Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 24

Temat: zerwany pasek, rozrząd, zawory...

  1. #11
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar qbiczysko
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 ts 2000r.
    Postów
    140

    Domyślnie

    nie no to napewno nie jest RIBE ( kurde nie moge tego dziadostwa dostać w żadnym sklepie) , zastanawiam mnie co onzacza X w nazwie, ja miałem T60, Powtarzam pytanie: czy zdradzi ktoś rozmiar RIBE bo chyba będe zamiawiać na allegro...

  2. #12
    Użytkownik Rowerzysta Avatar maciek_czer
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Czestochowa, Poland
    Auto
    AR 75 1.8IE
    Postów
    404

    Domyślnie

    Cytat Napisał qbiczysko Zobacz post
    Slades Trudno mi uwierzyć w to, że torxem 60 odkręciłeś głowica - pożyczyłem taki sam i jak sie zaparłem to przeskoczył o 1 ząbek a śruba ani rusz, jest zdecydowanie za mały.
    I tak się robi jak używa się torxa a nie RIBE! Obrobi się łeb i potem nawet RIBE go nie ruszy. Nie ukrywam że da się nieraz (!) odkręcić torxem śruby głowicy, ale w większości przypadków (śruby zażarte) nic z tego nie wyjdzie!

    Proponuje taki zestaw: KLIK skoro sam bawisz się w naprawy przyda Ci się do wielu rzeczy.

  3. #13
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar qbiczysko
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 ts 2000r.
    Postów
    140

    Domyślnie

    Poradziłem sobie jakoś, dla przyszłych 'mechaników' z problemem dostępności ribe - kupiłem torxa T70 i szlifierka zeszlifowałem ramiona gwiazdek na płasko. Pasuje idealnie, załączam foto.
    Głowica już zdjęta, ewidentnie widać skrzywione tylko 2 zawory wydechowe na 3 cilindrze (tam gdzie mi zalewało świece), ale nie jest to jakies tragiczcne zgięcie, 'tylko' lekko przechylony kapelusz. Wydaje mi sie, że tłoki ani nic w bloku nie ucierpiało skoro nie było tam jakiejś rzeźni?

    Powiedzcie mi czy dobrze zrobie?
    Oddam głowice do mechanika, żeby posprawdzali mi wszystkie zawory (ponoć na tokarce, bierze 10 zł od zaworu), wymienili uszczelniacze, przedmuchali wszystkie kanaliki no i oczywiście wymienili pogięte zwory (to są te same co pasują do fiatów, ok 15-20zł za sztuke?)? Potem chce oddac głowice do planowania.

    Powiedzcie co o tym sądzicie? Bo jutro oddaje glowice do mechanika a mam troche watpliwosci.
    Ostatnio edytowane przez grzelutek ; 02-09-2009 o 19:29

  4. #14
    Wojce
    Gość

    Domyślnie

    A ja mam takie pytanie ile miałeś kilometrów na tym pasku ,że Ci zeby poszły ??? Jak się znają na głowicach to zrobią Jak się głowice ściagnie to chyba widać tłoki czy są uszkodzone czy całe

  5. #15
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar qbiczysko
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 ts 2000r.
    Postów
    140

    Domyślnie

    Mam niecałe 130tys, pewnie rozrząd był zmieniany przy ok 60tys.Najlepsze jest to, że rozrząd leżał w domu bo wczesniej kupiłem, tylko jakoś nie mogłem się do tego zabrac ;/ Teraz płace 2 razy wiecej... eh.

    Tłoki widać, kręcę wałem i chodzą bez problemu, tylko że to mogą być jakieś drobne skrzywienia. Powiedzcie mi czy zalanie cylindra naftą i zostawienie na jakiś czas daje w miarę obiektywne wyniki szczelności?
    Ostatnio edytowane przez grzelutek ; 03-09-2009 o 15:57

  6. #16
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał qbiczysko Zobacz post
    mam niecale 130tys, pewnie rozrząd był zmieniany przy ok 60tys, najlepsze jest to, że rozrząd leżał w domu bo wczesniej kupiłem, tylko jakoś nie mogłem się do tego zabrac ;/ teraz płace 2 razy wiecej... eh.

    Tłoki widać, kręce wałem i chodzą bez problemu, tylko że to mogą być jakies drobne skrzywienia. Powiedzcie mi czy zalanie cylindra naftą i zostawienie na jakiś czas daje w miare obiektywne wyniki szczelności?
    Nie zalewa się tłoków w cylindrach bo to nie jest sposób na sprawdzenie stanu pierścieni. Sprawdzić na oko można tylko czy nie ma progów i czy tłok nie ma luzów w cylindrze

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  7. #17
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Slades
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Radziejów
    Auto
    Była 145 1.6 TS/ Była 147 1.9 JTD/ Jest 159 1.9 JTDM 16V :D
    Postów
    219

    Domyślnie

    75andrew155 "luzów w cylindrze" Jak ja miałem zdjętą głowice to jak tłok ustawiłem na środku to na całym obwodzie miałem luz tak z 0,5 mm. Tak powinno być???

  8. #18
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał Slades Zobacz post
    75andrew155 "luzów w cylindrze" Jak ja miałem zdjętą głowice to jak tłok ustawiłem na środku to na całym obwodzie miałem luz tak z 0,5 mm. Tak powinno być???
    Przy nowych tłokach i cylindrach luz powinien wynosić 0.030-0.050 limit wytarcia 0.150 to co podałeś to grubo przekracza limit
    Ostatnio edytowane przez grzelutek ; 04-09-2009 o 19:38

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  9. #19
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Slades
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Radziejów
    Auto
    Była 145 1.6 TS/ Była 147 1.9 JTD/ Jest 159 1.9 JTDM 16V :D
    Postów
    219

    Domyślnie

    A jakie mogą być skutki takich luzów???
    Bo oleju mi nie bierze byłem na sprawdzaniu kompresji i wyszło po 11 bar na każdym cylindrze. wiec nie wiem jaie mogą być konsekwencje takich luzów.

    I jeszcze jedno pytanie jak mozna takie coś zlikwidowac??? (Nowe Tuleje?? czy soś w tym stylu??? )

  10. #20
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar qbiczysko
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 ts 2000r.
    Postów
    140

    Domyślnie

    Chciałem tylko na koniec dodać, że po wymianie zaworów i ponownym załozeniu rozrzadu, cała operacja powiodła sie, alfa chodzi jak ta lala Muszę sie pochwalić, że wszystko robiłem sam , pozdrawiam!

Podobne wątki

  1. 1,9 JTD 16V 140KM zerwany pasek..
    Utworzone przez grzesiekwisnia w dziale 147
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 11-09-2019, 18:36
  2. Zerwany pasek 3.0 v6
    Utworzone przez hubizx w dziale 166
    Odpowiedzi: 55
    Ostatni post / autor: 30-09-2015, 11:44
  3. zerwany pasek
    Utworzone przez żółty87 w dziale 156
    Odpowiedzi: 38
    Ostatni post / autor: 09-01-2013, 22:48
  4. [156] zerwany pasek rozrzadu
    Utworzone przez Klocek w dziale 156
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 24-05-2008, 10:39
  5. [164] Zerwany pasek rozrzadu
    Utworzone przez tytus_w w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 15-01-2008, 20:33

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory