Strona 136 z 165 PierwszyPierwszy ... 3686126127128129130131132133134135136137138139140141142143144145146 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1,351 do 1,360 z 1650

Temat: Giulietta - Jaki olej?

  1. #1351
    Użytkownik Pasjonat Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    Kilka włoskich szrotów ;)
    Postów
    3,403

    Domyślnie

    Cytat Napisał Demiurg Zobacz post
    Spróbuję zadać pytanie posługując sie tylko parametrami oleju bez konkretnych nazw olejów.

    Giulietta 1.4TB 120KM. Wg instrukcji - "Olej całkowicie syntetyczny o lepkości SAE 5W-40, ACEA C3, Kwalifikacja FIAT 9.55535-S2".

    Wg definicji ACEA C3 – oleje do silników wymagających midSAPS i wyższego indeksu lepkości wysokotemperaturowej (o minimalnej lepkości HTHS 3.5mPa*s ); do stosowania w pojazdach wyposażonych w filtr cząstek stałych DPF lub katalizator TWC. W tym przypadku silnik jest benzynowy czyli chodzi o katalizator TWC.

    Czy muszę wlać tylko i wyłącznie olej mający w specyfikacji te dwa parametry, czyli ACEA C3 i FIAT 9.55535-S2, czy mogę sobie wybierać spośród olejów 5W-40 np. ACEA A3/B4, Fiat 9.55535-Z2 albo tylko ACEA A3/B4 bez fiatoskiej? Czy wlewając np. ACEA A3/B4 nie niszczę silnika albo katalizatora? Mówiąc krótko: jakie oleje mogę wlać do Giulietty 1.4TB 120KM, oprócz podstawowego parametru 5w-40? Naprawdę nigdzie mogę znaleźć takich informacji. Dziękuję
    Silnik o którym jest tutaj mowa, czyli starej już konstrukcji T-Jet będzie miał się bardzo dobrze na większości dobrych olejów o lepkości 5w40 spełniających normę ACEA A3/B4 .
    Jeśli chodzi tylko o ochronę silnika, to nie musi mieć nawet C3 . Katalizator nie zostanie uszkodzony, ponieważ nie jest to DPF. Jedyne co moze się stać, to spaliny nie będą aż tak czyste, jak wymaga tego norma E
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y

  2. #1352
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    02 2020
    Auto
    Giulietta 1,4 multiair
    Postów
    161

    Domyślnie

    Czy moze cos sie zlego wydarzyc jak lany byl 0w30 a zmienie na 5w40?silnik 1.4 ma

  3. #1353
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1.4 TB MA 2010
    Postów
    2,091

    Domyślnie

    Który rocznik i dlaczego taka zmiana?
    Serdecznie pozdrawiam,
    PW znów dostępne ale najlepiej: wlyszkow@vp.pl
    ANALIZY OLEJU

  4. #1354
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    02 2020
    Auto
    Giulietta 1,4 multiair
    Postów
    161

    Domyślnie

    2012 rok , co do zmiany to dobre pytanie , auto kupilem w szwajcarii , serwisowane w aso i wyczytalem w tym watku ze jakies zmiany w zaleceniach byly i mogli lac 0w30, tak sie troche martwie na zapas.Zakupilem juz penrite enviro 5w40 no i tak sie zastanawiam, czy cos do tego dolewac?

  5. #1355
    Użytkownik Pasjonat Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    Kilka włoskich szrotów ;)
    Postów
    3,403

    Domyślnie

    Cytat Napisał Slowhand Zobacz post
    2012 rok , co do zmiany to dobre pytanie , auto kupilem w szwajcarii , serwisowane w aso i wyczytalem w tym watku ze jakies zmiany w zaleceniach byly i mogli lac 0w30, tak sie troche martwie na zapas������.Zakupilem juz penrite enviro 5w40 no i tak sie zastanawiam, czy cos do tego dolewac?
    Nic złego nie powinno sie stać. Zawsze możesz dolać AR9100 i będzie jeszcze lepiej
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y

  6. #1356
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1.4 TB MA 2010
    Postów
    2,091

    Domyślnie

    Dokładnie , Enviro z AR9100 to sprawdzony duet
    Serdecznie pozdrawiam,
    PW znów dostępne ale najlepiej: wlyszkow@vp.pl
    ANALIZY OLEJU

  7. #1357
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    02 2020
    Auto
    Giulietta 1,4 multiair
    Postów
    161

    Domyślnie

    Auto jeszcze nie dojechalo , ale mam zdjecie ksiazki serwisowej i wymiany oleju byly co okolo 30 tys. , Jest szansa ze mogli cos tam dolewac czyszczacego czy bardziej spodziweac sie syfu?

  8. #1358
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1.4 TB MA 2010
    Postów
    2,091

    Domyślnie

    Zobaczysz pod korkiem
    Wrzuć fotke to może przed nowym olejem coś do mycia się przyda
    Serdecznie pozdrawiam,
    PW znów dostępne ale najlepiej: wlyszkow@vp.pl
    ANALIZY OLEJU

  9. #1359
    Użytkownik Znawca Avatar Yarek
    Dołączył
    04 2018
    Mieszka w
    WLKP.
    Auto
    159 2,4 JTDM Q4 TI, Giulietta 1,4 MA.
    Postów
    1,225

    Domyślnie

    Cześć!
    Nie chcę zakładać nowego tematu, bo mam problem z olejem - a właściwie jego wlewem.
    Dzisiaj chciałem sprawdzić poziom oleju, umyć silnik i zauważyłem, że nie mogę odkręcić korka wlewu oleju (1,4 MA 170). Nie zaglądałem tam od przeglądu (marzec) i "miszczowie" z serwisu tak zakręcili, że nie idzie odkręcić.
    Na korku były wyraźne ślady używania narzędzia mechanicznego (wkrętarka, klucz udarowy?). Korek obraca się w każdą stronę, klika-grzechocze, ale ani drgnie do góry - nie odkręca się.
    Czy ktoś miał podobny problem i jak sobie poradził? Będę wdzięczny za odpowiedzi, z góry Wam dziękuję.
    PS. Nie ma to jak korek na gwint - np.159
    Ostatnio edytowane przez Yarek ; 19-07-2020 o 08:19

  10. #1360
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    mazowieckie
    Auto
    Giulietta 1.4 MA
    Postów
    737

    Domyślnie

    Cytat Napisał Yarek Zobacz post
    Cześć!
    Nie chcę zakładać nowego tematu, bo mam problem z olejem - a właściwie jego wlewem.
    Dzisiaj chciałem umyć silnik i zauważyłem, że nie mogę odkręcić korka wlewu oleju (1,4 MA 170). Nie zaglądałem tam od przeglądu (marzec) i "miszczowie" z serwisu tak zakręcili, że nie idzie odkręcić.
    Na korku były wyraźne ślady używania narzędzia mechanicznego (wkrętarka, klucz udarowy?). Korek obraca się w każdą stronę, klika-grzechocze, ale ani drgnie do góry - nie odkręca się.
    Czy ktoś miał podobny problem i jak sobie poradził? Będę wdzięczny za odpowiedzi, z góry Wam dziękuję.
    PS. Nie ma to jak korek na gwint - np.159
    Korek do wywalenia, połamały się zapadki. Spróbuj odkręcić na gorącym silniku dociskając korek.

Podobne wątki

  1. [164] jaki olej do 3.0 v6 12v ?
    Utworzone przez marcin88 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 33
    Ostatni post / autor: 04-11-2019, 20:26
  2. Jaki olej do 2.0 TS?
    Utworzone przez kandy w dziale 147
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 22-03-2013, 07:14
  3. 156 1.9 jtd 105 km jaki olej??
    Utworzone przez hubus20 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 14-09-2012, 18:20
  4. [164] Jaki olej do 3.0 V6
    Utworzone przez Spartan w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 25-08-2009, 00:49
  5. [33] Jaki olej?
    Utworzone przez adams w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 10-10-2007, 15:12

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory