Na kolektor to bzdura- lepiej wypolerować, bo jakaś powłoka ceramiczna co ma wygładzić zmniejszy też średnicę. Ponadto funkcjonuje też teoria, że lekka chropowatość przewodu ssącego zapobiega wykraplaniu się paliwa z mieszanki
Na kolektor to bzdura- lepiej wypolerować, bo jakaś powłoka ceramiczna co ma wygładzić zmniejszy też średnicę. Ponadto funkcjonuje też teoria, że lekka chropowatość przewodu ssącego zapobiega wykraplaniu się paliwa z mieszanki
166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html
Ekonomiczne daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz...volvo_v70.html
Że niby może popękać? Nikasil to też caramika no ale fakt, że jest nałożony na cylindrach a nie na tłokach które bardziej pracują.
Osobiście też bałbym się nakładać tłoki tylko pytanie czy ten strach jest uzasadniony.
Tak głośno myślę że że może ta powłoka termiczna pozwoli obniżyć temperaturę tłoka o ok 15 % (przynajmniej tak to wynika z ich pomiarów na stronie ) a to może pozwolić np przy silniku z turbo na nieco większe dmuchnięcie.
Też spotkałem się z taką teorią i wydaje mi się że jest w niej dużo racji ale z drugiej strony polerowanie aluminium zmniejsza emisyjność materiału (nawet dwukrotnie) i powierzchnię styku więc przy długich kolektorach (np w TS jest dość długi) powietrze dostarczone do komory spalanie może być mniej ogrzane, a może to właśnie ochrona termiczna na kolektor dolotowy jest uzasadniona.
Ostatnio edytowane przez Marcino_14 ; 12-06-2020 o 07:57
166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html
Ekonomiczne daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz...volvo_v70.html