Przyszłość interfejsów samochodowych to i tak głos, także chyba żadna ze stron nie wygra![]()
Przyszłość interfejsów samochodowych to i tak głos, także chyba żadna ze stron nie wygra![]()
W większości nowych aut ekran dotykowy jest blokowany w trakcie jazdy właśnie ze względów bezpieczeństwa więc i tak pozostanie ci kręcenie. Na kole fortuny wystarczy rzut okiem na jakiej jesteś pozycji i lecisz dalej, w dotykowym ekranie musisz skupić swoją uwagę dodatkowo na czas dotknięcia przycisku.
Nie ma co gdybać, pożyjemy zobaczymy.
Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka
No lecisz z obliczeniami. Hmm jestem na radiu a informacja o oleju to będzie 4razy w doł potem enter potem 2x w bok i enter. Oj czekaj preskoczyło o jeden za dużo. Czekaj teraz jestem za daleko to będzie 2x w lewo.
Problem polega na tym, że muszę kontrolować czy to co robię "kołem fortuny" robi to co chcę w systemie.
To było fajne w 2008 roku w alfie 159
Jak dotykam to widzę od razu co się dzieje, Nie muszę szukać gdzie obecnie jest kursor bo jest nim mój palec
W dotykowym: WIdzę ikonkę opcji - dotykam, widzę ikonkę od oleju - dotykam.
Pójdźmy dalej. Często korzystam z podglądu oleju bo mam taki kaprys. Ustawiam sobie dedykowaną ikonkę do tego na głownym ekranie. Spróbuj to zrobić w systemie z "kołem fortuny".
Nie mamy co żyć i patrzeć bo interfejsy dotykowe już są i wypierają stare systemy oparte na kursorach.
Pożyjemy i zobaczymy to z systemami głosowymi. BMW, Mercedes itp już mają asystentów. Czy się sprawdzą? Właśnie zobaczymy.
- - - Updated - - -
Bzdura. bo tak byś nie mógł nic zmienić np w klimatyzacji czy nawigacji. Jakieś kluczowe opcje tybezpieczeństwa typu FCW ale to i w "kole fortuny" też jest blokowane.
Ostatnio edytowane przez azar ; 04-06-2019 o 17:45
Własne: 147->146->156->159->159->Giulietta->Giulia Super->Giulia Veloce
Jaram się, że jeździłem147 GTA, 156 GTA, Brera Ti, 159 SW Ti, Mito Veloce, Giulietta Veloce, 4C
Jaram się, że siedziałem: Prototyp 8C
Wiem że w mazdach blokuje się ekran w trakcie jazdy i trzeba kręcić.
Również jestem za pokrętłem zamiast dotykuDla mnie intuicyjne rozwiązanie, choć trzeba przyznać że sam infotaiment wielu opcji nie ma.
Sterowanie głosem również całkiem dobrze działa, czasem mam problem przy nawigacji - ale to kwestia dopracowania (jak znajdzie kilka miejsc o takiej samej nazwie, nie zawsze wybierze to najbliższe, czasem goni na drugi koniec Polski).
Btw jakby system był OK, to by się nie lagowało. Dotyk też się może lagować jeśli nie będzie dobrze zrobiony.
Nie żebym się czepiał, ale chyba nie sprawdzasz poziomu oleju w czasie jazdy? [emoji1787][emoji1787][emoji1787]
W mojej opinii korzystanie z ekranu dotykowego jest tak samo bezpieczne jak pisanie smsów z telefonem w uchwycie w czasie jazdy. Prędzej czy później będzie zabronione prawem i producenci będą musieli się dostosować.
Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka
Ostatnio edytowane przez Broster ; 04-06-2019 o 18:21
A ja mam nadzieję, że żadna kolejna Alfa nie będzie mnie zmuszać do klikania paluchem po ekranie podczas jazdy! Począwszy od pierwszej mojej Alfy (kupionej 18 lat temu) zostałem wierny tej marce między innymi za minimalistyczny design kokpitu. Na przyciskach blisko kierowcy ma być wszystko to, co jest potrzebne podczas jazdy i nic więcej, żeby można było ich użyć nawet po ciemku (po omacku bez szukania). Cała reszta może być poukrywana w menu, bo tam sobie zajrzę na parkingu. Zdarza mi się w trakcie nocnej jazdy całkowicie wyłączać ekran i pokonywać kilometry tylko przy włączonej muzyce. Mam nadzieję, że Alfa nigdy nie będzie smartfonem na kółkach, co jest już widocznym trendem w wielu innych markach.
Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 AT8 Q4 (2018-...)
AR 159 1.9 JTDM Q-Tronic Distinctive (2008-...)
AR 147 2.0 TS Selespeed Distinctive (2001-2008)
Nie chodziło o poziom tylko o temperaturę oleju. Ja też mam ustawione właśnie to wskazanie podczas jazdy żeby wiedzieć kiedy po starcie mogę już docisnąć gaz.
W Skodzie zawarte we wskazaniach komputera pokładowego na wyświetlaczu między zegarami, obsługa/przełączanie wskazań całkowicie intuicyjnie kółeczkiem w kierownicy.
A jak to jest realizowane w Gulii/Stelvio?
Ostatnio edytowane przez Alfastic ; 04-06-2019 o 19:47
Cały czas mam dylemat z tą alfą hymmmm ostatnio czytałem opinie na auto centrum i jeden użytkownik giuli napisał że maska przednia przy 160 zaczyna falować jak by miała sie oderwać czy to prawda czy bajki opowiada? bo w mojej kudze tak było i strasznie mnie to irytowało