Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 27

Temat: 2.4jtd rozrząd ustawienie, camshaft, crankshaft. Bezradny

  1. #1
    reit
    Gość

    Domyślnie 2.4jtd rozrząd ustawienie, camshaft, crankshaft. Bezradny

    Witajcie.
    Zanim napisalem ten post przeczytalem wszystko co jest na necie na temat ustawienia rozrzadu, czujnikow walkow - wszystkiego.

    Zdemontowalem nawet miske olejowa sprawdzajac ustawienie szczelin przy czujniku walu a walkiem rozrządu.
    Co prawda nie mam blokady ale zaznaczylem sobie na kole zamahowym polozenie przed zdemontowaniem paska.

    Teraz napisze jak to sie stalo.
    Pewnego dnia jade i co jakis czas zapala sie wtrysk. Silnik pracuje tak jakby mial moc ale cos go blokuje i czuc wibracje. Nastepny dzien byl podobny ale wtrysk juz sie palil caly czas. Skasowalem blad ale po odpaleniu znow sie wyswietla.

    Jezeli czujnik (wałka rozrzadu/korbowodu) bylby uszkodzony to silnik by nie odpalal tak?

    U mnie jest jeszcze inaczej.
    1. Czujnik walka podlaczony, czujnik walu podlaczony-> auto pali + marchewa

    2. Czujnik walka odlaczony, czujnik walu podlaczony-> auto nie pali + marchewa

    3. Czujnik walka podlaczony, czujnik walu odlaczony-> auto nie pali + marchewa

    Wie ktos z Was jak ustawic ten rozrzad? Wychodzi na to ze czujniki sa dobre.

    Pozdrawiam i prosze o pomoc bo morduje sie z nia juz pare dluugich dni


    Blad jaki wywala komputer to: cam/crank sign. synch. czyli brak synchronizacji walkow

  2. #2
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 JTD
    Postów
    2,650

    Domyślnie

    to jak ty sobie nie radzisz z JTD to co by było dopiero jakbys sie zabrał za TSa z wariatorem

    nie zmieniałem jeszcze rozrządu w JTD ale niedługo pewnie sie za to zabiore ale z tego co widze nie jest to jakies wyzwanie na miare wspomnianego tsa

    sciagnij sobie instrukcje i zrob dokładnie jak tam pisze krok po kroku i powinno być ok

    no chyba ze masz JTD 16v to tam czarna magia

  3. #3
    reit
    Gość

    Domyślnie

    chcialem posta o pomoc a nie pouczanie mnie co mam robic. Gdybys sie znal, to bys nie pisal o TS tylko o jtd. Widzisz, ze juz przeprowadzilem rozne mozliwe kombinacje a nie tylko jedna.

    Jak ktos ma pomysl jak to rozwiązac niech pisze. Osoby, ktore niczego nie wnoszą niech sie nie udzielaja.

    PS
    na czujniku wałka mam napiecia 1 - 12V; 2 - 5V, 3- wiadomo 0,
    na czujniku wału korbowego mam tylko oporność 930omow

    jakie napiecie powinien mieć jeden i drugi?

    pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez reit ; 26-08-2009 o 07:52

  4. #4
    g.fu
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał reit Zobacz post
    Witajcie.
    Zdemontowalem nawet miske olejowa sprawdzajac ustawienie szczelin przy czujniku walu a walkiem rozrządu.
    Co prawda nie mam blokady ale zaznaczylem sobie na kole zamahowym polozenie przed zdemontowaniem paska.
    Teraz napisze jak to sie stalo.
    Pewnego dnia jade i co jakis czas zapala sie wtrysk. Silnik pracuje tak jakby mial moc ale cos go blokuje i czuc wibracje. Nastepny dzien byl podobny ale wtrysk juz sie palil caly czas. Skasowalem blad ale po odpaleniu znow sie wyswietla.
    Jezeli czujnik (wałka rozrzadu/korbowodu) bylby uszkodzony to silnik by nie odpalal tak?
    U mnie jest jeszcze inaczej.
    1. Czujnik walka podlaczony, czujnik walu podlaczony-> auto pali + marchewa
    2. Czujnik walka odlaczony, czujnik walu podlaczony-> auto nie pali + marchewa
    3. Czujnik walka podlaczony, czujnik walu odlaczony-> auto nie pali + marchewa
    Wie ktos z Was jak ustawic ten rozrzad? Wychodzi na to ze czujniki sa dobre.

    Pozdrawiam i prosze o pomoc bo morduje sie z nia juz pare dluugich dni
    Blad jaki wywala komputer to: cam/crank sign. synch. czyli brak synchronizacji walkow
    Napisz czy usterka zaistniała sama z siebie, czy po wymianie paska rozrządu. To akurat istotnie zmienia sytuację. Nie napisałeś też jaki dokładnie masz silnik, ale zakładam, że 2,4 jtd 10v jak chyba większość.
    Nie za bardzo wiem po co zdejmowałeś miskę olejową, przecież czujnik wałka rozrządu jest pod kołem pasowym wałka rozrządu. Chyba, że masz jednak inny silnik niż ja. Tak naprawdę do poprawnego ustawienia rozrządu w tym silniku nie potrzeba jakichś cudów, wystarczy pasek z markerami odpowiadającymi znakom przy wałku rozrządu i na wale korbowym. Można poprawnie ustawić rozrząd praktycznie w każdym położeniu wału, byle zachować wzajemne ustawienie wału korbowego i wałka rozrządu. Blokady wcale nie są konieczne.
    Jeśli Twoje problemy zaczęły się po wymianie paska, a tak zakładam, to sprawa jest znacznie prostsza. Wystarczy zdemontować pasek, ustawić wał korbowy i wałek rozrządu na znaki, starannie założyć pasek zgrywając markery ze znakami na silniku. Bardzo ważne jest, żeby właściwie napiąć pasek i nie stresować się rozjechaniem markerów z paska ze znakami na kołach po kilku obrotach wału - nieparzysta liczba zębów paska daje taki stresujący efekt. Ważne natomiast jest, żeby bez względu na ilość obrotów znaki na silniku zawsze się zgrywały. Jeśli jest inaczej to napinacz jest źle ustawiony i trzeba całą operację powtórzyć.
    Jeśli natomiast problemy zaczęły się same z siebie to wszystko wskazuje raczej na uszkodzenie któregoś z czujników położenia. Silnik do ustalenia punktu zapłonu potrzebuje sygnału z obydwu czujników, bo wałek rozrządu wiruje z dwa razy mniejszą prędkością i dopiero to pozwala ustalić kiedy ma być zapłon w pierwszym cylindrze. Dlatego nie jest dziwne, że odpięcie któregoś z czujników nie pozwala zapalić.
    Cytat Napisał reit
    na czujniku wałka mam napiecia 1 - 12V; 2 - 5V, 3- wiadomo 0,
    na czujniku wału korbowego mam tylko oporność 930omow

    jakie napiecie powinien mieć jeden i drugi?
    Pierwszy jest czujnikiem Halla i tutaj można zmierzyć napięcia, chociaż wydaje mi się, że to 5V nie powinno tu być tak na sztywno tylko modulowane w rytm mijania znacznika. Czujnik na wale korbowym to zwykły indukcyjny i tutaj nie ma napięcia stałego, tylko zaindukowany sygnał zmienny o wartości jakichś mV modulowany w zależności od prędkości obrotowej. Dlatego przy zgaszonym silniku nie ma żadnego napięcia, a zmierzyć można tylko rezystancję. Dla odmiany nie próbuj czujnika Halla mierzyć omomierzem, bo się uszkodzi. Czujnik indukcyjny najlepiej sprawdzić oscyloskopem, chociaż wykonać to w praktyce dość trudno.

  5. #5
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 JTD
    Postów
    2,650

    Domyślnie

    Cytat Napisał reit Zobacz post
    chcialem posta o pomoc a nie pouczanie mnie co mam robic. Gdybys sie znal, to bys nie pisal o TS tylko o jtd. Widzisz, ze juz przeprowadzilem rozne mozliwe kombinacje a nie tylko jedna.

    Jak ktos ma pomysl jak to rozwiązac niech pisze. Osoby, ktore niczego nie wnoszą niech sie nie udzielaja.

    PS
    na czujniku wałka mam napiecia 1 - 12V; 2 - 5V, 3- wiadomo 0,
    na czujniku wału korbowego mam tylko oporność 930omow

    jakie napiecie powinien mieć jeden i drugi?

    pozdrawiam
    spokojnie sie tak nie gotuj... sciagnij manuala i sprobuj jeszcze raz, masz po prostu zle ustawiony rozrząd dlatego ci sie sygnały nie pokrywają, w benzynie jest tak samo że czujnik wałka rozrządu i wału musi się sygnałem pokrywać aby komp nie łapał błedu..

    czujniki halla (wałka rozrządu) mierzy się oscyloskopem, każdym innym mozesz go tylko uszkodzić, przedmówca ci bardzo ładnie wszystko wyjaśnił..

  6. #6
    reit
    Gość

    Domyślnie

    dzieki za rady na pewno beda przydatne dla poszukujacych rozwiazania tego problemu.

    1. Usterka zaistniala sama z siebie podczas jazdy jak pisalem w pierwszym poscie

    2. Silnik jest 2.4 10v

    3. Zdejmowalem miske bo moglo byc prawdopodobienstwo przyczepienia sie jakiegos syfu do korbowodu przy czujniku, dlatego ze w stacji diagnostycznej zmielili korek spustowy i wyciagali olej przez bagnet podczas jego wymiany.

    4. Wiem ze mozna uwalic czujnik halla omomierzem, dlatego tego nie robilem.

    Kombinowalem z rozrzadem zab jedna zab w druga ale to wszystko na nic. Problem mam dlatego, bo wykrecilem czujniki z drugiego silnika 2.4 jaki mam i tez dzieje sie tak samo. Czyzby oba byly uwalone jednoczesnie?
    Zamowilem sobie nowy czujnik halla firmy bosch (250zl) moze faktycznie tak jest ze dwa sa uszkodzone.

    Dzieki za odpowiedz. Bede sie mordowal dalej

  7. #7
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 JTD
    Postów
    2,650

    Domyślnie

    bez oscyloskopu tych czujników sie nie da sprawdzić, musisz podjechać do kogos co ma to urządzenie i najlepiej porównać na zapalonym silniku sygnał z prawidłowym w autodacie.. teoretycznie samochód powinien dac się uruchomić na odłaczonym hallotronie

    no i rozrząd musisz być pewny ze jest dobrze ustawiony a nie ze sobie zmieniasz ząbek w tą czy w drugą

  8. #8
    g.fu
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Alfista Zobacz post
    no i rozrząd musisz być pewny ze jest dobrze ustawiony a nie ze sobie zmieniasz ząbek w tą czy w drugą
    Dokładnie, przestawiając rozrząd na pałę tylko ryzykujesz poważniejszą awarię silnika. Poza tym źle naprężony pasek to często więcej niż +/- 1 ząbek. Niby napinacz sprężynowy, ale tę sprężynę można naciągnąć wystarczająco lub nie. Rozjechanie tak naprężonego paska może zająć trochę czasu, tzn. od początku nie jest idealnie ale po pewnym niewielkim przebiegu od wymiany rozjeżdża się na tyle, że już dalej pracować nie chce. Wreszcie jeśli pasek wymieniał ktoś nieświadomy rozjeżdżania się znaczników na pasku i kołach pasowych po kilku obrotach silnika to w przypływie dobrych chęci mógł skorygować ustawienie paska o kilka ząbków Nie napisałeś jednak czy w okresie poprzedzającym usterkę było grzebane przy rozrządzie czy nie. Jeśli było to mimo wszystko złe ustawienie paska jest najbardziej prawdopodobne. Przyczyną może być też uszkodzenie samego czujnika na wałku przez nieostrożne obchodzenie się z nim podczas prac. Można też uszkodzić samo koło pasowe przy jego zdejmowaniu - jest tam takie miejsce wywołujące efekt halla. Na dodatek same czujniki halla też nie grzeszą trwałością. Jak widzisz lista możliwości jest na tyle długa, że na początek konieczna jest diagnostyka samych czujników i ewentualne ponowne ustawienie rozrządu. Jednak tutaj rozrząd to podstawa, dopóki nie będzie pewności, że mechaniczna synchronizacja wałków jest poprawna, dotąd grzebanie w elektronice i wymiana elementów na nowe nie ma sensu.
    Ostatnio edytowane przez g.fu ; 29-08-2009 o 07:19

  9. #9
    reit
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał g.fu Zobacz post
    Jednak tutaj rozrząd to podstawa, dopóki nie będzie pewności, że mechaniczna synchronizacja wałków jest poprawna, dotąd grzebanie w elektronice i wymiana elementów na nowe nie ma sensu.

    Nie bylo grzebane wczesniej. Zamowilem juz sobie blokade, zeby miec 100% pewność.

    Czujnik halla mam nowy i tez zonk

    Juz sie nawet nie denerwuje bo tyle czasu sie bawie ze az to jest smieszne.

    Pozdrawiam, dzieki za wypowiedzi, wlasnie takich oczekiwalem - konkretnych

  10. #10
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    olsztyn
    Auto
    alfa romeo156 1.9jtd 98r
    Postów
    362

    Domyślnie

    Cytat Napisał Alfista Zobacz post
    sciagnij sobie instrukcje i zrob dokładnie jak tam pisze krok po kroku i powinno być ok
    Może jakiś link?? Prosił bym

Podobne wątki

  1. Rozrząd kompletny do 2.4JTD - prośba o opinie
    Utworzone przez Bolec-scnm w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 12-10-2010, 15:22
  2. Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 26-06-2010, 08:12

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory