Nooo...tyle, że filipczasz właśnie wymienił płyn i potem zaczęło się gumowanie.
Nooo...tyle, że filipczasz właśnie wymienił płyn i potem zaczęło się gumowanie.
Gdy Alfa stoi w serwisie gdzie jest Romeo? Szuka części...
Mi wymienial mechanik więc dam sobie rękę uciąć że nie płukał układu bo po co.Wyciagnal płyn że zbiorniczka i pewnie tyle.Ehh jak sobie człowiek sam nie zrobi to nigdy dobrze nie będzie.Zaglebiajac się w temat, wymienię płyn i ten zawór o którym pisaliście, przeplukam układ i zobaczymy wtedy.Ten płyn który mam jest mętny..wygląda jakby wcale nie był wymieniany...Mam tylko prośbę.Napiscie jak najskuteczniej wypłukać ten układ?Gumowanie jest mega po rozgrzaniu auta, trze i chodzi ciężko kierownicą jakby ją coś blokowało..
Ja robie tak, że demontuję zbiorniczek. Na wąż powrotny nakładam drugi i do mocnego worka lub np bańki po oleju (płyn wylatuje pod sporym ciśnieniem). Następnie w przewód zasilający wkładam duży lejek. Jedna osoba utrzymuje poziom płynu w lejku, druga uruchamia silnik i wykonuje np dwa obroty w lewo i prawo do końca. Po tym przez 2-3 km układ się jeszcze będzie odpowietrzał, dlatego trzeba kontrolować poziom płynu w zbiorniczku.
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
No ale u Ciebie zaczęło się po wymianie płynu więc to może być sytuacja podobna do tej gdy ludzie wymieniają olej w automatycznej skrzyni i ten olej (nowy z dodatkami czyszczącymi) zaczyna pracować i robi większy bałagan niż gdyby go wcale nie wymieniono.
Ja bym ten układ przepłukał.
1. Opróżniasz zbiorniczek
2. Odłączasz przewód doprowadzający olej do zbiornika (to jest ten gdzie jest sitko)
3. Jeśli dasz radę to wyciągnij sitko i wyczyść. Sitko wysuwa się do góry, często jest blokowane metalową rurką umieszczoną w króćcu. Trzeba mieć zdolności manualne bo robisz to przez górny okrągły otwór.
4. Zaślepiasz otwór wlewowy a przewód odprowadzasz do naczynia.
5. Zalewasz świeżym olejem i uruchamiasz silnik. Pompa tłoczy stary olej do naczynia a nowy dostarczasz z góry.
Oczywiście najlepiej robić to w dwie osoby , jedna dolewa i sprawdza co wyrzuca pompa do naczynia a druga uruchamia silnik i kręci kierownicą.
Gdy Alfa stoi w serwisie gdzie jest Romeo? Szuka części...
Dzięki bardzo, jescze jakbyście wstawili zdjęcie która rurka to która żebym już nie miał żadnych wątpliwości byłbym wdzięczny.A nie wystarczy odpiąć przewodu który wypluwa stary płyn i dać go do butelki a świeży lać do zbiorniczka i tak płukać?I jaki płyn polecacie z tych czerwonych?
Właśnie odpinasz ten przewód który wypluwa płyn. Tam jest też sitko w zbiorniczku. Jak opróżnisz zbiornik będziesz widział.
Metoda dynamiczna wymiany płynu jest lepsza bo podczas dolewania masz możliwość kręcenia kierownicą i masz pewność że nowy płyn odwiedził wszystkie zakamarki przekładni.
Aha i jeszcze płyn
Czerwony jest Dextron III i Dextron II. Ten drugi polecany i stosowany w/g instrukcji w starszych alfach. Jest gęściejszy i jak chyba taki teraz zaleję ponieważ zimne wspomaganie u mnie pracuje bez zarzutu.
Ostatnio edytowane przez quba ; 03-05-2019 o 10:40
Gdy Alfa stoi w serwisie gdzie jest Romeo? Szuka części...
tak jak niektorzy wyzej pisali -tylko dynamiczna wymiana najlepiej wyplucze stary syf. ja wymienialem z mechanikiem, ja krecilem kiera a on zlewal stary olej i dolewal nowy w tym czasie. samo sitko w zbiorniczku tez warto przeplukac - u mnie troche syfku bylo (no ale pompa padala wiec to pewnie stad). no i po wymianie kontrola pare razy bo jakies powietrze moze sie dostac. u mbie robote zaczelismy od przeplukania i wymiany zbiorniczka, ale ze to nie pomoglo a pompa pracowala coraz gorzej to potem byla wymiana pompy i jeszcze jedno plukanie.
Czyli dexron ii mobila?A np. do płukania mogę użyć jakiegoś taniego płynu przekładniowego?Czy litr tego dexrona wystarczy na przepłukanie i zalanie?
nie znam tego, masz stosowac kompatybilny z Twoim plynem - a w 159 lali i czerwone(GI/E), zadko (GI/I) i zielone (GI/R) (oznaczenia z glowy, upewnij sie)
To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.
Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.