Temat: Usterki - większe i mniejsze, rozwiązania i porady

  1. #2371
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    06 2017
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 TBi 280KM Q4 Imola Titanium
    Postów
    314

    Domyślnie

    Cytat Napisał Dareek Zobacz post
    no co - pewnie 4 - rty cylinder pękł albo tłok- już kilka takich widziałem. Także panocki - czipujcie!!!
    Przypadki tego typu awarii dotyczyły egzemplarzy po modyfikacjach zwiększających moc? W Giuli też zdarzały się takie awarie? Wiadomo jak feralne egzemplarze były eksploatowane? Rozumiem, że awarii ulegają silniki benzynowe 280KM.

  2. #2372
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    02 2019
    Auto
    Alfa Romeo Giulia super 2.0T
    Postów
    40

    Domyślnie

    Wracając do mojego wycieku- dzisiaj przy okazji przeglądu gwarancyjnego usuwają nieszczelność na uszczelnieniu pokrywy zaworów. Ponoć niegroźny drobiazg, tylko trochę rozbierania pod maską. Swoją drogą, nie zauważyłem żadnego spadku poziomu oleju wg komputera. Tylko teraz pojawia się strach przed mapowaniem do 280.
    Ostatnio edytowane przez multicamil ; 07-10-2020 o 09:26

  3. #2373
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar Dominik_280_Q4
    Dołączył
    10 2020
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Veloce, 2018, PB
    Postów
    2

    Domyślnie Usterka czy nie?

    Cześć,

    W lutym (2020) zakupiłem 1,5 roczną Alfę Giulię 2.0 280KM PB z 2018 roku (czerwiec).
    Przeszła przegląd i jeden serwis z informacją: "nic jej nie jest, jak to w nowych samochodach", "jest Pan przewrażliwiony", "te modele tak mają".

    Przedmiotem mojej obawy były i nadal są bardzo dziwne dźwięki pochodzący z przedniej osi/ układu kierowniczego w trakcie wykonywania pełnego skrętu w prawo lub lewo w czasie powolnej jazdy, szczególnie na mokrej nawierzchni.

    Początkowo brzmienie sprawiało wrażenie obsuwania się kół po nawierzchni lub obcierania koła (19) o jakąś wewnętrzną część. Kiedy jest mokro, bez tego dźwięku nie da się wykonać nawet 90 stopniowego skrętu...

    Czy ktoś miał do czynienia z czymś podobnym? Odgłos jest bardzo głośny wewnątrz samochodu, znacznie bardziej niż na zewnątrz.

    Będę wdzięczny za jakiekolwiek informacje naprowadzające mnie na sedno tego problemu.

    Pozdrawiam,
    Dominik

  4. #2374
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    RZ
    Auto
    Stelvio 2018 Sport TI
    Postów
    3,569

    Domyślnie

    temat wałkowany- - szukaj pod hasłem przeskakiwanie opon/kół przy skręcie

  5. #2375
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2018
    Auto
    Alfa Romeo Stelvio
    Postów
    854

    Domyślnie

    Cytat Napisał Dominik_280_Q4 Zobacz post
    Cześć,

    W lutym (2020) zakupiłem 1,5 roczną Alfę Giulię 2.0 280KM PB z 2018 roku (czerwiec).
    Przeszła przegląd i jeden serwis z informacją: "nic jej nie jest, jak to w nowych samochodach", "jest Pan przewrażliwiony", "te modele tak mają".

    Przedmiotem mojej obawy były i nadal są bardzo dziwne dźwięki pochodzący z przedniej osi/ układu kierowniczego w trakcie wykonywania pełnego skrętu w prawo lub lewo w czasie powolnej jazdy, szczególnie na mokrej nawierzchni.

    Początkowo brzmienie sprawiało wrażenie obsuwania się kół po nawierzchni lub obcierania koła (19) o jakąś wewnętrzną część. Kiedy jest mokro, bez tego dźwięku nie da się wykonać nawet 90 stopniowego skrętu...

    Czy ktoś miał do czynienia z czymś podobnym? Odgłos jest bardzo głośny wewnątrz samochodu, znacznie bardziej niż na zewnątrz.

    Będę wdzięczny za jakiekolwiek informacje naprowadzające mnie na sedno tego problemu.

    Pozdrawiam,
    Dominik
    Ten typ tak ma

    Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka

  6. #2376
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,620

    Domyślnie

    Cytat Napisał niegowic Zobacz post
    Ten typ tak ma

    Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka
    Dokładnie, szczególnie teraz przy mokrej nawierzchni i niskich temperaturach (rano 4stopnie), na moich 19" RunFlatach jest mega przeskakiwanie i to nawet nie przy pełnym skręcie, nawet na ciaśniejszym rondzie.

    Kolego [MENTION=86995]Dominik_280_Q4[/MENTION] to nie wada tylko cecha sportowo ustwionego układu kierowniczego/geometrii powiększonej przez twarde opony (Runflat+niski profil+twardsza guma przy niskich temperaturach), tak mają po prostu auta sportowe. Dzięki temu to auto tak się prowadzi przy dużych prędkościach na długich łukach gdy grzejesz ile wlezie. TO się nazywa ustawienie anti-ackerman, niestety wadą jest zachowanie się przy niskich prędkościach. Nie wiem, może w cywilnych GIuliach nie powinni tych kątów ustawiać aż tak ekstremalnie? Coś za coś.

    Oczywiście tu leży i kwiczy brak informacji i wytłumaczenia klientowi (np filmiki) które powinny być pokazywane przez FCA za wczasu żeby nie było skarg i niepotrzebnych wyjazdów do ASO i żeby ludzie rozumieli co się dzieje. Z tego co kojarzę jest tylko jakiś builetyn TESEO o tym w systemie, ale pewnie ASO nawet tego nie potrafią znaleźć i pokazać klientowi.
    FYI, po lifcie zmienili geometrię pracy układu kierowniczego żeby zminimalizować ten efekt (bo skargi), choć już spotkałem się z narzekaniami tych co chcą mieć tak pracujący układ kierowniczy - była burza o to na Alfaowner i niektórzy pisali w zeszłym roku że w takim razie trzeba kupić Giulię Q ze stocku jeszcze przedliftową. Widać wszystkim nie dogodzisz.

    Pierwszy lepszy filmik z youtube o tym:
    https://www.youtube.com/watch?v=YVisLuiU-Oo
    To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.

    Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.

  7. #2377
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    03 2020
    Auto
    Giulia Veloce Q4
    Postów
    291

    Domyślnie

    tak z innej beczki po ostatniej przygodzie z padnietym aku po nocy (4.4v rano - ledwo udalo sie naladowac), aso wymienilo mi w koncu akumulator, ale uklon w ich strone tym razem (chyba pierwszy i oby nie ostatni )...musze to napisac....testowali 2 razy na wiTECHu i przechodzil testy, ale wysypal sie na trzeciej probie - wiec z jednej strony mogli mnie odeslac z powrotem i powiedziec ze aku przeszlo testy.

    Co prawda ten sam model Varta, ale moze juz z lepszej serii...

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał niegowic Zobacz post
    Ten typ tak ma

    Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka
    dokladnie, teraz przy tej deszczowej pogodzie i temperaturze to norma, czy to w prawo czy to w lewo...

  8. #2378
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar Dominik_280_Q4
    Dołączył
    10 2020
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Veloce, 2018, PB
    Postów
    2

    Domyślnie

    Ok, dzięki za wytłumaczenie i materiał w postaci filmu.
    Rozumiem, że nie muszę mieć obaw i unikać tego zjawiska tylko prowadzić tak jak do tej pory bez względu na siłę tarcia (czyt. pracy tego układu)?

    Swoją drogą Panowie - mega szybkie odpowiedzi - dzięki i miłego dnia!

  9. #2379
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,620

    Domyślnie

    Cytat Napisał Wilq84 Zobacz post
    tak z innej beczki po ostatniej przygodzie z padnietym aku po nocy (4.4v rano - ledwo udalo sie naladowac), aso wymienilo mi w koncu akumulator, ale uklon w ich strone tym razem (chyba pierwszy i oby nie ostatni )...musze to napisac....testowali 2 razy na wiTECHu i przechodzil testy, ale wysypal sie na trzeciej probie - wiec z jednej strony mogli mnie odeslac z powrotem i powiedziec ze aku przeszlo testy.

    Co prawda ten sam model Varta, ale moze juz z lepszej serii...
    AKu się nie testuje na Witechu2 tylko na specjalnym testerze którego wymaga autoryzacja od FCA dla bycia ich ASO - duży tester/ładowarka automatyczne na wózku która robi wydruki a test trwa nawet parę godzin (podładowywanie i testowanie cykliczne pod dużym obciążeniem prądowym z monitoringiem dynamicznego zachowania się itp.) na końcu jest wydruk i albo pass albo fail, bez fail na wydruku ASO nie może CI wymienić aku na gwarancji.

    Robili Ci może jakieś updaty przy okazji, czy nic nie było (choćby opcjonalnych) - czy zapomniałeś wymusić (przypominałem Ci w mailach o tym)?

    Cytat Napisał Dominik_280_Q4 Zobacz post
    ylko prowadzić tak jak do tej pory bez względu na siłę tarcia (czyt. pracy tego układu)
    tak, jeśli nie lubisz tego efektu to na placu manewry tak żeby łuk był większy.
    jak zmienisz na zimówki to zniknie lub zminimalizuje się (miększa guma), szczególnie jeśli będziesz miał koła z mniejszymi felgami (wyższy profil opony) i wezmiesz bez RunFlat
    To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.

    Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.

  10. #2380
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    03 2020
    Auto
    Giulia Veloce Q4
    Postów
    291

    Domyślnie

    Cytat Napisał epsonix Zobacz post
    AKu się nie testuje na Witechu2 tylko na specjalnym testerze którego wymaga autoryzacja od FCA dla bycia ich ASO - duży tester/ładowarka automatyczne na wózku która robi wydruki a test trwa nawet parę godzin (podładowywanie i testowanie cykliczne pod dużym obciążeniem prądowym z monitoringiem dynamicznego zachowania się itp.) na końcu jest wydruk i albo pass albo fail, bez fail na wydruku ASO nie może CI wymienić aku na gwarancji.

    Robili Ci może jakieś updaty przy okazji, czy nic nie było (choćby opcjonalnych) - czy zapomniałeś wymusić (przypominałem Ci w mailach o tym)?
    mialem na potwierdzeniu wydania auta tylko takie cos, ze "wykonano testy w wiTECHu, wymieniono akumulator w ramach gwarancji - wada wewnetrzna" Updejty porobili, proxi nie resetowali - tyle sie dowiedzialem.
    Najwazniejsze ze aku sprawne, pytalem czy sprawdzali pobor pradu to mowili, ze bylo jakos, 0.02A czy jakos tak - wiec wampirow energii wydaje sie ze nie mam - powinno byc ok teraz

Podobne wątki

  1. Niedomykacjące się szyby i dwa mniejsze problemy.
    Utworzone przez achilles1221 w dziale GT
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 18-06-2016, 15:04
  2. wieksze czy mniejsze spalanie
    Utworzone przez FacesOfDeath w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 22-06-2014, 09:55
  3. [146] mniejsze hamulce przód 1,8 TS
    Utworzone przez stux w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 14-07-2013, 23:12
  4. Nietypowy problem po wymianie opon na mniejsze
    Utworzone przez zabazsc w dziale 156
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 23-07-2010, 08:44

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory