Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Pokaż wyniki od 21 do 23 z 23

Temat: [146]Jak użytkować, żeby nie żałować...? 2.0 TS 16v

  1. #21
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Marek_M
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Zamość / Lublin/Radom
    Auto
    Alfa Romeo 145 QV
    Postów
    74

    Domyślnie

    Skoro nie ubywa to spokojnie można lać 5W50 - co prawda droższy ale ma lepsze parametry - jeśli masz zamiar korzystać z dobrodziejstw silnika to warto

  2. #22
    Użytkownik Romeo Avatar GrzesiuŻar
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    156 SW 2.5 V6 2002/03 192KM
    Postów
    1,250

    Domyślnie

    Panowie, to nie jest temat o oleju tylko ogólnie o użytkowaniu 2.0 TS'a... Więc nie przekłócać się, który lepszy... 5W40, czy 10W40 etc... Od tego są inne tematy, poruszane już milion razy z tego co widziałem i jeden wniosek - co kierowca to inna teoria, oraz co mechanik to tak samo...

    Każdy ma swoją teorię, a jedyne co się zgadza u wszystkich to trzymanie poziomu oleju na wysokim poziomie, minimum połowa wskaźnika na bangecie!

    I koniec gadania o olejach, lepiej powiedzcie coś sensownego o innych aspektach użytkowania silnika z tematu

    Pozdrawiam,
    GrzesiuŻar
    AR 146ti 2.0 16v '96
    AR 155 1.8 16v '97+ podtlenek LPG
    AR 155 2.0 16v '95
    AR 156 SW 2.4 JTD '01 - biała perła
    AR 156 SW 2.5 V6 192KM '02 + podtlenek LPG

  3. #23
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Marek_M
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Zamość / Lublin/Radom
    Auto
    Alfa Romeo 145 QV
    Postów
    74

    Domyślnie

    Bo tu nie o czym więcej - tylko pilnować poziomu oleju, rozrząd max co 60 k (chyba że się ścigasz często to niektórzy mówią że warto częściej), jak każdy inny rozgrzać przed kręceniem powyżej 3000 - a reszta jest dziełem przypadku - co 60 do 100 000 wariator siądzie (temu się zapobiec nie da), uszczelniacze zaworowe czy pierścienie jak się zużyją to jedynym objawem będzie ubytek oleju (takie rzeczy to podobnie jak w każdym innym nawet Opel czy VW) i można spokojnie dusić do oporu i pod czerwone :-) a TS to lubi. Jest jeszcze problem panewek, ale mi się wydaje że jest wynikiem głównie nieprzestrzegania tego co napisałem wyżej (czyli rozgrzanie silnika przed ostrą jazdą i... oleju). Już ktoś wyżej poruszył temat osprzętu made by Bosch - nic groźnego z tego nie wyniknie więc się nie rusza dopóki nie zepsute ;-) Z tego co czytam to powymieniałeś wszystko co może nawalić, więc do profilaktycznej wymiany paska rozrządu nie powinno się nic złego dziać. Życzę jak najwięcej udanych podróży :-)
    Jeśli o czymś zapomniałem niech ktoś dopowie.

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 28-04-2015, 21:28
  2. [166] 2.4JTD jak jeździć żeby nie popsuć?
    Utworzone przez jaroman2 w dziale 166
    Odpowiedzi: 28
    Ostatni post / autor: 20-01-2011, 22:22
  3. Co zrobić żeby dvd działało?
    Utworzone przez tomek_murawski w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 22-09-2010, 20:40
  4. [147] Co zrobić żeby lepiej grało??
    Utworzone przez Kondi w dziale Car Audio
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 14-11-2009, 21:17
  5. [155]Czy to możliwe żeby siadł wariator w 8v?
    Utworzone przez Rosik w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 15-05-2008, 09:50

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory