To ciekawe. Pewnie jest wykupiona przez Volvo jakaś subskrybcja/licencja. W Stelvio też jest TMC bo ktoś opisywał jak to działa ale tylko za granicą. Sam szmat czasu temu korzystałem z tego w Alfie 159 ale w Czechach. Zakładam więc że poszczególne urządzenia muszą mieć wykupioną licencję aby korzystać z tych danych. Np. Mio czy Goclever w Polsce.
Własne: 147->146->156->159->159->Giulietta->Giulia Super->Giulia Veloce
Jaram się, że jeździłem147 GTA, 156 GTA, Brera Ti, 159 SW Ti, Mito Veloce, Giulietta Veloce, 4C
Jaram się, że siedziałem: Prototyp 8C
Oczywiście ze działa w Stelvio, w Czechach, na Słowacji , w Austrii, Niemczech, Włoszech , tylko u Nas robi za wyświetlacz map o wątpliwej przydatności
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Już kiedyś sugerowałem żebyśmy zaczęli bombardować w tym temacie FCA ale jakos odzewu nie było.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Imho ŻADNA nawigacja samochodowa nie może się równać z tą z telefonu. Po pierwsze nawet najdroższy flagowiec jest i tak tańszy niż nawigacja w Giulii. Ma stałe połączenie z internetem. Update. Do wyboru kilkanaście nawigacji, aplikacji do cen paliw, antyradarów itp. Wszystko bezpłatnie i z aktualizacjami. Streetview, oceny, rozpoznawanie głosowe, nawet nie musisz znać adresu hotelu tylko nazwę. Jak ci się znudzi dany telefon to sprzedajesz, dokładasz trochę i znowu masz top of the top na rynku nawigacji. Jak ci się znudzi samochodowa to musisz zmienić cały samochód i znowu wydać 5k. Przy zmianie synchronizuje ci się baza danych i nic nie musisz przepisywać czy pamiętać. Ktoś może powiedzieć że za granicą musisz mieć internet. Zgoda ale nawet w najdroższym roamingu jak będziesz jeździć cały rok to i tak będzie taniej niż nawigacja samochodowa. Oprócz tego są mapy offline takie jak Here czy z pewnością 10 innych. We Włoszech kupiłem internet prepaid za 30 euro. Korzystałem normalnie z telefonu przez tydzień nawigując itp. Nawet 1/3 limitu nie zużyłem.
Nawigacje samochodowe to relikt przeszłości. To było dobre 10 lat temu jak smartfony raczkowały.
TMC to też staroć. Tam są informacje o zdarzeniach drogowych a nie płynność ruchu z dokładnością do minut.
Własne: 147->146->156->159->159->Giulietta->Giulia Super->Giulia Veloce
Jaram się, że jeździłem147 GTA, 156 GTA, Brera Ti, 159 SW Ti, Mito Veloce, Giulietta Veloce, 4C
Jaram się, że siedziałem: Prototyp 8C
Od braku nawigacji gorsze jest posiadanie nieaktualnej. Poza tym, przynajmniej na razie chyba nie ma możliwości edycji trasy w Google - dodawania konkretnych miejsc przejazdu. Nie zawsze jedzie się prosto do celu, czasem chcę pojechać inną trasą niż najkrótsza lub najszybsza.
Własne: 147->146->156->159->159->Giulietta->Giulia Super->Giulia Veloce
Jaram się, że jeździłem147 GTA, 156 GTA, Brera Ti, 159 SW Ti, Mito Veloce, Giulietta Veloce, 4C
Jaram się, że siedziałem: Prototyp 8C
To mocne uproszczenie. Fakt, że nie działa w Alfie nie przesądza o zmierzchu tego typu nawigacji.
Nowoczesne nawigacje samochodowe opierają się o TPEG, a nie TMC tak więc informacji może być więcej i bardziej szczegółowych. Zresztą nawigacja zintegrowana potrafi na przykład zapytać czy wyznaczyć trasę do najbliższej stacji bo kończy się benzyna, system rozpoznawania znaków może dane czerpać z kamery i mapy uzupełniając się nawzajem, itp. Możliwości jest sporo i zapewne będą wykorzystywane.