Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 31

Temat: kolejny foch alfy

  1. #1
    Użytkownik Romeo Avatar borsukmax
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    piotrków trybunalski
    Auto
    ALFA ROMEO 156 1.8 106KW TS
    Postów
    531

    Unhappy kolejny foch alfy

    Wracając z 200km trasy,postanowiłem zatrzymać się przy markecie,po 15 minutach mojej nieobecności wsiadłem jak zwykle i odpalam,a tu obroty zaczęły falować z1000 do 2200,dodałem gazu a obroty zostały w pozycji 4000 tysięcy,zgasiłem silnik odpalam,jest poprawa.Po następnych 5 km falowanie wróciło.Nagrałem to żeby przybliżyć wam temat.Na euroscanie wyskakiwał mi błąd czujnika temperatury,dziś wymieniłem go,popiołem stary przepływomierz i jest tak samo,tyle ze wyskoczył nowy błąd -VEHICLE SPEED SENSOR-.Co wy radzicie i możne ktoś już rozwiązał taki problem. http://www.youtube.com/watch?v=shCKlyZgF4s

  2. #2
    ViP Romeo Avatar Alfamaniak156
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Luboń
    Auto
    Seat Leon FR 186KM/413Nm - Lancia Y 1,2 8V 1998r/ 60KM
    Postów
    1,315

    Domyślnie

    VSS to czujnik przebytej drogi o ile sie nie myle i znajduje sie zapewne gdzieś przy skrzyni biegów.

    Masz automat czy manuala?

    Wleź pod autko i poszukaj tego czujnika, podaje on sygnał do szybkościomierza...

    Sprawdziłbym tez przepustnice przy okazji, wypucuj tam wszystko, zresetuj krokowca, parametry adaptacyjne i sprawdź co po tych zabiegach...

    Pzdr
    "Wiem że masz duszę. Masz Alfę - masz klasę" - Jeremy Clarkson
    Alfa Romeo 166 3.0V6 226 KM i uśmiech z twarzy nie schodzi
    Lancia Ypsilon 1,2 - Miejski przemieszczacz

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - sygnał VSS podaje czujnik Halla , lewego lub prawego koła z ECU ABS-a.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar borsukmax
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    piotrków trybunalski
    Auto
    ALFA ROMEO 156 1.8 106KW TS
    Postów
    531

    Domyślnie

    Skrzynia manualna ,jak na razie ,może za 100 lat automat.a co do przepustnicy za ta łopatka która pracuje razem z linka od gazu ,jest straszny syf,jakiś jakby czarny smar ,a dalej w stronę przepływki czysto.za bardzo nie mam pojęcia jak się zabrać do czyszczenia przepustnicy,a co do zresetowania krokowca łep mi spuchnie.mechanik robi to co mu karze, bo sam rady by nie dał.We fiacie w piotrkowie maja egzaminer,tylko nikt się na nim nie zna,znów pojadę i powie ze komputer błędów nie pokazał,i zaczął bym od tego... i znów stówka w plecy za pięć minut, po to kupiłem sobie interfejs.Jak na razie tylko dzięki waszym poradom jestem do przodu i tak znowu liczę na forumowiczów,a na razie śmigam do garażu za tym czujnikiem,i czekam na dalsze podpowiedzi.
    Ostatnio edytowane przez borsukmax ; 06-10-2009 o 15:15

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - to bym sprawdził czy ECU od ABS-a nie ma żadnych błędów.
    - tylko do tego potrzebny jest interfejs przerobiony wg. tego co podałem w Zrób to sam oraz najlepiej Alfadiag.
    - Unidiag, a dokładnie program KWp71 też pokaże co nieco, ale interpretacja wyników jest ograniczona od strony programu KWP71 zrzucając cały problem z interpretacja wyników na użytkownika.
    - za to błędy zeruje szybko.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar borsukmax
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    piotrków trybunalski
    Auto
    ALFA ROMEO 156 1.8 106KW TS
    Postów
    531

    Domyślnie działałem

    Dotarłem do tej przepustnicy,straszny syf w środku widać po tej białej szmatce na zdjęciach,czyściłem na ile paluchy wlazły.na zdjęciach z numerem 1`,2 widać wężyki w których był olej,w środku tej przepustnicy tez nie wesoło ,widać trochę /chyba olej z kurzem/brudu.Jakieś dziwne odgłosy z miejsca zaznaczonego na zdjęciu nr 4,przez chwile jak by coś tam latało po cichu,ale może to już moja wrażliwość.Ale jeszcze jedno na zdjęciu /wyciek/pod tym czujnikiem zapitala olej ,są tam dwie śruby,tak jak by spod nich.Na dziś to koniec ,podpowiadajcie
    Ostatnio edytowane przez borsukmax ; 06-10-2009 o 19:50

  7. #7
    ViP Romeo Avatar Alfamaniak156
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Luboń
    Auto
    Seat Leon FR 186KM/413Nm - Lancia Y 1,2 8V 1998r/ 60KM
    Postów
    1,315

    Domyślnie

    Cytat Napisał borsukmax Zobacz post
    za bardzo nie mam pojęcia jak się zabrać do czyszczenia przepustnicy
    Nie jest to trudne. Na początek kup płyn do czyszczenia gaźników, ja kupuje w Auchan za 12 zł całą puszkę i to Ci wystarczy na kilka zabiegów.

    Ja swoją czysciłem kompleksowo czyli odkręciłem rurę z puszką przepływomierza od przepustnicy, przeczyściłem wszelkie zakamraki w samych rurach i pełno syfu wyleciało(od odmy olej), wyłączyłem aku, bo to zawsze bezpieczniej, odpiąłem kable od kompa i odkręciłem przepustnice ( 4 x torx), zeszła bez problemu, jak juz miłaem ją w łapie to porzadnie ją przepłukałem tym płynem i przetarłem czysta szmatką kazdy zakamarek, zwłaszcza trzeba zwrócić uwagę na oske przepustnicy bo tam lubi sie zbierac syf...

    Potem złozyc wszystko w odwrotnej kolejności. reset parametrów, krokowca i w drogę...

    Mam nadzieje ze chociaż troche pomogłem.


    EDIT: To zes mnie ubiegł o minute Uważj na czysczenie samej klapki przepustnicy, bo znajomemu sie ułamała i musiał nowa przepustnice kupować, nie wiem jak to zrobił. Myłeś ją czymś czy samą szmatką wycierałeś?

    Na klapce przepustnicy została widze jeszcze jakiś syf. Przewody odmy tez warto przeczyścić z oleju lub szalmu po nim.

    Pzdr

    Pzdr
    Ostatnio edytowane przez Alfamaniak156 ; 06-10-2009 o 19:57
    "Wiem że masz duszę. Masz Alfę - masz klasę" - Jeremy Clarkson
    Alfa Romeo 166 3.0V6 226 KM i uśmiech z twarzy nie schodzi
    Lancia Ypsilon 1,2 - Miejski przemieszczacz

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar borsukmax
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    piotrków trybunalski
    Auto
    ALFA ROMEO 156 1.8 106KW TS
    Postów
    531

    Domyślnie

    widziałem te torxy,skory i ty dałeś rade to ja tez idę w Twoje ślady ,jutro zabieram się do dalszych prac,tylko powiedz co to za płyn i czy całość schodzi razem z krokowym silniczkiem.Na razie nie pomogłeś ,ale odwagi dodałeś a to więcej niż pomoc

  9. #9
    ViP Romeo Avatar Alfamaniak156
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Luboń
    Auto
    Seat Leon FR 186KM/413Nm - Lancia Y 1,2 8V 1998r/ 60KM
    Postów
    1,315

    Domyślnie

    Tylko wszystko z wyczuciem nic na siłę. Delikatnie odłączaj i podłaczaj te przewody pod kompa żebyś czegos nie ułamał albo nie zgiął któregos z pinów na kompie.

    taki płyn widziałem w Norauto http://www.prestone.pl/wp-content/up..._and_choke.jpg, w Auchan znajdziesz chyba STP o ile dobrze pamiętam w takim niebieskim Sprayu, szyuakj na dziale Auto między uzdatniaczami do paliw...

    Całość schodzi z krokowcem, tylko krokowca odepnij bo tez jest spiety kostką, od spodu, cięzki troche dostep ale dasz rade.

    Te torxy moga byc dość mocno dociagniete, wiec dobry klucz troche siły i wyczucia i pójdzie...

    Tylko koniecznie po takim zabiegu reset zrób, bo komp musi sie od nowa "nauczyć" ustawień, po tym możesz miec troche wyższe obroty ale po przejechaniu 50 -100 km wszystko powinno juz wrócic do normy...

    Powodzonka, jakby co pytaj
    "Wiem że masz duszę. Masz Alfę - masz klasę" - Jeremy Clarkson
    Alfa Romeo 166 3.0V6 226 KM i uśmiech z twarzy nie schodzi
    Lancia Ypsilon 1,2 - Miejski przemieszczacz

  10. #10
    ViP Znawca Avatar cinas
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Tomaszów Maz. czasem Piła
    Auto
    Alfa 159 SW -> 2007->1.9 16v JTD->136KM
    Postów
    1,612

    Domyślnie

    borsukmax jak coś będę w tomaszowie od poniedziałku i jak chcesz mogę ci coś tam pomóc choćby zrobić adaptację silnika. mam kompa i kabelek więc pomyśl

    Było Skromne 156 1.8 TS 144 km i mniej skromne 156SW 2,5 V6 i były powody do mruczenia
    Jest
    klekot 159 SW 1.9 JTD i 136 km i nie ma powodów do mruczenia
    ALFA-i każdy dzień jest inny

Podobne wątki

  1. [Brera] 2.4JTDM (200) - mały foch? (nierówna praca)
    Utworzone przez karol s w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 48
    Ostatni post / autor: 07-02-2016, 08:42
  2. [145] Dziwny foch 145TD
    Utworzone przez sjs32 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 07-06-2013, 23:21

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory