Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: Jak to możliwe że rozjechała się zbieżność

  1. #1
    Superjahu007
    Gość

    Exclamation Jak to możliwe że rozjechała się zbieżność

    W sumie to mój chyba pierwszy problem z Alfą . Mianowicie zacznę od początku .
    Wczoraj wieczorem wsiadłem do auta którym ostatni raz osobiście jeździłem w poniedziałek .Po chwili zorientowałem się że kierownica przestawiona jakieś 30 stopni w lewo a ja jadę prosto - do tego auto jedzie jak chce . Nawrotka do garażu zapalam światło i co widzę .
    Gdy kierownica ustawiona na wprost to lewe koło stoi idealnie w osi pojazdu ( równolegle do boku ) a prawe odchylone o jakieś 3-4 cm jak do skrętu w lewo .
    Gdy kierownica ustawiona w lewo o te 30 stopni to prawe koło stoi idealnie w osi pojazdu a lewe wykręcone jak do skrętu w lewo jakieś 3 cm .

    Pytam szanownej małżonki jaką dużą dziurę na asfalcie zaliczyła - twierdzi że nic takiego nie miało miejsca.

    Nie ma żadnych śladów jakiejś mega dziury na przednich kołach , oponach , nic nie skrzypi nie stuka nie puka . Laweta i auto do mechanika bo strach jeździć .

    Odebrałem tel. 30 minut temu - i słyszę - wszystko w porządku nie mam pojęcia jaka jest przyczyna rozjechania się kół to diagnoza na szybko ( w sumie żadna) .

    Wahacze całe , końcówki drążków całe, drążki kierownicze całe, łączniki stabilizatorów całe - co jest grane ?
    Wszystkie elementy zawieszenia są nowe ( wahacze góra- dół, drążki kierownicze, końcówki drążków kierowniczych , łączniki stabilizatorów ) Zbieżność była ustawiana na koniec sierpnia po wymianie tych elementów .

    Co to może być ? Czy jest możliwość aby aż tak rozjechała się zbieżność że widać to gołym okiem ? Miał ktoś podobnie ?
    Co sprawdzić w pierwszej kolejności ?
    Ostatnio edytowane przez Superjahu007 ; 02-10-2009 o 21:21

  2. #2
    Redaktor naczelny Romeo Avatar fiergloo
    Dołączył
    09 2006
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL/ Alfa Romeo 159 TBi
    Postów
    2,660

    Domyślnie

    Jeśli metoda eleminacji wykluczyła zawieszenie to maglownica, ewentualnie końcówki drążków kierowniczych i tam szukac przyczyn.
    http://fiergloo.blogspot.com lub http://fiergloo.pl/ - moje spojrzenie na motoryzację
    2007-2008: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12v
    2008-2018: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12v Automat
    2014-....: Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL
    2018-2021: Lancia Kappa 2.4 JTD 10v
    2021-....: Alfa Romeo 159 1750TBi

  3. #3
    Superjahu007
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał fiergloo Zobacz post
    ewentualnie końcówki drążków kierowniczych
    Są w porządku - były sprawdzone . Sugerujesz że jest możliwość żeby na maglownicy się przestawiło ? Ale tam chodzi chyba tylko jedna listwa wspólna dla lewej i prawej strony ?

  4. #4
    SYSUNIAdq
    Gość

    Domyślnie

    tez mi sie wydaje ze jest tam jedna listwa kurde dziwne zjawisko kolega tak mial skoszone kolo jak mu kolyska pekla

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar alces1
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Żegocina
    Auto
    AR 159 JTDm Ti, AR Giulietta Sport, AR Spider 3.0 V6
    Postów
    6,673

    Domyślnie

    Mnie też posypała się zbieżność. Dlaczego? Nie wiem, ale zjadło mi, dosłownie zjadło rant opony od wewnątrz. Pojechałem do SKP i ustawili mi ją, twierdząc, że było bardzo kiepsko.
    Niestety taki efekt przypłaciłem nowym kompletem opon :/
    Pozdrawiam.
    - Rafał

    Sprzedam naklejki: koniczynki QV 3D
    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo..._dostepne.html

  6. #6
    Superjahu007
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał SYSUNIAdq Zobacz post
    tez mi sie wydaje ze jest tam jedna listwa kurde dziwne zjawisko kolega tak mial skoszone kolo jak mu kolyska pekla
    Ok jutro rano zadzwonię żeby sprawdził kołyskę . Były jakieś inne objawy wcześniej ?

    Cytat Napisał alces1 Zobacz post
    Mnie też posypała się zbieżność. Dlaczego? Nie wiem, ale zjadło mi, dosłownie zjadło rant opony od wewnątrz. Pojechałem do SKP i ustawili mi ją, twierdząc, że było bardzo kiepsko. Niestety taki efekt przypłaciłem nowym kompletem opon :/
    Ja zbieżność ustawiałem miesiąc temu ! I byłem przy tym osobiście jak robili

  7. #7
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    Lancer, Giulia quadrifoglio
    Postów
    1,256

    Domyślnie

    Też tak miałem. Tylko że ja w poślizgu zahaczyłem krawężnik. Może żona nie chce się przyznać albo nie zwróciła uwagi (Przy skręconych kołach nawet mała kolizja potrafi zmienić ustawienia). Identycznie jak u Ciebie, jedno koło miało zeza. Po ustawieniu zbieżności wszystko ok.

  8. #8
    Redaktor naczelny Romeo Avatar fiergloo
    Dołączył
    09 2006
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL/ Alfa Romeo 159 TBi
    Postów
    2,660

    Domyślnie

    Rzecz jasna zakładamy, że w kołach są równe ciśnienia.
    http://fiergloo.blogspot.com lub http://fiergloo.pl/ - moje spojrzenie na motoryzację
    2007-2008: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12v
    2008-2018: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12v Automat
    2014-....: Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL
    2018-2021: Lancia Kappa 2.4 JTD 10v
    2021-....: Alfa Romeo 159 1750TBi

  9. #9
    Superjahu007
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał fiergloo Zobacz post
    Rzecz jasna zakładamy, że w kołach są równe ciśnienia.
    Równe - sprawdzałem . Nie ściąga podczas jazdy - tylko na skręconych kołach nie prostuje przy wyjściu z zakrętu .

    ---------- Post dodany o godzinie 23:04 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 23:02 ----------

    Sprawdzę jutro te sanki i jeszcze raz końcówki drążków i drążki kierownicze . Jak nic nie znajdę razem z mechanikem pojadę na ustawienie zbieżności i sprawdzenie geometrii.

    ---------- Post dodany o godzinie 23:05 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 23:04 ----------

    Cytat Napisał dance1 Zobacz post
    Może żona nie chce się przyznać albo nie zwróciła uwagi (Przy skręconych kołach nawet mała kolizja potrafi zmienić ustawienia).
    Może i nie chce ale nic nie poradzisz ! Faktycznie najazd na niskim profilu i obniżonym twardym zawiasie niesie ze sobą zwiększone ryzyko i wzmożoną czujność podczas takich manewrów .

  10. #10
    SYSUNIAdq
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Superjahu007 Zobacz post
    Ok jutro rano zadzwonię żeby sprawdził kołyskę . Były jakieś inne objawy wcześniej ?



    hm dokladnie nie pamietam ale im dluzej jezdzil tym bardziej kolo sie kladlo do srodka i zaczelo sciagac a ze bylo to w zimie to znajomy nie zbyt zauwazyl bo byl pozlizg po prostu kolyska zaczela sie rozklejac na zgrzewach

Podobne wątki

  1. [159] zbieżność
    Utworzone przez hubert.janowski w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 24-02-2014, 17:25
  2. [159] Zbieżność
    Utworzone przez Gixer w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 24-10-2013, 10:39
  3. Zbieżność
    Utworzone przez iNTELL w dziale 156
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 12-10-2010, 00:16
  4. Zbieżność przed FL a zbieżność po FL
    Utworzone przez maniek7712 w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 05-10-2010, 23:03
  5. Zbieżność
    Utworzone przez Ducrider w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 27-03-2009, 19:17

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory