Przy niedziałającym czujniku nie będzie działać Hill holder. Ale jeśli komunikaty wyświetlają się tylko w czasie uruchamiania silnika, to znaczy o dużym spadku napięcia w instalacji.
Przy niedziałającym czujniku nie będzie działać Hill holder. Ale jeśli komunikaty wyświetlają się tylko w czasie uruchamiania silnika, to znaczy o dużym spadku napięcia w instalacji.
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
Hill holder działa, dziś przy -10 wszystko zadziałało, choinka zapala się raz od wielkiego święta jak są duże mrozy. Pogadam z elektrykiem o tych różnych regulatorach...![]()
Nic. Za to do występowania błędów VDC i Hill Holder bardzo dużo.
3 lata temu robiłem regenerację alternatora. Nie wiem jak było wcześniej, ale teraz prąd ładowania mam na poziomie 14V (odczyty około 13,95 na klemach). W każdym razie, mam 3 km do pracy i często jeżdżę po zakupy podobne odcinki. Błędy VDC i Hill Holder pojawiły się kiedy czujnik pod pedałem zaczął szwankować. Światła stop nie świeciły się cały czas. (Choć, przypuszczam, że w czasie jazdy potrafiły się zapalić na chwilę, czy już po hamowaniu, czy na nierównościach na drodze) Czyszczenie czujnika pomogło na kilka miesięcy, później temat powrócił w postaci powtarzania się wspomnianych błędów przy odpalaniu, bardzo sporadycznie po hamowaniu uruchamiał się błąd ABS. Od czasu wymiany czujnika problem nigdy się nie powtórzył. A temperatury mamy w okolicach -5 do -10, dalej robię dużo krótkich odcinków i zdarza się 3 tygodnie bez dłuższej trasy. Problemów brak.
Patrząc od strony chemii i fizyki, nie sądzę by w temperaturze -10 C ładowanie prądem o napięciu 14V nie było w stanie całkiem naładować akumulatora. (Wyższym napięciem będzie trochę szybciej, ale z drugiej strony w bardzo gorące letnie dni i przy niedoładowanym akumulatorze zawsze jest większe ryzyko gazowania przy wyższym napięciu (14,5V i więcej).)
Sądzę, że wersje 14,5V to raczej na klimat skandynawski niż nasz.
Ostatnio edytowane przez bobby ; 11-01-2019 o 13:32
A te hamulce przymarzaja jak stoisz czy jak jeździsz
Same hamulce w czasie jazdy nie zamarzną. W czasie postoju mogą i zdarza się, że się nie "odkleją" bezpośrednio po ruszeniu, lub po mocniejszym przyhamowaniu, wtedy jest kłopot. To się dzieje na tylnej osi z reguły. Problem potrafi pojawić się w każdym aucie z tarczami. W 159 z resztą lubią przymarzać też linki hamulca ręcznego.
Zamówiłem nowy regulator Beru GER102. Piszą, że napięcie robocze 14.6V więc albo pomoże albo przy okazji będę miał nowe szczotkiTeraz się zastanawiam, czy dam radę sam go wymienić nie wyciągając alternatora czy raczej z tym do warsztatu?
Nie mam PTC, które by żarło 1kW, ale za to grzane siedzenia a czasem też trzeba szybę odmrozić. Ze 2-3 razy miałem sytuację, gdy czułem, że aku mocno osłabł na mrozie no i te kontrolki w skrajnych przypadkach.
Da się wymienić sam regulator, dostęp od góry.
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
Dzięki, zakręciłem się. W porę odwołałem!
Odkopię temat, czy ktoś może mi udzielić pomocy w doborze regulatora napięcia dla alternatora DENSO ? - wg. eper wychodzi mi 77365276 ale nie za bardzo da się coś znaleźć na allegroszku. Może są jakieś inne numery które podejdą ?
Edycja:
W zasadzie rozwiązałem problem mojego alternatora przez przypadek - Objawy to skaczące napięcie ładowania od 13,8 do 15,1 V według ALFAOBD :-) - wykres wyglądał jak EKG u pacjenta przy zawale :-), migające światła podświetlenia oraz migający główny display. Nie wytrzymałem presji i postanowiłem ściągnąć obudowę i zobaczyć jaki regulator jest w środku. Okazało się że przy próbie odkręcenia przewodów jeden z nich był znacząco luźny - ten cieńszy na klucz 8 (to jest zdaje się wzbudzanie alternatora). Dokręciłem śruby wcześniej pryskając je Kontaktem i odpaliłem silnik - teraz wzorcowe 3.95 w alfaobd a na akumulatorze na podpiętym multimetrze 4.02 stałe...
Ostatnio edytowane przez bratmat ; 05-08-2023 o 17:28