Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 30

Temat: Lekko muli i "pyka" z tłumika

  1. #11
    Użytkownik Romeo Avatar sn00p
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Wrocław.
    Auto
    1999r AR 146 1.4 TS 16v -> 2004r AR 156 SW 1.9 JTDm -> 2002r AR 156 2.4 JTD
    Postów
    788

    Domyślnie

    Cytat Napisał Lesio Zobacz post
    Nie wierz w to, ja 2 razy wymieniłem wariator , i na tym ostatnim przejechałem 140000 i nie mam zamiaru go wymieniać, zastanawiam się czy go nie zablokować na stałe.
    Jeśli w ostateczności wariator nie może zerwać paska, to co może nabroić poza dźwiękiem diesla ?
    Jak zakończy żywot zajechany wariator ? Nie rozpadnie się ?

    P.S. - Od mechanika słyszałem o wariatorach zaspawanych na stałe ;]

  2. #12
    ViP Romeo Avatar Lesio
    Dołączył
    02 2007
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    Subaru Forester XT, Mini Countryman CS
    Postów
    1,917

    Domyślnie

    Cytat Napisał sn00p Zobacz post
    , to co może nabroić poza dźwiękiem diesla ?
    Jak zakończy żywot zajechany wariator ? Nie rozpadnie się ?
    ;]
    Nie będzie przestawiał wałka a silnik nie będzie taki elastyczny i nie będzie miał tego jakby "dodatkowego" przyrostu mocy.
    Raczej zablokuje się w jednej pozycji i tyle, chyba raczej się nie rozpadnie.

  3. #13
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Karol_PKAR
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    AR 156 2.4jtd sportpack '01
    Postów
    119

    Domyślnie

    Cytat Napisał Marek_M Zobacz post
    Możliwe że wariator - jak padnie to rozrząd jest ustawiony do pracy na wysokich obrotach - to by tłumaczyło dlaczego poniżej 3000 tak jest. Przy okazji rozrząd warto wymienić :-) Gdyby to była wina przepływomierza to chyba muliłoby w całym zakresie obrotów?

    http://www.autogaleria.pl/forum/showthread.php?t=3422 - o wariatorze - objawy by się zgadzały, zresztą sam przerabiałem.

    Miałem podobne objawy i też zbiegły mi się czasowo z wymianą wariatora, lecz po wymianie nic nie dało dopiero wymiana przepływomierza i przeczyszczenie przepustnicy usunęło wszystkie objawy

    Najlepiej odepnij przepływkę i zobacz czy będzie okej.
    Ostatnio edytowane przez grzelutek ; 12-09-2009 o 21:11

  4. #14
    Użytkownik Romeo Avatar sn00p
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Wrocław.
    Auto
    1999r AR 146 1.4 TS 16v -> 2004r AR 156 SW 1.9 JTDm -> 2002r AR 156 2.4 JTD
    Postów
    788

    Domyślnie

    Cytat Napisał karl508 Zobacz post
    miałem podobne objawy i też zbiegły mi się czasowo z wymianą wariatora, lecz po wymianie nic nie dało dopiero wymiana przepływomierza i przeczyszczenie przepustnicy usunęło wszystkie objawy

    najlepiej odepnij przepływke i zobacz czy będzie okej
    Sam nie wiem co mam o tym myśleć.
    Na zimnym silniku przy 1 odpaleniu silnik mi prycha i gaśnie, kiedy już odpali na naciśnięcie pedała gazu reaguje duszeniem, wszystko trwa jakieś 5min i po tym, czasie jak się rozgrzeje do ok 90°C to chodzi elegancko.
    Ostatnio diagnosta powiedział, że z padniętym wariatorem ciężko jest to zdiagnozować (wariator cały czas chodził jakby miał zaraz wybuchnąć ...), napięcie na przepływomierzu ponoć było ok, ale examiner pokazywał zbyt ubogą mieszankę ... Ponoć przepinali też przepływkę i nic to nie dało.
    Wariat (wraz z kompletnym rozrządem) już zmieniony, silnik chodzi pięknie, ale dusi się i strzela na zimno.
    Kusi mnie żeby wymienić wkład przepływomierza, bo pamiętam, że raz na zimno jak się dusił odpiąłem przepływkę i było ok, tzn. obroty wyższe, ale nic nie pływały, nie muliło i nie strzelało ...
    Normalnie bym kupił i sprawdził z ciekawości, ale wydatki na auto mnożą mi się niemiłosiernie i zaczynam liczyć każdą złotówkę ;D
    Jak myślicie ?

  5. #15
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Karol_PKAR
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    AR 156 2.4jtd sportpack '01
    Postów
    119

    Domyślnie

    Nie musisz kupować żeby sprawdzić. Odepnij kostkę z przewodami do przepływomierza i odpal na zimnym silniku.
    Kolejną rzeczą ,która nie wymaga wielkich nakładów finansowych ,a która na pewno nie zaszkodzi jest przeczyszczenie przepustnicy. Kupujesz środek do czyszczenia gaźników za 30zł odpinasz rurę, która idzie do przepustnicy z filtra powietrza, odpalasz silnik, dodajesz gazu i pryskasz tym środkiem na przepustnic i po zabawie, cały nagar ci rozpuści.
    Ostatnio edytowane przez grzelutek ; 12-09-2009 o 21:11

  6. #16
    Użytkownik Romeo Avatar sn00p
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Wrocław.
    Auto
    1999r AR 146 1.4 TS 16v -> 2004r AR 156 SW 1.9 JTDm -> 2002r AR 156 2.4 JTD
    Postów
    788

    Domyślnie

    Przepustnica była czyszczona.
    Mechanik domniemywa się problemu i mówi:
    1. Przepływomierz (który przepinał - bez efektu),
    2. Pompa paliwa (?) która daje zbyt słabe ciśnienie.

    Ale chyba zrobię tak:
    Odpalę na zimnym silniku - będzie się dusił.
    Odepnę przepłwkę i ja będzie śmigał normalnie to sobie zakupie nową i przetestuje.
    W najgorszym wypadku w dziale "giełda" będzie przepływka w dobrej cenie do nabycia ;]

  7. #17
    ViP Romeo Avatar Lesio
    Dołączył
    02 2007
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    Subaru Forester XT, Mini Countryman CS
    Postów
    1,917

    Domyślnie

    Przypomniało mi się że kiedyś po wymianie sondy na nową, silnik zaczął pracować nierówno i na Alfadiagu błędy wywalało, okazało się że coś nie łączyło w kostce przepustnicy (chyba to jest czujnik otwarcia przepustnicy) tak więc spróbuj sprawdzić czy otwierając i zamykając przepustnicę zmienia się kąt, tyle że nie wiem czy da to się sprawdzić czyms innym niż Fiat albo Alfadiag.

  8. #18
    Użytkownik Romeo Avatar sn00p
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Wrocław.
    Auto
    1999r AR 146 1.4 TS 16v -> 2004r AR 156 SW 1.9 JTDm -> 2002r AR 156 2.4 JTD
    Postów
    788

    Domyślnie

    Lesio ostatnio u mechanika przepustnica była dokładnie oglądana, jej otwieranie itp także, to nie to.

    Właśnie byłem przy aucie, więc tak:
    Odpaliłem na zimnym - pobulgotał i zgasł.
    Odpiąłem przepływkę, odpaliłem - śmiga pięknie.
    Dodaje raptownie gazu - na początku przez ułamek sekundy się waha, ale idzie do samej góry bez problemu, przejechałem się kawałek - bez problemu.
    Wyłączyłem silnik, podpiąłem przepływkę - zapalił na 1, nie dusi się. Dodałem raptownie gazu - kicha i prycha, dusi się.

    Czy to definitywnie przepływka ?
    Na forum przy podobnych problemach ludzie piszą o świecach i kablach WN ?

  9. #19
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Karol_PKAR
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    AR 156 2.4jtd sportpack '01
    Postów
    119

    Domyślnie

    Od początku mówiłem żebyś ją odpiął
    Miałem te same objawy więc odpiąłem przepływkę, odpaliłem na zimnym, wszystko grało więc ją wymieniłem i wszystko wróciło do normy. Też byłem u paru mechaników i żaden nie wiedział co zrobić dopiero tu na forum ktoś mi doradził żeby tak spróbować
    Ostatnio edytowane przez grzelutek ; 12-09-2009 o 21:14

  10. #20
    Użytkownik Romeo Avatar sn00p
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Wrocław.
    Auto
    1999r AR 146 1.4 TS 16v -> 2004r AR 156 SW 1.9 JTDm -> 2002r AR 156 2.4 JTD
    Postów
    788

    Domyślnie

    Ja też to czytałem i robiłem wcześniej. Zmyliło mnie to, że mechanik podpinał przepływkę od alfy 147 (swojej własnej ;]) i to nic nie zmieniło ...
    Tyle, że wszystko na padniętym wariacie.

Podobne wątki

  1. [159] Katalog felg pasujących na zaciski Brembo: "duże" 2.4, 3.2, "małe" 1.9 polift)
    Utworzone przez Ciacho13 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 78
    Ostatni post / autor: 15-07-2020, 11:04
  2. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 07-12-2014, 20:10
  3. Lekko skrzywiona Felga 17"
    Utworzone przez Andrzej_ w dziale 166
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 29-04-2014, 21:21
  4. Zlot Ogólnopolski "Alfaholicy" 2013 - Tor "Kielce" (Miedziana Góra)
    Utworzone przez LIGAR w dziale Zloty, imprezy, spotkania
    Odpowiedzi: 703
    Ostatni post / autor: 21-08-2013, 19:34

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory