Trę podwoziem. Jeździłem na 17 zimowych. W lecie na 19. Kupiłem felgi 19, więc pytam, czy wejdą 45, skoro na 19 miałem 40 i z biedą 2 palce od opony do nadkola.
Trę podwoziem. Jeździłem na 17 zimowych. W lecie na 19. Kupiłem felgi 19, więc pytam, czy wejdą 45, skoro na 19 miałem 40 i z biedą 2 palce od opony do nadkola.
Macie jakieś doświadczenia z tym wynalazkiem:
Nankang, Winter Activa SV-3, 235/40 ZR19 96W XL ???
Warto? Trasa codziennie ok. 70 km z tego ok. 25 po mieście.
W ostatnim teście niemieckiego autobilda był model Nankang SV2 i wypadł tam gdzie reszta opon od chińczyków czyli końcówka stawki, 40 miejsce na 51 testowanych opon. Za to Frigo HP2, które w tym temacie swego czasu spowodowało mała burze bo znawcy wróżyli właścicielom rychła śmierć na drodze bo to przecież Dębica, wypadł na 7 miejscu z dobrym wynikiem.
Dziękuję za info.
[MENTION=10735]Pływak[/MENTION]
poka jakiś skan, czy źródło bo to może być ciekawa lektura
Alfa Romeo 145 1.4 Boxer
Alfa Romeo GT 1.9 JTD
Alfa Romeo 159 1,75 TBi
Znalazłem http://www.autobild.de/artikel/winte...-10811081.html
Chciałem kupić Kleber Krisalp HP 3 i widzę, że bym źle na tym nie wyszedł. Ale w końcu za Dębice HP2 dałem trochę mniej, a kto ma jest zadowolony.
W tym teście jest jako dobra a nie tylko zadowalająca, więc nieźle.
Wiem, że to rozmiar 15 cali ale taki Nokian D4 tak nisko?
Ostatnio edytowane przez kobe83 ; 02-10-2018 o 10:55
Włoski geniusz, włoska technologia, włoska pasja.
Pewnie na tygodniach będzie przedruk tego testu w polskim Auto Świecie jak co roku.
Co do Nokiana to często w testach wypada średnio po prostu tak się jakoś zakorzeniło, ze opony zimowe ze Skandynawii to muszą być super bo przecież tam takaaa zima i wszyscy w kółko je w internatach polecają.
Tutaj pozycje w testach z ostatnich kilku lat jakie zajmował D4 jak widać kiepska powtarzalność wyników
![]()
Ostatnio edytowane przez Pływak ; 02-10-2018 o 12:17
Czasem różnice w wynikach testów między tymi lepszymi markami są tak naprawdę pomijalne, a i sposób testowania opon też nie jest idealny.
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
Nie, nie jest idealny i zawsze trzeba przejrzeć kilka testów oraz tabele z wynikami i wtedy można wyciągać wnioski ale na pewno testy są bardziej miarodajne niż opinie internetowych anonów, którzy chwalą wszystko co kupią
W hamowaniu na mokrym miedzy zwycięzca testu Dunlopem Winter Sport 5, a Nokianem D4 jest 2,5 metra różnicy. Moim skromnym zdaniem to sporo. Owszem Nokian to nie jest w żadnym wypadku zła opona, wręcz przeciwnie z tym, ze czytając opinie na necie czasem mam wrażenie, ze na zimę nie ma nic lepszego jak Nokian, a tak naprawdę jest sporo alternatyw niejednokrotnie lepszych.
Ostatnio edytowane przez Pływak ; 02-10-2018 o 13:43
Tylko przy 19 cali cena robi też różnicę. Na Dunlopach w breji lub śniegu ślizgałem się. Nokiany gryzą śnieg i do przodu. Każdy chwali to co spróbował. Nie narzekam i jestem przywiązany. Poza tym patrzę na klasę przyczepności. Poniżej B nie kupuję. W Ibizie miałem klasę C i były ok, gdy były nowe. Po 1 sezonie strach w zakrętach. To moje subiektywne odczucia i tylko tyle. Niech każdy jeździ na czym chce i niech mu służą. Mogę też polecić na zimę Fuldę, bdb na śniegu zwłaszcza świeżym (też subiektywne odczucie). Bywało, że jeździłem i bez zarzutu, choć klasa C (o ile dobrze pamiętam).