Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: wahacze

  1. #1
    tomekb
    Gość

    Domyślnie wahacze

    witam
    mam trochę dziecinne pytanie - czy jestem w stanie sam wymienić wahacze w alfie dysponując podnosnikiem oraz podstawowymi kluczami
    dzieki za rady

  2. #2
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Górne to po chwila roboty, dół troche gorzej bo trzeba półoś luzować ale szukaj na forum, tematów było wiele ...
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  3. #3
    ViP Romeo Avatar puotek
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    156FL Q2
    Postów
    1,090

    Domyślnie

    na podnośniku to sama przyjemność

  4. #4
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar minciu
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Bolesławiec
    Auto
    156 2.4JTD 2002r 150KM CF3
    Postów
    469

    Domyślnie

    Zrób to sam: http://www.forum.alfaholicy.org/zrob...a_gornego.html

    Ja pojutrze będę walczył.. ale mam tylko lewarek a nie podnośnik Przy okazji muszę dokręcić plastiki od lewarka, tu już się mój kanał przyda
    DolnySlask - Boleslawiec. Zgorzelec. Jelenia Gora

    Chetnie Pomoge w zakresie:
    AlfaDiag FiatEcuScan MultiEcuScan - diagnostyka
    MPPS KWP2000 Galletto - zgrywanie map paliwa
    STAG KME - instalacje LPG

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Cytat Napisał GrzesiekK. Zobacz post
    Górne to po chwila roboty, dół troche gorzej bo trzeba półoś luzować ale szukaj na forum, tematów było wiele ...
    Ja wymieniłem dolne wahacze bez luzowania półosi. A co do narzędzi, to dobrze jest dysponować ściągaczem do przegubów kulowych, bo sam młotek (2 młotki) może nie wystarczyć.
    Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 02-09-2009 o 07:39

  6. #6
    tomekb
    Gość

    Domyślnie

    dzięki bardzo spróbuje to zrobić sam

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar alces1
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Żegocina
    Auto
    AR 159 JTDm Ti, AR Giulietta Sport, AR Spider 3.0 V6
    Postów
    6,673

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomekb Zobacz post
    dzięki bardzo spróbuje to zrobić sam
    Ja wymieniałem razem z moim kuzynem. Nie było łatwo, ale daliśmy radę. Mieliśmy do dyspozycji kanał, podnośnik i podstawowe narzędzia - bez ściągacza.
    Trochę czasu jednak to zajmuje i największym problemem okazało się umieszczenie nowego we właściwym miejscu i właściwej pozycji, nie bardzo pamiętam dlaczego, ale blokowała nas tulejka wahacza i jego obejma.
    Pamiętaj o tym, by maksymalnie dokręcać śruby kiedy wahacz będzie w pocyzji, w której pracuje, czyli auto wsparte na kołach, ewentualnie możesz mając odkręcone koło dodatkowo podwindować piastę, co stworzy podobny efekt do tego z opuszczoznym samochodem na koła, ale łatwiejszy jest dostęp, bo koło nie przeszkadza.
    Pozdrawiam.
    - Rafał

    Sprzedam naklejki: koniczynki QV 3D
    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo..._dostepne.html

  8. #8
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    Ja wymieniłem dolne wahacze bez luzowania półosi.
    A bo masz kolego całe 1.6 pod maska, przy V6 i jej przegubach nie da rady już tak łatwo, a z resztą po co się męczyć, lepiej popuścić półoś ;]
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  9. #9
    tomekb
    Gość

    Domyślnie

    przemyślałem, auto oddałem w ręce mechanika - 350,00 wymiana wahaczy dół, góra,prawy i lewy + łączniki stabilizatora,* gumy stabilizatora + zbieżność

  10. #10
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar minciu
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Bolesławiec
    Auto
    156 2.4JTD 2002r 150KM CF3
    Postów
    469

    Domyślnie

    350zl za samą robotę to chyba troszkę sporo Cię skasowali.. Ile czasu im to zajęło? Zazwyczaj jak robi się coś hurtem to nie płaci się jak za pojedyncze wymiany, bo przecież robią to za jednym podniesieniem i rozkręceniem auta.... 70zl wymiana jednego wahacza górnego - tyle mówił mechanik w moim mieście.. zdecydowałem się na samodzielną wymianę ( no dobra z kuzynem ) i poszło nawet sprawnie jak na pierwszy raz.. w jednej śrubie rozwalił się gwint to trochę problemów robiła a tak było dość sprawnie jak na amatorskie starcie z alfą i jej zawiasem
    DolnySlask - Boleslawiec. Zgorzelec. Jelenia Gora

    Chetnie Pomoge w zakresie:
    AlfaDiag FiatEcuScan MultiEcuScan - diagnostyka
    MPPS KWP2000 Galletto - zgrywanie map paliwa
    STAG KME - instalacje LPG

Podobne wątki

  1. Wahacze SRL
    Utworzone przez ffej50 w dziale 166
    Odpowiedzi: 30
    Ostatni post / autor: 13-04-2024, 22:10
  2. wahacze
    Utworzone przez pawel1284 w dziale GT
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 29-12-2011, 19:09
  3. wahacze
    Utworzone przez matys641991 w dziale 156
    Odpowiedzi: 48
    Ostatni post / autor: 08-11-2010, 20:46
  4. Wahacze
    Utworzone przez szyby1 w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 07-09-2009, 11:20
  5. [155] wahacze
    Utworzone przez eryk84 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 11-04-2009, 07:47

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory