Klasa Premium hmmm... Poszukajta z czego jest bieżnik Dębicy i Savy- czy aby to nie była kiedyś opona z wyższej półki?
To tak muszę się czesto wygrzebywać z głebokiego śniegu i latać dość często po lodzie.
Przez ostatnie 3 lata mialem 6 kompletów nowych zimówek na 2 autach z racji zmian parametrów felg. Początkowo były to opony Premium w testach z pierwszej piątku (4 komplety, ale nie było w nich Continentala, ani Michelina) i te super opony w tym śniegu zmuszał mnie do używania saperki. Kolejne były budżetowe Dębice i szok saperka się ani razu nie przydała. Dodatkowo na 4 łapie sobie je potestowałem i zacnie się odpychają jak mają w co się wgryść- co dla mnie jest najważniejsze.
Ogólnie poza Michelinami Alpin 5 nic mi do gustu nie przypadło, które są na jeszcze innym aucie i robią robotę
Ogólnie to co wy nazywacie budżetowymi to jeszcze nie jest tak źle, są tańsze, które wulkanizatorzy pakują na koła nic nie przyjmujących ludzi w cenie tych budżetowych które do niczego się nie nadają. Opony takie można poznać po ilości odważniczków potrzebnych do wywarzenia koła.
Ostatnio edytowane przez kylo1986 ; 22-11-2018 o 15:07
A czy w dacii czasem nie montują pozostałości ze starszych renault?
Właśnie dlatego opony budżetowe są tanie bo nie wymagają tak dużych nakładów na opracowanie technologi. Koncern Goodyear do klasy budżetowej Dębica/Sava daje technologie z przed kilku lat, a w topowych produktach opracowuje nowe lepsze. Poza tym bieżnik to nie wszystko. Opona budżetowa potrafi dziś mieć parametry zbliżone do opon premium z przed kilku lat, ale klasa "premium" też nie stoi w miejscu. Zachar ostatnio opowiadał w filmiku z fabryki Michelin w Polsce ile koncern kładzie siana na opracowanie nowych technologi. Właśnie przeważnie za te nowe technologie, które dają ten metr czy dwa przewagi w hamowaniu płacimy wydając 2x tyle na opony z górnej półki, a nie za logo producenta wytłoczone na ściance opony
W pierwszym poście nie widzę żadnej dalszej części. Ot nic nie wnoszący do dyskusji post byle coś napisać
Widać dziesiątki testów zebrane na tyrereview leci na stereotypie ale najpewniej Continental opłacił je wszystkie![]()
Ostatnio edytowane przez Pływak ; 22-11-2018 o 15:23
Sam prowokujesz do osobistych wycieczek i mogę wywnioskować, że masz problemy z czytaniem ze zrozumieniem.
Każdy powinien mieć swój rozum w kwestii wyboru opon, ale też posiadać ogólną wiedzę w temacie, a jeśli poparte własnymi doświadczeniami to już super. Wspomniane testy dają pewien pogląd, ale potrafią też człowieka otumanić.
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
jak dla mnie 225/50 R17
1 sort zimówki Dounlop SP sport
inne co miałem to jak zakupiłem samochód z włoch przyjechał na nowych Nokianach WR3 powiem tak dobre opony ale do dunlopa bardzo daleko ogólnie danlop lepiej wypada od pirelli oraz continetala bo wszystkie te zimówki miałem i wszystkie sa dobre i porównywalne ale tak jak już pisałem dounlop sp sport klase wyrzej.
Nie wiem dlaczego posiadacze Dębic się w tym temacie tak bulwersują skoro chyba większość łącznie ze mną poleciła te opony. Baaa w tym temacie dwie jakie poleciłem to jedna budżetowa Dębica druga średnia półka Kleber, żadnej konkretnej opony klasy wyższej tu nie poleciłem ale mimo to pewnie jestem otumaniony testamiUprzedzając pytanie i uwagi to z continentala mam w aucie tylko kilka sterowników (tak robią tez elektronikę do aut) i pasek wielorowkowy
![]()
Stereotyp ? może po prostu zwykła prawda.
Czasem po prostu istnieją na tym świecie pewne reguły, bardziej lub mniej,z grubsza. Ale właśnie "z reguły" Continental będzie lepszą oponą niż Dębica, oraz na przykład z reguły Alfa Romeo popsuje się częściej niż Toyota . To nie jest stereotyp. Tak po prostu jest na świecie.
Czasem reguły i po prostu prawda, nazywane są stereotypem nie wiedzieć czemu. Dla poprawności politycznej? dla racjonalizacji wewnętrznej? z innych powodów.
Ale co by nie mówić, Conti TS trudno palmę przodownika (czy jednego z kilku) od lat i pewniaka wśród zimówek, na którym trudno się zawieść, odebrać. Do ogólnego zastosowania oczywiście! takiego jak aktualnie w obecnych czasach są auta stosowane w przewadze. Do wygrzebywania ze śniegu pewnie dedykowana do tego nalewka Profil będzie 100x lepsza - bo dedykowana i nie musi się starać wyśrubowanych, kłócących się ze sobą właściwości spełniać. Ale jak się już wygrzebie, to może być strach gnać nią suchą autostradą, czy pewnie jechać po ubitym.
(nie , aktualnie nie jeżdżę na Conti, z pełną świadomością "gorszości" Nokianów i Falkenów w porównaniu do powyższych, a i Dunlopów. Ale miałem przez kilka lat i nie widzę tu nie żadnego spisku, to świetne opony po prostu i tyle).
Po pierwsze to ja się wcale nie bulwersuję. Nie mam też zamiaru nikogo nawracać ani przekonywać, bo nie twierdzę, że te opony są jakieś super czy coś w tym stylu.
W kontekście stereotypu marki Continental też nie miałem na myśli nic negatywnego. Każdy kojarzy tę markę z dobrymi oponami przecież, od wieeeelu lat. Akurat pasek PK tej marki również posiadam. Był to najdroższy dostępny pasek i jednocześnie najtańsza część do V6 jaką do tej pory kupiłem
- - - Updated - - -
Dlaczego w kontekście mojego określenia "stereotyp" pomyślałeś o określeniu negatywnym? Pływak też w taki sposób to odebrał, a przecież stereotyp może mieć też pozytywny wydźwięk. Chyba to określenie samo w sobie źle się kojarzy. I to jest stereotyp właśnie![]()
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
Może dlatego
stereotyp - uproszczony obraz kogoś lub czegoś, zwykle oparty na częściowo fałszywych sądach, funkcjonujący w świadomości społecznej i niełatwo zmieniający się