
Napisał
kipila
Witam serdecznie,
Od blisko 2 lat śmigam z powodzeniem Alfą 156 1,9 jtd (110KM). Problemów jednak uniknąć się nie dało i wygląda na to że czeka mnie wymiana przegubu.
Problem: stuki przy przyspieszaniu i hamowaniu silnikiem. Podczas jazdy na luzie cisza. Stuki głośniejsze przy skręcie w lewo.
Mechanik twierdzi że to luz w prawym przegubie wewnętrznym. Chciałbym was prosić o pomoc w doborze odpowiedniego typu. Brak doświadczenia i wiedzy na temat konstrukcji układu napędowego belli sprawia że nie wiem co dalej robić. Pomogły by odpowiedzi na poniższe pytania...
1) Istnieją dwa typy przegubów wewnętrznych w omawianym modelu AR: homokinetyczny (kulowy) i krzyżakowy?
2) Czy jest możliwa ocena jaki typ przegubu jest zamonotwany w moim aucie na podstawie np numeru VIN?
3) Czy przegub jest którymkolwiek końcem przytwierdzony (scalony na stałe) do którejś z osi? Mechanik twierdzi że tak jest, chociaż widziałem ogłoszenia z osobnymi przegubami wewnętrznymi.
4) Na co jeszcze zwrócić uwagę przy doborze przegubu?
Dziękuję za wszelką pomoc bo od kilku dni próbuje rozgryźć co jest mojej belli i pomału kończą mi się pomysły...
Pozdrawiam