Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 23

Temat: Zablokowało silnik

  1. #1
    Rad
    Gość

    Domyślnie Zablokowało silnik

    Od samego rana jak wsiadlem i ruszylem auto bylo troszke mulaste, nie zbieral sie tak jak powinien. Po przejechaniu kilkudziesieciu kilometrów wszytsko sie zaczęło. Ruszalem ze skrzyzowania i na 2 biegu przy ok 3000 obr. zacząl sie dusic, po chwili obroty zaczęly spadac, jakby lekki szelst uslyszalem, szybko go zgasilem. Próbowalem odpalic, ale nie zakręcil juz jak powienien. Przyblokowało silnik. Pasek rozrządu ok, nie strzelil.
    Wał obraca się w obie strony, ale w pewnym momencie go blokuje. Nie wiem dlaczego tak sie stało, olej w silniku tydzien temu wymieniany wiec wszystko ok. Nie wiem czy brać sie najpierw za głowicę, czy dół silnika???
    Czekam pilnie na porady.

  2. #2
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    olsztyn
    Auto
    alfa romeo156 1.9jtd 98r
    Postów
    362

    Domyślnie

    A próbowałeś zdjąć pokrywe i wałek rozrządu i wtedy zakręcić wałem??

  3. #3
    Superjahu007
    Gość

    Domyślnie

    A płynu chłodniczego nie ubyło ?

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Cytat Napisał Superjahu007 Zobacz post
    A płynu chłodniczego nie ubyło ?
    Czyżby panewka któraś?

  5. #5
    Superjahu007
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Belfer27 Zobacz post
    Czyżby panewka któraś?
    Bardziej skłaniał bym się ku uszczelce pod głowicą . Jak zaciągnęło wodę do cylindrów to nie może obrócić wałem . Dlatego też pytałem czy nie brakuje płynu. Ale to tylko domysły .
    A miałeś oprócz tego inne objawy ? Np. intensywne dymienie z rury ?

  6. #6
    subratri
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Superjahu007 Zobacz post
    Bardziej skłaniał bym się ku uszczelce pod głowicą . Jak zaciągnęło wodę do cylindrów to nie może obrócić wałem . Dlatego też pytałem czy nie brakuje płynu. Ale to tylko domysły .
    A miałeś oprócz tego inne objawy ? Np. intensywne dymienie z rury ?
    no tak, bo zawory się nie otwierają i ta woda co ją zaciągnęło to już tam teraz na zawsze zostanie dopóki się odpływu w tłoku nie nawierci

  7. #7
    Rad
    Gość

    Domyślnie

    Płynu chłodniczego z pewnością nie ubyło, wszystkie płyny, oleje sprawdzam na bieżąco, poza tym dymienia żadnego też nie było. Uszczelka pod głowicą raczej odpada. Objawem bylo tylko to mulenie, dostawał kopa dopiero od 4200 obrotów.

    Po tym jak mi na tym 2 biegu zacząl sie dusic i go zgasiłem, próbowalem odpalic i kręcił silnik niezbyt normalnie ale kręcił, a w pewnym momencie wydawalo sie ze zaskoczy i zapali. Druga próba odpalenia zaraz po tym już przyblokowała silnik.
    Najpierw jeszcze jak go zgasiłem, polecialem szybko otworzyc maske zobaczyc czy rozrząd nie strzelił, zauważylem,że z filtra powietrza (stożek) lekki dymek w górę idzie.

    Aha i jeszcze jedna ciekakawostka, jak kręce wałem w jedną i drugą stronę, pasek rozrządu ładnie się obraca, ale jest taki moment, w którym pasek rozrządu lekko sie luzuje, nie jest w stanie przeskoczyć raczej na ząbkach, ale w tym jednym momencie obrotu wałem luźny się robi dość mocno.

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    A jesteś w stanie zrobić 2 pełne obroty wału korbowego pokręcając ręcznie?

  9. #9
    Rad
    Gość

    Domyślnie

    Dwóch pełnych obrotów nie da rady.

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,618

    Domyślnie

    Wykręćświece i próbuj zakręcic ręką wałem- byc może to płyn w cylindrach (chłodniczy albo olej)
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 21-01-2016, 15:20
  2. Kupię Silnik do ALFA ROMEO 147 1.9 JTD SILNIK 115 KM 937A200
    Utworzone przez dawidx500 w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 15-08-2013, 13:51
  3. Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 24-03-2013, 21:57
  4. Błąd P0340, silnik zgasł, kreci nie odpala, silnik 1.6 TS
    Utworzone przez maryszkens w dziale 147
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 17-08-2012, 19:41
  5. [GTV] Silnik kaplica - silnik zazgrzytał i zgasł. Rozrusznik nie kręci wałem...
    Utworzone przez Ferrari-1 w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 98
    Ostatni post / autor: 30-10-2009, 07:40

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory