www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie
> PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y
no właśnie, w silnikach 1.9tdi z 1996r. te oleje sprawdzają się świetnie a w nowych takich ja MA jest problem tego typu że kanały olejowe są dużo węższe itp i każdy mikrometr syfu który je zawęża powoduje gorszy i wolniejszy przepływ oleju, a co za tym idzie dłuższą pracę na "sucho" po np. zimnym rozruchu. I tu dopiero widać klasę oleju, taki 120zl za 5l to z góry skazany jest na klęskę. Ja teraz zaleje Revanol albo Penrite![]()
Ostatnio edytowane przez RalfPi ; 05-04-2020 o 11:20
To powiedz to samo tym, którzy są zmuszeni naprawiać te silniki przez stosowanie kiepskiego oleju przed nimi, nawet niewiele powyżej 100 kkm.
Udowodnione jest, że uszkodzenia modułów MA i turbosprężarek jest spowodowane kiepskim olejem, wymienianym zbyt rzadko.
Dziwne, że odpowiednio serwisowany silnik 1.4 MA spokojnie robi ponad 300 kkm bez problemu.
www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie
> PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y
Nie powielajcie bzdur, tez żadnych problemów z castrolem, a u innych to się niby cuda dzieją
Było to już wiele razy pisane w tym temacie, wystarczy poczytać.
Poza tym pisanie, że olej danej marki jest lepszy od innej marki bez podania konkretnego oleju nie ma sensu.
Ja zalewam głównie Penrite Enviro+ 0w30 C2 , MILLERS OILS XF LONGLIFE C2 0W30 i SHELL Helix Ultra 0W30 ECT
- - - Updated - - -
Przecież napisał, że wymienia olej co 20 kkm, a to już za dużo jak na wysilony silnik z miską olejową o pojemności trochę ponad 3l.
Pomijam fakt, że Castrat Magnetyczny to olej zostawiający tony syfu w silniku, i wiadomo to nie od wczoraj.
I nie powielam bzdur, tylko piszę to co wiem z własnego doświadczenia, a nie z informacji zasłyszanych, lub przeczytanych.
www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie
> PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y
Wiem źle zerknąłem na odpowiedzi.
To dziwi mnie fakt ze jedna osoba moze miec syf druga nie.
Wymiana oleju co 10 kkm i płukanie przed wymianą w 99% zapobiega powstawaniu syfu i awariom.
Już znudziło mi sie robić zdjęcia tego co ludzie mają w silnikach czasami.
Tutaj przykład: https://www.facebook.com/pg/pablogar...7&__tn__=-UC-R
Akurat Brera 1.75 TBi, ale tak właśnie potrafią wyglądać silniki po dłuższych interwałach i kiepskim oleju.
Gdzieś na FB mam również wstawioną naprawę MA
Tutaj zeszłoroczny serwis 1.4 MA, któy tylko przerywał- https://www.facebook.com/pg/pablogar...9&__tn__=-UC-R
Ostatnio edytowane przez Pablo. ; 05-04-2020 o 15:32
www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie
> PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y
Z interwałami się zgodzę. Ale co, Castrol jest syfiastym olejem czy chodziło Ci o ten konkretny "model" ?