Panowie, trzeba czytac oferty + umowy i wszystko sobie przeliczyc.
W moim przypadku, w umowie i ofercie powiazanej z ALD, wszystkie liczby byly "na tacy". Przy ofercie z VW nie podadza Wam takich danych. Byla tam wartosc katalogowa, wysokosc rabatu, wartosc na fakturze, wysokosc raty leasing'owej i wartosc wykupu. W tym przypadku, wartosc na fakturze minus 24 raty leasing'owe = wartosc wykupu. Wiec nie ma w tym wynajmie zadnych odsetek itp.
Obok raty leasing'owej byla rowniez rata serwisowa (opony, serwis, ubezpieczenie) i byla ona bardzo atrakcyjna. W moim drugim samochodzie w leasing'owym, gdzie wszystko opłacam sam i jednorazowo, jest drozej przy podobnych warunkach. Tutaj dygresja, z tego co sie dowiedzialem FCA sprzedawalo samochody do ALD z serwisem w cenie wiec ALD wlasciwie chyba tutaj na tym zarabia.
Sumujac obie raty wychodzi 0,95% wartosci katalogowej miesiecznie co jest bardzo atrakcyjne. Wlasciwie od samego poczatku w ten deal nie wierzylem. Caly czas oczekiwalem, ze ktoregos dnia dostane mail'a z poprawiona i drozsza wersja

Jesli chodzi o zakonczenie wynajmu to sie juz dowiedzialem, ze nie moge przedluzyc kontraktu. FCA rowniez zabronilo firmie ALD przejmowac "ich" klientow. Zostaje tylko wykup ale tu tez nie ma pewnosci

. Oddanie samochodu w wiekszosc firm jest takie samo. Bazuja na tych samych zasadach. Przyjezdza czlowiek z Dekry czy innej firmy i zaczyna sie czepiac. Jak cos znajdzie to dostaniecie fakture do zaplaty. Przed oddaniem mozna oddac samochod do sprawdzenia/detailingu. W razie jakby czegos nie dalo sie "przykryc" to mozna zglosic szkode z ubezpieczenia.