Jeżeli różnią się tylko średnicą "rury" to dlaczego do silnika 1,4 ts są 3 numery boshowskie ?? kupiłem zamiennik na allegro i niby wszystko gra ,ale zaczał dużo wiecej palić ,także wróciłem do nie całkiem sprawnego bosha
Jeżeli różnią się tylko średnicą "rury" to dlaczego do silnika 1,4 ts są 3 numery boshowskie ?? kupiłem zamiennik na allegro i niby wszystko gra ,ale zaczał dużo wiecej palić ,także wróciłem do nie całkiem sprawnego bosha
ma ktoś może przepływkę 0 280 218 019 ???
chciałem wiedzieć czy ma wtyczkę 4czy 5-pinową?
---------- Post dodany o godzinie 22:34 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 22:20 ----------
w alfach 145 wszystkie przepływki są 5-pinowe?
ps. a co do wyższego spalania to nie musi być wina przepływomierza, przyczyn może być wiele np. sonda
z tego co mi wiadomo to ta przepływka ma wkład F 00C 2G2 030 (co twierdzę po http://allegro.pl/item699913467_bosc...8019_nowa.html ) a ten wkład ma 5 przewodów. ja u siebie w 146 z 99r mam 5 przewodową a ojciec w 146 z 98r ma już 4 przewodową (w 145 myślę że jest identycznie wszakże to ten sam samochód prawie)
AR 1.4 TS z 1999r i wtyczka od przepływki ma 5 pin'ów.
Gdzieś na allegro przy okazji wkładu do przepływomierza były wypisane przepływki, które tenże wkład posiadają:
Nie daje głowy za prawdziwość tej informacji, ale z tego co na allegro patrzę, raczej się zgadza.Oryginał:
46469917
Analogiczne wkłady:
0280217531
0280218001
0280218004
0280218019 - ten występuje chyba najczęściej =]
0280218045
0280218108
0281002182
0281002199
0281002207
0281002208
0281002308
0281002309
F00C2G2030
F00C2G2033
Pzdr.
Ostatnio edytowane przez sn00p ; 20-08-2009 o 07:22
0280218019 ja zakupiłem taką przepływkę w sklepie we Wrocławiu za 269zł, przepływka ta posiada 5 pinów i wkład o nr F00C2G2030. Z tego co szukałem w internecie jest to chyba najtańsza wersja przepływki o tym nr wkładu. Jutro przekładam ten wkład do swojej przepływki to dam znać jak hula![]()
Jestem już po wymianie wkładu w przepływce i czyszczeniu dolotu. Po tych naprawach niestety strasznie zaczeły wariować obroty, przeszukawszy forum znalazłem 2 sposoby na te objawy:
1) po zmontowaniu wszystkie jak zauważymy że obroty wariują gasimy silnik, odpinamy kostkę od przepływki, zapalamy silnik i po chwili gasimy, zakładamy kostkę i powinno działać
2) drugi sposób to niestety komputer i kasowanie błędów przepływki i reset kompa
Niestety musiałem jechać na kompa, ale teraz śmiga, aż miło
P.S.
A może podczas zabawy z przepływką warto odpiąć klemy to może potem niebędzie tego problemu z obrotami?!
A więc podsumowując moją przygodę z przepływką:
AR 145 1.4 ts 2000r.
święcąca marchewa i diadnoza komputerowa wykazała parametry przepływomierza i sondy lambda poza zakresem:
w tym modelu mam przepływke o numerze 280 218 001 (Bosh 550zl nowy)
kupiłem przepływke dedykowaną do silnika TS1.6 280 218 019 (Bosh 280zl nowy)
Dodam tyle że wkład tych przepływomierzy jest taki sam i ma 5 pinów, różni się tylko średnicą obudowy
z ciekawostek dodam że po wymianie przepływki zrobiłem jazde próbną i samochód chodził jak marzenie ale po przejechaniu 5 km coś strzeliło w podwoziu!
następnego dnia wszedłem pod samochód aby wymienić sonde lambda i co zauważyłem, rozerwany tłumik końcowy:xd( dziura na 10 cm) hehe
ps. może zrobiłem błąd że nie wymieniłem obydwu części za jednym razem(no ale ciekawość mnie zżerała)
---------- Post dodany o godzinie 17:53 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 17:51 ----------
teraz mam do zrobienia tłumik a falujące obroty na biegu jałowym dręczą mnie nadal:d
Ach ta ciekawość![]()
Ponawiam temat !
Czyli jeśli dobrze rozumie, to do mojej alfy 146 1.4 z 1999 będzie pasować wkład przepływki
0 280 218 019 który jest 2x tańszy niż dedykowana przepływka do 1.4....
Czy cały przepływomierz będzie pasował czy tylko wkład ?
Bo jeśli całość da radę wymienić to poco taka rozpiętość cen ??!!
Czy te usterki o których pisał tytus mogą wynikać z tego że nie kupił takiej przepływki jaką miał tylko inna i wymienił sam wkład
Pozdrawiam