Znaczy mi się chyba wydaje, że pomimo że Ettore Bugatti był Włochem, to ogólnie Bugatti to firma z Francji
Znaczy mi się chyba wydaje, że pomimo że Ettore Bugatti był Włochem, to ogólnie Bugatti to firma z Francji
Własne: 147->146->156->159->159->Giulietta->Giulia Super->Giulia Veloce
Jaram się, że jeździłem147 GTA, 156 GTA, Brera Ti, 159 SW Ti, Mito Veloce, Giulietta Veloce, 4C
Jaram się, że siedziałem: Prototyp 8C
Coś by się znalazło. Ale nie sedan pokroju A4 czy BMW 3. Bywają bardziej wyrafinowane konstrukcje, nawet tych samych producentów mieszczące się w budżecie Veloce.
Nie jeżdżę nówkami, mam małe porównanie. Ale wiem, czego oczekuję od samochodu. Mam gdzieś wymyślone klasy i podziały aut na segmenty. Nie kupujesz segmentem, tylko gotówką. W ramach kasy którą posiadasz możesz kupić nudnego SUVa albo auto sportowe. Veloce kosztuje dużo. Za te pieniądze masz nowego Mustanga, który wg moich kryteriów radości z jazdy, wywoływania emocji i czystej motoryzacyjnej frajdy odstawia Giulię o lata świetlne. Oczywiście dla niektórych to przedpotopowa konstrukcja o subtelności cepa, ale cóż poradzić
Osiągnięcie takich mocy i dźwięku z wolnossącego 5.0V8 jak zrobili to w Fordzie niedawno było zarezerwowane dla Maserati. Nie warto udawać, że tak nie jest. Obecne (wciąż) Granturismo ma zdaje się podobne osiągi
Prawda jest taka, że Giulia to piękne auto z dobrymi osiągami. Oceniana jednak po całości ma trochę wad i pianie nad jej fenomenem uważam za zaślepienie marką. Tak samo jak obniżanie wartości innych samochodów tylko dlatego, że nie są włoskie. Albo mają lepsze multimedia. Czy to grzech? Aha, no tak, jak śmieli zrobić coś lepiej niż Włosi... przecież nie docenimy, no to trzeba wyśmiać
Dla mnie EOT.
Nie pytam o tętno jak na nie patrzysz. Pytam czy jechałeś?
Jechałeś BMW 4? Audi A5? Mercem C Coupe? Jaguarem XE? Lexusem IS? Stingerem V6?
Czasami auto można docenić dopiero po jeździe![]()
166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html
Ja jeździłem A5, C coupe i Stingerem, jeśli chodzi o prowadzenie to Giulia IMHO wygrywa.
Śmieszność dla mnie wykazuje ktoś kto kupuje samochód za 200tys i twierdzi że ten samochód jest upośledzony.
Przykro mi ale nie należysz do grupy osób o których pisałem w podsumowaniu.
- - - Updated - - -
tomaz
Z wymienionych przez Ciebie jechałem kupeją Mercem i BMW 4 - bardzo fajne, bardzo dobre, idealne auta - ale tylko tyle mam o nich do powiedzenia.
Mustang dla mnie to szczyt bezguścia i szpanerskie auto o subtelności cepa (jak sam trafnie oceniłeś). Aczkolwiek ten wóz przynajmniej wywołuje u mnie negatywne emocje - więc w odróżnieniu od Niemców - " jakiś jest"
Wady Alfy dostrzegam ale po pierwsze to są wady, ktore dla mnie nie mają znaczenia, po drugie cóż mam począć skoro jazda i przebywanie w Giulii Veloce i obok niej wywołuje u mnie Emocje, a jazda i oglądanie Merca i BMW nie wyzwala we mnie żadnych mocniejszych doznań - ot fajne autka i tyle.
Wreszcie po trzecie o jakich wadach mam napisać skoro opisałem wrażenia z JAZDY i ogólny "odbiór" auta. Nie robiłem żadnego testu GV.
I jeszcze jedno - napisałem swoje subiektywne wrażenia z jazdy Alfą na forum Alfy, gdzie jak sądzę są miłośnicy, a nie przeciwnicy marki, nikogo nie obrażając, myślę że w sposób ciekawy i oryginalny z lekką nutką przenośni i metafor, oddając jednocześnie istotę i ducha marki Alfa Romeo.
A tu proszę - wiele osób kompletnie nie ma do tego dystansu czy luzu, a każde słowo traktuje śmiertelnie poważnie. Ciekawe czemu - przecież to tylko subiektywna opinia miłośnika marki na forum poświęconym tej marce i zrzeszającym jej zwolenników.
Ostatnio edytowane przez MichalPAU ; 07-08-2019 o 05:16
Panowie jaka Alfa jest wiemy bo ją mamy a po wpisach widać że jednak wywołuje emocje i oto właśnie chodzi.
166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html
Ale to inna kategoria aut, więc porównanie średnie... Ba! Taniej można mieć jakiegoś hothatcha (np. i30N), gdzie masz jeszcze więcej frajdy z jazdy.
Teoretycznie jak kupowałem S-Maxa to też mogłem wziąć Mustanga bo oba Fordy i w podobnych pieniądzach były, ale z jakiegoś powodu tego nie zrobiłem...
Giulia jest bardzo dobrze prowadzącym się autem nie tracąc przy tym na komforcie w codziennym użytkowaniu. Jeśli komuś na tym nie zależy, to może rzeczywiście iść do konkurencji, bo jej wady będą mocno wkurzać.
Pozdro,
Bartas
Po odpuszczeniu gazu jesteś na biegu, więc hamuje. W razie czego z pomocą przychodzi redukcja manetkami.
Co do wykończenia wersji Business vs Kia - absolutnie się nie zgodzę. Wnętrze business wykończone jest bardzo przyzwoicie, do Kii nie masz co porównywać (mam odniesienie do nowego Ceed'a, reszty nie znam). W Kii rozwaliły mnie np. słupki A wykończone plastikiem imitującym obszycie. W swojej Business czuję się bardzo przyjemnie, jak na bazę jest IMO bardzo dobrze.
Tomaz, tak z ciekawości, bo w podpisie widzę jeździsz innymi autami - ile h spędziłeś za kierownicą w Giulii?
Jazda próbna + na sucho w salonie + targi motoryzacyjne. Oblukałem sobie różne wersje. Nie zrozum mnie źle, to naprawdę fajne auto. Ale wersja podstawowa właśnie ze względu na środek nie podeszła mi zupełnie, w mojej Maździe mam lepsze materiały wykończeniowe... Veloce ze skórzaną deską to już Premium IMO i poza wspomnianym dźwiekiem w zasadzie trudno się do czegoś doczepić. Wiesz... wsiadałem z mojej 166 V6 więc porównanie było miażdżące![]()
166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html