Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 13

Temat: Nie można przekroczyć 3500 obrotów

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar olek_jaw
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Jaworzno
    Auto
    AR 156, AR 155
    Postów
    82

    Domyślnie Nie można przekroczyć 3500 obrotów

    Witam szanowne grono.

    A więc od początku - AR 155 2,0 TS 8 zaworów 1994 rok - silnik AR 06416
    Kompletny remont silnika (szlif wału + nowe panewki, kompletna regeneracja głowicy, nowe tuleje tłokowe + pierścienie) po włożeniu silnika są następujące objawy - nie można przekroczyć 3,5 tyś obrotów.
    Przed remontem zakupione nowe cewki zapłonowe (niestety nie bosch lecz zamiennik - MG) gdyż stare już odmówiły posłuszeństwa, nowe świece + kable, podmieniano moduły zapłonowe. Sprawdzone wszystkie przejścia na kablach, masy itd itp.
    Czujnik położenia wału ok. 540ohm, wyświetla błąd sondy lambda (będzie nowa po wypłacie) ale chyba to nie przez niż takie problemy, podmienione ECU to samo...wymieniony będzie wkrótce też potencjometr przepustnicy gdyż ten po pomiarach trochę mi się nie podoba gdyż przy max otwarciu wykazuje przetarcie ścieżek a przepływki nie mam z kim podmienić ;/ przed remontem w okolicy 3 tyś obrotów Alfka była przymulona, szczerze mówiąc obstawiam te zamienniki cewek lub czujnik położenia wału ale ten jest przecież indukcyjny i gdyby padł to by nie paliła.

    Autko posiada LPG sekwencyjne i tam są identyczne objawy.

    Prosiłbym o jakieś wsparcie ponieważ już wymiękam...nie jest to moja pierwsza Alfa bo 155 miałem już 3 (2,0 TS 16V, 2,5TD, 2,5 V6) oraz obecnie 156 1,8 TS i z wszystkimi dawałem sobie sam rady ale ta mnie powoli przerasta.

    Byłbym zobowiązany (czytaj będzie dobra flacha lub keg piwa ) za możliwość podmianki na chwile osprzętu silnika żeby nie kupić całego.

    Pozdrawiam Marek z Jaworzna

  2. #2
    ufty
    Gość

    Domyślnie

    Tak się spytam a wszystko dobrze poskładane (chodzi konkretnie o wałki rozrządu i "wariata") bo przy 3,5 tyś "wariat" powinien zmienić fazę rozrządu - może to z nim jest problem?

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar olek_jaw
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Jaworzno
    Auto
    AR 156, AR 155
    Postów
    82

    Domyślnie

    To też sprawdzałem i jest ok (tłok z 1 cylindra w GMP a punkty na wałkach zgodne ze znakami na mocowaniach) po pierwszym odpaleniu miałem "chwycony" zawór wariatora co skutkowało przestawieniem wariata to było powodem szarpania na wolnych obrotach...to już "uzdrowiłem" ale nadal jest odcięcie. W sobotę jadę do Krakowa do gościa który handluje używanymi częściami do alf podmienie elektronikę i zobaczę co będzie (na pewno mam walniętą sondę a przepływka też daje dziwne wskazania...)

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta Avatar olek_jaw
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Jaworzno
    Auto
    AR 156, AR 155
    Postów
    82

    Domyślnie

    Temat po 2 latach można zamknąć, nie można było przekroczyć magicznej bariery niecałych 4 tyś obrotów z powodu - bicia koła fonicznego (bicie 0,5mm, sprawdzone czujnikiem zegarowym) koło lekko doszlifowane i alfik wkręca się nareszcie na obroty jak dawniej...szkoda że to tak długo trwało ale niestety budowa pochłania masę czasu. Dobrze że "grzebanie" przy Alfach należą u mnie do przyjemnych zadań.

  5. #5
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar alfapier
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Elblag
    Auto
    ALFA ROMEO 155 2.0ts 8v swap na 2.5 V6
    Postów
    668

    Domyślnie

    a czy moglbys mi napisac na pw ile wyniosl cie ten remont silnika kompletny co wymieniales co robiles przy glowicy i ile kosztowaly czesci jezeli mozna wiedziec

  6. #6
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar cerciarz
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Elbląg, Londyn
    Auto
    Alfa 155 1.8 TS 8V na zawsze + Lexus IS200 był + Kia Niro Hybrid jest
    Postów
    461

    Domyślnie

    też bym się chętnie dowiedział

    Gdyby Alfa Była kobietą, to byłby to związek mojego życia..
    Moja Bella --->>> http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1234064

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar kasztelan
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    stolicy
    Auto
    logiczne że alfa
    Postów
    5,319

    Domyślnie

    Pewnie ze 3-4 koła, same tuleje cylindrowe trochę kosztują, remont głowicy też.

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta Avatar olek_jaw
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Jaworzno
    Auto
    AR 156, AR 155
    Postów
    82

    Domyślnie

    Cena trochę ponad 3400zł ( samo dorobienie tuleji pod wymiar tłoków to koszt 1200zł, szlif z panewkami 400zł, remont głowicy 500zł, łańcuszki rozrządu bez kół zębatych 300zł i wiele innych rzeczy) ogólnie robiłem wszystko choć niektórych rzeczy nie trzeba było ruszać a teraz są smaki na swapa - właśnie u wujka włożyliśmy do 155 silnik 2,5 V6 24V ze 156 ogólnie 2 tygodnie zabawy z mechaniką (popołudniami po pracy) a wcześniej 2 tygodnie zmagań z kablami, elektroniką i upychaniem tego żeby ładnie wyglądało...ten koszt to ok. 5000zł (sam dawca 3000zł)
    Ostatnio edytowane przez olek_jaw ; 28-06-2011 o 11:52

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar kasztelan
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    stolicy
    Auto
    logiczne że alfa
    Postów
    5,319

    Domyślnie

    No to po robocie chwal się szybko jak to jeździ

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta Avatar olek_jaw
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Jaworzno
    Auto
    AR 156, AR 155
    Postów
    82

    Domyślnie

    Narazie nie miałem kiedy tego testować na A4 Chrzanów -> zjazd na Jaworzno trasa nr 79 na kołach 16 cali miałem licznikowo 205km/h ale jest tam delikatnie z górki a pod nogą jeszcze było trochę...ogólnie jestem zadowolony ale swap napewno będzie ta czarnula to taka moja zabaweczka do głaskania (mówie o moim 2,0 TS) ta 2,5 V6 24V to inna bajka dla niej 210km/h to naprawdę nie problem (na tym samym odcinku A4 tylko w drugą stronę - pod górkę) ale ona jest oczkiem w jego głowie pewnego fascynata emeryta który poświęca jej masę czasu co 2 dni ją myje, pastuje i szuka co jeszcze można poprawić , ogólnie poszukuje do niej jednego lub kompletu sprawnych amortyzatorów do przodu z elektroniczna regulacją twardości bo się prawy wysypał ;/
    Ostatnio edytowane przez olek_jaw ; 28-06-2011 o 21:19

Podobne wątki

  1. 4 opony Pirelli P7 225/45//R17 - 3500 km!
    Utworzone przez matrix_blue w dziale Pozostałe
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 27-03-2014, 12:42
  2. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 16-12-2011, 16:05
  3. Alfa 146 Ti 2.0 TS za 3500 zł
    Utworzone przez endriu73 w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 05-05-2011, 20:27
  4. 3500 obr/min i koniec
    Utworzone przez cober w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 22-03-2009, 13:21
  5. [166] Spadek mocy pomiędzy 2800 a 3500 obrotów
    Utworzone przez Marcin166 w dziale 166
    Odpowiedzi: 56
    Ostatni post / autor: 31-07-2008, 19:44

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory