Strona 1 z 5 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 49

Temat: 2.4JTDM (200) - mały foch? (nierówna praca)

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    P-no
    Auto
    Brera 2.4 200 TuneForce 230km/490nm
    Postów
    70

    Domyślnie 2.4JTDM (200) - mały foch? (nierówna praca)

    Postanowiłem się z wami skonsultować, zanim zacznę mocniej grzebać przy sercu Brery.

    Wczoraj o poranku, Brera ładnie zapaliła lecz na jałowym biegu wyraźnie było słychać nierówną pracę silnika. Ruszyłem i czuje równomierne szarpnięcia na 1 i 2 biegu w zakresie obr. 1000-1600. Wyjechałem na drogę asfaltową, wrzuciłem 3 bieg i po przekroczeniu 2000 obr. jak ręką odjął - pięknie jeździ, wróciła kultura pracy na jałowym i niskich obrotach. Cały wczorajszy dzień już przejeździła bez najmniejszych problemów.

    Dziś rano uruchamiam Brerkę i to samo ;(. Na jałowym nierówno pracuje, a w przedziale 1000-1500 równomiernie szarpie (na 1 i 2 biegu również). Wyjechałem na asfalt, wrzuciłem 3 - przekroczyłem 2000 obr i znów pięknie działa.

    Jakieś pomysły?
    Brak błędów po podłączeniu do kompa,
    DPF i EGR off,
    Akumulator? - ostatnio musiałem go podładować, no ale Brera ładnie zapaliła,
    Świece? - brak komunikatu, brak dymienia,
    Któryś wtrysk się zabrudził?,
    Paliwo słabej jakości? - zatankowałem do pełna i teraz mam pół baku tego paliwa wiec chyba nie.
    Kable WN?

  2. #2
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    poczytaj o klapach wirowych. A diesle nie mają kabli WN.

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    P-no
    Auto
    Brera 2.4 200 TuneForce 230km/490nm
    Postów
    70

    Domyślnie

    -Klapy wywalone
    -Sprzęgło i dwumas wymienione 60 tyś km temu

  4. #4
    Użytkownik Fachowiec Avatar ris
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    KRK
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0
    Postów
    2,195

    Domyślnie

    Zacznij od paliwa - to częsta przyczyna. Może zalałeś tzw. muł do TIR-ów. W drugiej kolejności dopiero sprawdź świece żarowe.

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    P-no
    Auto
    Brera 2.4 200 TuneForce 230km/490nm
    Postów
    70

    Domyślnie

    -Tankowałem na Orlenie (jak zawsze), zwykły ON - dziś podjadę i zaleję może jakąś "vervę".
    -Brak spadku mocy

    Może pompa paliwa jest przybrudzona?

  6. #6
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał karol s Zobacz post
    Ruszyłem i czuje równomierne szarpnięcia na 1 i 2 biegu w zakresie obr. 1000-1600. Wyjechałem na drogę asfaltową, wrzuciłem 3 bieg i po przekroczeniu 2000 obr. jak ręką odjął - pięknie jeździ, wróciła kultura pracy na jałowym i niskich obrotach. Cały wczorajszy dzień już przejeździła bez najmniejszych problemów.
    Korekty wtrysków statycznie i dynamicznie do sprawdzenia.
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  7. #7
    Użytkownik Świeżak Avatar Grzeniu159
    Dołączył
    11 2015
    Mieszka w
    Warszawa Bemowo
    Auto
    Alfa Romeo 159 Sportwagon 1.9 JTDm 136km, DPF on
    Postów
    161

    Domyślnie

    Ja bym sprawdził filtr paliwa i pompę. A może to jakieś uszkodzenie mechaniczne?

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    P-no
    Auto
    Brera 2.4 200 TuneForce 230km/490nm
    Postów
    70

    Domyślnie

    Odstawiłem Brerę na 9h. Wsiadam i działa wszystko bez zająknięcia - w połowie drogi (po 20km), mały korek i znów zadyszka na niskich biegach i szarpnięcia.
    Korek się skończył 3 bieg, powyżej 2000 obr i powróciło wszystko do normy. Przed domem jadę kawałek po szutrowej drodze na 1 i przed samą bramą znów zaczęło szarpać..

    Czyli na zimnym jak i ciepłym silniku to występuje.

    Idę zaraz ogarnąć korekty na wtryskiwaczach.

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    P-no
    Auto
    Brera 2.4 200 TuneForce 230km/490nm
    Postów
    70

    Domyślnie

    Posypał mi się FES... sekundę po podłączeniu mnie wyrzuca.
    Tyle mi się udało zrobić na postoju, od połowy wykresu zwiększyłem obroty.


    Generalnie podczas wolnych obrotów i telepania widnieją takie wyniki:
    Korekta Paliwa (Cylinder 1) Korekta Paliwa (Cylinder 2) Korekta Paliwa (Cylinder 3) Korekta Paliwa (Cylinder 4) Korekta Paliwa (Cylinder 5)
    5,05 0,95 -1,16 -5,02 0,06
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	korekta 1.jpg
Wyświetleń:	671
Rozmiar:	74.4 KB
ID:	186445  
    Ostatnio edytowane przez karol s ; 23-12-2015 o 16:52

  10. #10
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar axel83
    Dołączył
    08 2009
    Auto
    Alfa Romeo
    Postów
    257

    Domyślnie

    No niestety coś na 1 cylindrze nie tak. Może to tylko wydmuchało podkładkę wtrysku.

Podobne wątki

  1. Nierówna praca 156 3.0
    Utworzone przez pasqd w dziale 156
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 17-01-2015, 14:36
  2. Nierówna praca
    Utworzone przez Paulos76 w dziale 147
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 27-08-2013, 13:24
  3. [145] Nierówna praca na benzynie
    Utworzone przez dawidek w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 12-02-2012, 20:20
  4. 2.0 TS nierówna praca
    Utworzone przez Zet w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 28-01-2010, 18:27
  5. [164] nierówna praca
    Utworzone przez kasza85 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 18-10-2009, 10:59

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory