Temat: Zakup Stelvio/Giulia po faceliftingu

  1. #1561
    Użytkownik Świeżak Avatar Sportivo_IT
    Dołączył
    05 2016
    Mieszka w
    Katowice
    Auto
    Kiedyś 156 SW FL SS 2.0 JTS, teraz szukam swojej Stelvio.
    Postów
    26

    Domyślnie

    Cześć wszystkim. Wracam do Alfy po 7 latach, wcześniej 156 JTS FL, teraz - Stelvio.
    Już-już miałem na oku używaną, trzyletnią First Edition lub coś dwuletniego ze stocku, ale okazuje się że w salonach teraz jakieś ciekawe promocje na modele 2020.

    1) Biorę w leasing, na bazie wersji Business chcę złożyć dla siebie konfig. Widziałem na Allegro ogłoszenie na bazową Stelvio Business za... 139tys (czyli -20 w stosunku do konfiguratora). Ale czytam w tym wątku że można jeszcze taniej?

    2) Zastanawiam się nad opcją "Laminowana przednia szyba". Chodzi jak rozumiem o wyciszenie? Czy też o ogrzewanie przedniej szyby?

    3) FSD - Warto? Czy można to ustawić tak by np w trybie A i N było włączone a w trybie D - wyłączone z automatu? Chciałbym by zawieszenie robiło się bardziej miękkie w A i N a utwardzone (czyli standardowo?) w D.

    4) Pakiet redukcji hałasu w kabinie - na czym to polega? Wyciszenie kabiny czy aktywny system redukcji częstotliwości docierających do uszu? Tak jak to bodajże w CX-5 jest zrobione gdzie silnik jest wyciszany przeciwstawnymi falami dźwiękowymi.

    Pozdrowienia dla Alfaholików!

  2. #1562
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Stacho
    Dołączył
    08 2019
    Auto
    Stelvio Veloce MY2020
    Postów
    419

    Domyślnie

    Cytat Napisał Teddy Bear Zobacz post
    do czego zmierza ten świat,... auto warte około 150 tysięcy i najważniejsze, żeby była dobra inforozrywka....
    )
    Nie bardzo rozumiem co w tym dziwnego. Ludzie kierują się różnymi argumentami przy wyborze auta. Dla jednych istotnym będzie karbonowy wał a dla innych rozbudowana info-rozrywka... szczególnie w aucie za 150 tyś.
    I należy to uszanować a nie kpić.

    Nie uważam się za eksperta motoryzacyjnego i nie mam monopolu na wiedzę w tym obszarze jak koledzy. Jestem statystycznym klientem, który kupując samochód, poza parametrami technicznymi, w wyborze modelu kieruje się wyglądem zewnętrznym, wyglądem i funkcjonalnością wewnątrz oraz wyposażeniem mającym poprawić komfort pracy kierowcy.
    Mając do wyboru dwa modele pojazdów o podobnych parametrach technicznych, podejmując ostateczną decyzję zwracam uwagę na pozornie nieistotne szczegóły. Wygląd i funkcjonalność wnętrza Stelvio w wersji na rok 2019 osobiście mnie nie przekonywały ale kiedy wprowadzono modyfikacje wnętrza w modelach na rok 2020 uznałem, że wersja pojazdu jaki wybrałem jest warta swojej ceny.

    Ale, też wiele osób odrzuci zamiar kupna AR mimo świadomości o technicznych zaletach tych pojazdów, jedynie z takiego powodu, że nie ma kamer 360 st., wentylowanych siedzeń, czy osłonki miejsca na kubki, bo dla nich będą to argumenty decydować o zakupie i trzeba się z tym pogodzić.

    I zwracając się do oponentów, mogę jedynie poprosić; szanujcie nas laików i ignorantów motoryzacyjnych, bo to w głównej mierze tacy klienci jak my napędzają sprzedaż marki.

  3. #1563
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,622

    Domyślnie

    Cytat Napisał Sportivo_IT Zobacz post
    3) FSD - Warto? Czy można to ustawić tak by np w trybie A i N było włączone a w trybie D - wyłączone z automatu? Chciałbym by zawieszenie robiło się bardziej miękkie w A i N a utwardzone (czyli standardowo?) w D.
    tylko jedna podpowiedź, mylisz Zawieszenie aktywne - Alfa Active Suspension (takie chcesz widzę) z Alfa Dynamic Suspension FSD.
    To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.

    Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.

  4. #1564
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Stacho
    Dołączył
    08 2019
    Auto
    Stelvio Veloce MY2020
    Postów
    419

    Domyślnie

    Cytat Napisał Sportivo_IT Zobacz post
    Cześć wszystkim. Wracam do Alfy po 7 latach, wcześniej 156 JTS FL, teraz - Stelvio.
    Już-już miałem na oku używaną, trzyletnią First Edition lub coś dwuletniego ze stocku, ale okazuje się że w salonach teraz jakieś ciekawe promocje na modele 2020.

    1) Biorę w leasing, na bazie wersji Business chcę złożyć dla siebie konfig. Widziałem na Allegro ogłoszenie na bazową Stelvio Business za... 139tys (czyli -20 w stosunku do konfiguratora). Ale czytam w tym wątku że można jeszcze taniej?

    2) Zastanawiam się nad opcją "Laminowana przednia szyba". Chodzi jak rozumiem o wyciszenie? Czy też o ogrzewanie przedniej szyby?

    3) FSD - Warto? Czy można to ustawić tak by np w trybie A i N było włączone a w trybie D - wyłączone z automatu? Chciałbym by zawieszenie robiło się bardziej miękkie w A i N a utwardzone (czyli standardowo?) w D.

    4) Pakiet redukcji hałasu w kabinie - na czym to polega? Wyciszenie kabiny czy aktywny system redukcji częstotliwości docierających do uszu? Tak jak to bodajże w CX-5 jest zrobione gdzie silnik jest wyciszany przeciwstawnymi falami dźwiękowymi.

    Pozdrowienia dla Alfaholików!
    Ad 1.
    Myślę, że odnośnie ceny transakcyjnej to na forum wiele informacji nie uzyskasz, bo to zależny od twoich argumentów negocjacyjnych i aktualnej polityki rabatowej dystrybutora, która dynamicznie może ulegać zmianie. Ogólnie zauważyłem, że im wyższa wersja wyposażenia tym większe możliwości rabatowe. Przy kupnie wersji Business wiele bym nie oczekiwał.

    Ad 2.
    Osobiście zamówiłem tę opcję, ale do dziś nie otrzymałem kategorycznych informacji od sprzedawcy na czym to polega szczególnie, że w naszym cenniku ta pozycja jest nazwana jako "Laminowana przednia szyba" ale już w cennikach/konfiguratorach niemieckich czy austriackich ta pozycja w wolnym tłumaczeniu jest nazwana jako "Akustyczne oszklenie przedniej szyby oraz okien kierowcy i pasażera z przodu". Więc po tym opisie wnioskuję, że będą to również klejone szyby przednie boczne.
    Z informacji uzyskanych od sprzedawcy wiem, że szyba przednia nie jest grzana.

    Ad 3.
    Czy warto, niech się wypowiedzą, Ci co mają tę opcję i ją wykorzystują. Ja nie brałem jej pod uwagę.

    Ad 4.
    Z informacji jakie uzyskałem od sprzedawcy wynika, że jest to dodatkowe wygłuszenie przestrzeni między komorą silnika a wnętrzem pojazdu. Z uwagi na symboliczną cenę uwzględniłem tę opcje u siebie bez wnikania w szczegóły

  5. #1565
    Użytkownik Świeżak Avatar Sportivo_IT
    Dołączył
    05 2016
    Mieszka w
    Katowice
    Auto
    Kiedyś 156 SW FL SS 2.0 JTS, teraz szukam swojej Stelvio.
    Postów
    26

    Domyślnie

    Cytat Napisał epsonix Zobacz post
    tylko jedna podpowiedź, mylisz Zawieszenie aktywne - Alfa Active Suspension (takie chcesz widzę) z Alfa Dynamic Suspension FSD.
    Nie mylę - czytałem o ADS i wiem że nie jest to to samo. FSD jest mechaniczne i mniej skomplikowane, zresztą cena to potwierdza. FSD zmiękcza amortyzację -tak wyczytałem w necie.
    I stąd moje pytanie czy mam do dyspozycji tylko "guzik" na pokrętle trybów jazdy czy można to ustawić np przez system inforozrywki tak by włączało się tylko w trybach A i N a w D nie.

  6. #1566
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    RZ
    Auto
    Stelvio 2018 Sport TI
    Postów
    3,569

    Domyślnie

    Cytat Napisał Stacho Zobacz post
    Nie bardzo rozumiem co w tym dziwnego. Ludzie kierują się różnymi argumentami przy wyborze auta. Dla jednych istotnym będzie karbonowy wał a dla innych rozbudowana info-rozrywka... szczególnie w aucie za 150 tyś.
    I należy to uszanować a nie kpić.

    Nie uważam się za eksperta motoryzacyjnego i nie mam monopolu na wiedzę w tym obszarze jak koledzy. Jestem statystycznym klientem, który kupując samochód, poza parametrami technicznymi, w wyborze modelu kieruje się wyglądem zewnętrznym, wyglądem i funkcjonalnością wewnątrz oraz wyposażeniem mającym poprawić komfort pracy kierowcy.
    Mając do wyboru dwa modele pojazdów o podobnych parametrach technicznych, podejmując ostateczną decyzję zwracam uwagę na pozornie nieistotne szczegóły. Wygląd i funkcjonalność wnętrza Stelvio w wersji na rok 2019 osobiście mnie nie przekonywały ale kiedy wprowadzono modyfikacje wnętrza w modelach na rok 2020 uznałem, że wersja pojazdu jaki wybrałem jest warta swojej ceny.

    Ale, też wiele osób odrzuci zamiar kupna AR mimo świadomości o technicznych zaletach tych pojazdów, jedynie z takiego powodu, że nie ma kamer 360 st., wentylowanych siedzeń, czy osłonki miejsca na kubki, bo dla nich będą to argumenty decydować o zakupie i trzeba się z tym pogodzić.

    I zwracając się do oponentów, mogę jedynie poprosić; szanujcie nas laików i ignorantów motoryzacyjnych, bo to w głównej mierze tacy klienci jak my napędzają sprzedaż marki.
    Hehe- dobre - fajny paradoks - siebie każesz szanować innym a sam już na wstępie lecisz o "monopolu na wiedzę" innych użytkowników. Przykre.
    Ale wracając do tematu oczywiście- każdy z nas jest inny, każdy ma inne oczekiwania o samochodu i każdy z nas zwraca uwagę na inne detale- to co tu piszemy to są odczucia- innych odpychał brak dotykowego ekranu innym się to podoba - innemu podoba się nowa konsola innym nie. Zycie!!ale to oczywiście nie powód by negować wybory innych.
    Ja np wychodzę z założenia że np istotny jest napęd a nie masa dodatków z których większość z nas nie korzysta albo je wyłącza.
    Inna sprawa że jak się dobrze popatrzy to Selvio 2020 sporo podrożało.

  7. #1567
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    01 2019
    Auto
    Stelvio
    Postów
    19

    Domyślnie

    Cytat Napisał Sportivo_IT Zobacz post
    (...)
    2) Zastanawiam się nad opcją "Laminowana przednia szyba". Chodzi jak rozumiem o wyciszenie? Czy też o ogrzewanie przedniej szyby?

    3) FSD - Warto? Czy można to ustawić tak by np w trybie A i N było włączone a w trybie D - wyłączone z automatu? Chciałbym by zawieszenie robiło się bardziej miękkie w A i N a utwardzone (czyli standardowo?) w D.

    4) Pakiet redukcji hałasu w kabinie - na czym to polega? Wyciszenie kabiny czy aktywny system redukcji częstotliwości docierających do uszu? Tak jak to bodajże w CX-5 jest zrobione gdzie silnik jest wyciszany przeciwstawnymi falami dźwiękowymi.
    (...)
    Ad. 2) Laminowana czyli wielowarstwowa klejona specjalną folią między warstwami. Wzrasta bezpieczeństwo podczas kolizji (odłamki nie pokaleczą kierowcy/pasażerów) oraz w jakimś stopniu wyciszenie.

    Ad. 3) Wg mojej wiedzy tylko w aktywnym zawieszeniu możesz sterować jego twardością. W FSD są zastosowane amortyzatory z poprawioną charakterystyką tłumienia (utwardzają się przy mniejszej frekwencji drgań, zmiękczają przy większej) poprzez zastosowanie rozwiązania jak w amortyzatorach KONI FSD (Frequency Selective Damping). 100% hydrodynamika, zero elektroniki. Taki w miarę budżetowy kompromis dla jeżdżących dynamicznie.

    Ad. 4) To tylko dodatkowa uszczelka/warstwa tłumiąca w komorze silnika od strony kabiny pasażerskiej - stąd taka cena.
    Ostatnio edytowane przez Zupi ; 25-04-2020 o 14:18

  8. #1568
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Stacho
    Dołączył
    08 2019
    Auto
    Stelvio Veloce MY2020
    Postów
    419

    Domyślnie

    Cytat Napisał Dareek Zobacz post
    Hehe- dobre - fajny paradoks - siebie każesz szanować innym a sam już na wstępie lecisz o "monopolu na wiedzę" innych użytkowników. Przykre.
    No niestety trafiają się takie osoby na forum z tzw. "monopolem na wiedzę" i zniechęcają ludzi do dalszej dyskusji, i chyba trzeba się do tego przyzwyczaić bo nic nie poradzimy. Jak przeglądam sobie forum to widzę jak niektórzy w każdym wątku się udzielają i na każdy temat mają coś do powiedzenia... a spróbuj się z nimi nie zgodzić

    Ale wracając do tematu - w mojej ocenie, przeciętnego klienta a nie eksperta, jednak wyższość wersji z roku 2019 nad wersją z roku 2020 jest nie do obrony.
    Jeździłem obydwoma wersjami Stelvio, spędziłem trochę czasu na zapoznaniu się z infotainmentem i jak dla laika wersja z 2020 prezentuje się nieporównywalnie lepiej - ale to moja subiektywna ocena.
    Odnośnie ceny to w 2019 r. wersja Stelvio EXECUTIVE 280 KM kosztowała w podstawie 227 500 zł aktualnie odpowiadająca jej wersja Stelvio VELOCE 280 KM kosztuje 231 000 zł i w tej cenie mamy już wyposażenie za które musielibyśmy dopłacić w podstawowej wersji EXECUTIVE więc uważam, że dużo nie podrożała. Oczywiście trudno mi pisać o relacjach cenowych w innych wersjach wyposażeniowych, bo taka wersja mnie interesowała więc w tym zakresie analizowałem.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Zupi Zobacz post
    Ad. 2) Laminowana czyli wielowarstwowa klejona specjalną folią między warstwami. Wzrasta bezpieczeństwo podczas kolizji (odłamki nie pokaleczą kierowcy/pasażerów) oraz w jakimś stopniu wyciszenie.
    OK, a jeżeli nie dokupię opcji "Laminowana przednia szyba" to jaką mi zamontują ????

  9. #1569
    Użytkownik Rowerzysta Avatar fx25
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Brera Q4 Stelvio Q
    Postów
    390

    Domyślnie

    Fakt, że ceny Stelvio nie zachęcają do wyjęcia monety ze skarpety. Stelvio 2020 w mojej "wymarzonej" konfiguracji to 300 bez kilku zł, najlepsze że wszystko co mają do pokazania (2 salony we Wrocławiu) to w katalogu, na ekspozycji same smutne czarne wnętrza. Jak widziałem błysk w oku doradcy przy konfigurowaniu, to nawet o rabaty nie pytałem. Jazdy probne i wypożyczenia to wszyscy znacie. Podoba mi się wersja z lakierowanymi plastikami zewnetrznymi, jak w Q, ale do niej nie wybiorę foteli i pakietu luxury. Jak wybiorę wnętrze to będę szukał lakiernika do plastików. Zastanawiam się czy używane Stelvio Q nie sprawi mi więcej frajdy, znajdę, sprawdzę, zapłacę i pojadę. Zakup Alfy Romeo to nie takie proste, zawsze myślałem, że kasa jest problemem, nie w salonie AR. Na promocje nie mogę liczyć, bo to co mają to nie moje wyposażenie. Mi się nie śpieszy, sytuacja jaka jest każdy widzi. I tak, przez pewnie pół roku, nie wyprodukuja mojej konfiguracji, wiec jesienią wydam kasę na promocji w Porsche, tam od ręki jest duży wybór. Pisanie o konfiguratorze to już kopanie leżącego. Gdybym nie liczył, w sumie nie wiem na co, to już w lutym wspomógł bym niemiecką gospodarkę i cieszył się z Macana, ale nie ja qwa czekałem na wymarzone full wypas Stelvio, i woziłem żone po salonach AR żeby ja przekonać. W sumie jazda Brerą jest przyjemna i taki z tego morał. Słabych trzeba wspierać ale głupich tępić - to dla panów z FCA.

    Odnośnie zawieszenia ADS w pakiecie, doradca NAMAWIAŁ mnie na FDS bo mniej awaryjne i tańsze w serwisie, i że nie opłaca się dopłacać ok 10k.
    Ostatnio edytowane przez fx25 ; 25-04-2020 o 15:16

  10. #1570
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2020
    Auto
    Alfa 159 2.0 170 KM
    Postów
    1,120

    Domyślnie

    Cytat Napisał Stacho Zobacz post
    I zwracając się do oponentów, mogę jedynie poprosić; szanujcie nas laików i ignorantów motoryzacyjnych, bo to w głównej mierze tacy klienci jak my napędzają sprzedaż marki.
    No cóż.... Wypada się z Tobą zgodzić, tak własnie jest.
    Choć cierpimy na tym my, wielbiciele motoryzacji i przyjemności z jazdy a to z tego powodu, iż ceny aut szybują w górę własnie z powodu tych kompletnie niepotrzebnych bajerów.
    Ale, jak wspomniałem, z biznesowego punktu widzenia, Ty masz jednak rację. Niemniej, szkoda, że ją masz

Podobne wątki

  1. (Stelvio, Giulia) Tarcze nawiercane i rozmiary
    Utworzone przez Firste w dziale Giulia/Stelvio
    Odpowiedzi: 39
    Ostatni post / autor: 15-12-2022, 17:10
  2. [Giulia / Stelvio] Przyspieszanie 0-100 km/h - reakcja na gaz
    Utworzone przez Firste w dziale Giulia/Stelvio
    Odpowiedzi: 66
    Ostatni post / autor: 10-10-2018, 22:19
  3. Giulia i Stelvio NRING, Giulia Veloce Ti czyli nowości z Genewy
    Utworzone przez GexN w dziale Giulia/Stelvio
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 02-03-2018, 13:13
  4. [Giulia] Giulia, Stelvio czy może ....
    Utworzone przez jjokocha w dziale Giulia/Stelvio
    Odpowiedzi: 32
    Ostatni post / autor: 28-01-2018, 22:16

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory