfikuje takie mądrości.
Nie masz awarii, brawo, ciesz się tym, tylko przestań już tłumaczyć innym, żeby awariom nie starali się zapobiegać.
www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie
> PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y
Witam,
temat rzeka z tym olejem :-)
wymieniłem Brere 2.4 disel na Guliette QV 2015-chce zabrać się za oleje i filtry i czy ktoś z użytkowników silnika 1,75 z qv-ki używa takiej kombinacji jak Motul 5w40 x clean +dodatek ARCHOIL AR 9100? Czy w jakiś sposób zaważacie dodatek tego Archoila? Czy jakieś inne propozycje co do oleju?
do Brery wlewałem millersoil.
pozdrawiam