Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7

Temat: Rozrusznik 2.5 v6 - problem

  1. #1
    bialy009
    Gość

    Domyślnie Rozrusznik 2.5 v6 - problem

    Witam serdecznie.
    Dzisiaj dzisiaj po 6 godzinach "pieprzenia" się z zapieczonymi śrubami etc. wyjąłem rozrusznik z mojej belli 156. Nie życzę najgorszemu wrogowi takiej roboty ... Ale do rzeczy.
    Mianowicie mam teraz wyciągnięty rozrusznik, który miał następujące objawy:
    jak jest zimny słychać że silnik kręci, ale nie załapuje zębatka (chyba nie jest wypychana) czyli słychać tylko chodzący silnik. Za którymś tam razem załapie i jak trochę km. polatam i auto się nagrzeje wszystko jest w najlepszym porządku. Na drugi dzień ta sama bajka. Problem ten narastał stopniowo tzn. kiedyś rano nie łapał za 1-2 razem. Teraz niekiedy trzeba "kręcić" z 10-15 razy aby załapał.
    Rozebrałem rozrusznik - wszystko wydaje się być OK. Moje pytanie co to może być ? Wymienić cały elektromagnes ? Szczotki ? Bendix ? Pomóżcie proszę bo w następnym tygodniu chciałbym zrobić auto. Może oddać to do mechanika albo kupić nowy zmiennik rozrusznika (koszt jakieś 350zł.) ?

  2. #2
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Jak już masz go na wierzchu i sam doświadczyłeś ile roboty jest z wyjęciem, zrób go raz a dobrze kompletnie, jeśli się nie znasz oddaj do elektromechanika, niech sprawdzą uzwojenia stojana, wirnik, szczotkotrzymacz, zmienia panewki i co tam jeszcze się wypracowało.
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  3. #3
    Superjahu007
    Gość

    Domyślnie

    Generalnie jak wyżej zalecał bym całkowitą regenerację rozrusznika . Powody znasz

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta Avatar prezesjm
    Dołączył
    06 2006
    Mieszka w
    DANKOWICE
    Postów
    87

    Domyślnie

    Dramatyzujecie z tym rozrusznikiem. Nie ma znowu takiej tragedii. Jest faktycznie problem z odkręceniem tej śruby z tyłu ale jak się wie że jest i gdzie to da się zrobić. Jak nie mam natchnienia to jej z powrotem nie wkręcam. Brak jakichkolwiek skutków ubocznych. Nie wiem jak dokładnie w 156 ale np. w silnikach 06410/06412 trzeba teoretycznie odkręcić kolektor by wyjąć rozrusznik. Ja jestem leniwy więc jak już odkręcę rozrusznik to rozpoławiam go na dwie części i wtedy wychodzi bez problemu. Odwrotnie przy wkładaniu , nie jest wielka sztuka złożyć go już za kolektorem, na pewno łatwiej niż odkręcić kolektor. te rozruszniki boscha fajnie się rozkładają i nic tam się nie rozlatuje. Po części warto oczywiście uderzać wprost do boscha, elektromagnes warto dać nowy ( około 100 pln) , tulejki po parę złoty sztuka. Gorzej ze szczotkami bo czasem jest tylko kpl. szczotkotrzymacz za chore pieniądze ale warto pomierzyć szczotki i dobrać z innego rozrusznika. Bosch nie miał wielkiej różnorodności.
    LANCIA KAPPA V6, Fiat CROMA 2.0, Fiat CROMA V6, RITMO 1,5 ie - 32V i 550 kM w sumie
    www.lanciapolska.org/forum - forum Lancii

  5. #5
    bialy009
    Gość

    Domyślnie

    Prezesjm jeśli ktoś to robił już po raz któryś może ma na to patenty, ale robiąc to pierwszy raz to naprawdę dramat Ja odkręcałem kolektory, wydech itd. tak jak jest to opisane w DTE krok po kroku łącznie ze spuszczaniem płynu z chłodnicy, który był wymieniony z 2 miesiące temu.
    Ogólnie to dzięki za rady. Dzisiaj udało mi się "łyknąć" na allegro oryginalny rozrusznik boscha, nówkę sztukę, nie regenerowany za 250zł. W czwartek jadę odebrać osobiście, aby porównać - tak na wszelki wypadek.
    Swoją drogą mam do sprzedania rozrusznik od Alfy 2.5 V6 z usterką jak powyżej 8)

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta Avatar prezesjm
    Dołączył
    06 2006
    Mieszka w
    DANKOWICE
    Postów
    87

    Domyślnie

    hehe, no to faktycznie kawał niepotrzebnej roboty odwaliłeś. Ala na przyszłość dla potomnych może się przyda rada. Jak bym się stosował do dtr z alfy 164 to tam prawie do wszystkiego zalecają wyjąć silnik .
    LANCIA KAPPA V6, Fiat CROMA 2.0, Fiat CROMA V6, RITMO 1,5 ie - 32V i 550 kM w sumie
    www.lanciapolska.org/forum - forum Lancii

  7. #7
    bialy009
    Gość

    Domyślnie

    Nie ma jak to kochane belle Zostało jeszcze "tylko" to poskładać i wszystko ...

Podobne wątki

  1. [159] odpalanie problem (rozrusznik, akumulator)
    Utworzone przez kizior w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 145
    Ostatni post / autor: 17-04-2018, 05:03
  2. [Brera] Problem z uruchamianiem (rozrusznik, elektronika?!) BRERA 159
    Utworzone przez RONIN w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 15-08-2015, 20:39
  3. [155] Rozrusznik padł - problem z wyciągnięciem
    Utworzone przez GrzesiuŻar w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 13-03-2012, 13:29
  4. [146] Problem : akumulator, ładowanie, rozrusznik?
    Utworzone przez kini007 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 16-04-2011, 17:13
  5. [164] Mam problem i prośbę o pomoc -rozrusznik nie kręci
    Utworzone przez jackrussell w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 28-08-2010, 00:39

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory