A radio nie jest "zgrane" z autem? W sensie z innym vinem nie podejdzie?
Wysłane z mojego HMA-L29 przy użyciu Tapatalka
A radio nie jest "zgrane" z autem? W sensie z innym vinem nie podejdzie?
Wysłane z mojego HMA-L29 przy użyciu Tapatalka
przy nowych jakie wsadzali mi i TSnioch-owi, po prostu wsadził, zrobił proxi i tyle. nie wiem jak używka z innego auta. w razie czego Witech moze ogarnie (reset/na nowo przypisanie konfiguracji auta?)
To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.
Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.
Byłem dziś w serwisie na corocznym przeglądzie i rozmawiałem na temat zmiany radia na nowsze, miałem zreszta wymieniane krótko po zakupie bo nie działał BT.
Wg kierownika serwisu przy wymianie wpinane radio jest „czyste” i zaczytuje vin z auta czy jakos tak, dlatego jego zdaniem przełożenie używki z innego nie zadziała prawidłowo.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
właśnie dokładnie to miałem napisać. przy wymianie mojego radia na nowe, nie potrafili odpalić AA/CP i już mi zaczęli ściemniać że nowy firmware widocznie rozpoznaje że AA w Polsce nie jest wspierane. buchnąłem śmiechem, ale kosztowało mnie to czas bo musiałem zabrać mechanika na salon, podpiąć swój telefon do nowiutkiego auta (nawet z ciut nowszym firmwarem 081.xxx.xxx), potem do 3 innych (072/081 z różnymi konfigami bez nav/nav, mały/duży wyświetlacz), potem zadałem pytanie retoryczne "i co on na to?" i nie czekając na odpowiedz powiedziałem że nie wyjadę stąd dopóki nie będzie działał AA. za 20minut już był zaktywowany, potem jeszcze problem że nikt nie wiedział że trzeba zrobić shutdown auta, ale i do tego przypadkowo doszliśmy.
ASO nie ma żadnej wiedzy, serwisanci ode mnie uczą sie wielu rzeczy jeśli chodzi zarówno co można zrobić w aucie jak i ogólnie "jak to AA działa, jaką apkę, skąd to się pobiera, jak skonfigurować na tel itp) - zero szkoleń czy instrukcji od FCA. widze bo mam dostęp do tego eLinka z wszystkimi materiałami - nic tam prawie nie ma.
To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.
Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.
może inaczej nie próbował i stąd tak pisze? nie twierdzę nic ani tak ani nie, ale w radiu masz 3 wyjścia USB (w każdym, nawet starym), w starych autach masz 2 tylko podłaczone jak masz pakiet Komfort (dodatkowy USB pod pokrętłami nawiewów), no to ja zgaduję że potem podłączyli i ten trzeci do radia i tyle się to różni. jakiś miesiąc temu patrzyłem na schematy, najnowsze wtedy nie uwzględniały 3 USB ciągle, ale w eLearnie ciągle brakuje schematów (szczególnie jak wejdzie się na Polską wersję językową, coś więcej lub inne znajdzie sie w UK, a we włoskiej jest komplet).
kolega kgb z AO napisał mi parę dni temu, że będzie u kogoś aktywował w najbliższym czasie AA, i że spróbuje bez wymiany panelu(tzw huba, który nie wiem czy jest hubem czy panelem z 2 osobnymi portami) najpierw i da mi znać. wtedy się wyjaśni na 100%.
ale pewnie wymieniajcie, nie zaszkodzi, trochę pracy i parę złotych i jest pewność, te moje powyższe dyskusje to tylko takie formalne kwestionowanie czegoś na co nikt nie przedstawił dowodu, tylko piszą tak bo "ePer pokazuje" albo "instrukcja updatu z FCA też wymaga" - to dalej o niczym nie świadczy. dobra, temat jest o czymś innym, wystarczy. w odpowiednim wątku napiszę jak empirycznie kolega sprawdzi
To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.
Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.
Ja się zgadzam, w sumie gdybym miał taka możliwość to bym sam to sprawdzil. Spróbuje to jeszcze podpytać czy próbował bez huba.. Bo jeśli to jest zwykły hub bez jakiegoś dodatkowego modułu To dziwne co by miał cos zmieniać chyba że np jest to rodzaj "zabezpieczenia" jesli model hub taki a taki to udostępnij AA jesli inny to brak opcji. (Cos ala sprzętowa prymitywna flaga true/false)
No nic mysle ze prędzej czy później będziemy mieć pewność![]()
No i swoja droga czy np nie da się aktywować tempomatu adaptacyjnego bez wymiany guzika w sumie w teorii jak czytam instrukcje to on jest potrzebny do zmiany odległości A domyślnie włącza się w trybie maksymalnej odległości.
Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka
Ostatnio edytowane przez niegowic ; 10-04-2019 o 22:50
o ile to w ogóle jest hub a nie panel osobnych 2 portów USB wyprowadzonych z radia
nie wierzę w takie rozwiązania - to komplikuje niepotrzebnie firmwary i może prowadzić do błędów. a co jak ulegnie awarii, a np przedni port działa, całe AA ma klęknąć? czy może tylko na czas aktywacji jest potrzebne? bez sensu - kolejne linie kodu, kolejne funkcjonalności/ścieżki kodu do przetestowania, a mając nastoletnie doświadczenie ze swojej pracy ze swoim kodem (skrypty/vhdl) jak i od softwarowców (C#), wiem że jak tylko da sie coś sknocić, to wychodzi tak że się często sknoci - dlatego trzeba upraszczać wszystko - wymyślić tak żeby było jak najprościej, jak najmniej zależności, prosty flow, wtedy i jest mało bugów i łatwo się testuje i poprawia. zbędna logika żeby zablokować potencjalnych kilkaset retrofitów na kilkadziesiąt tysięcy sprzedanych aut - nie ma szans żeby ktos w ogóle to brał pod uwagę jako argument przy projektowaniu firmwarów.
To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.
Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.