Temat: Pomoc przy zakupie AR159 / Brera

  1. #17721
    WinnieThePooh
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Taurus Zobacz post

    Liczmy zatem:
    1450 + 120 + 200 + 700 = 2470 zł - jeśli zatem, Twój mechanik za taką robotę, kasuje ponad 1530 zł, to ja mu zazdroszczę, takiego klienta, bo to jest nie więcej, niż dzień pracy, jak to mówią "z palcem w ... nosie".
    A ja czytając to forum - jakie ludzie mają problemy z naprawą swojego auta - cieszę się, że mam mechanika do którego mam zaufanie. tego samego od 15 lat. Jak mu odstawię auto to zrobi tak, że nie trzeba będzie wracać do tematu. co za tym idzie nie używa podzespołów low-end czy też innej chińszczyzny zrobionej z gównolitu. tak, dolicza sobie marżę do części i liczy ~100zł/rg dlatego że prowadzi interes na którym zarabia, a nie robi charytatywnie. ja z kolei wolę zapłacić więcej i mieć gwarancję na części i robotę od jednej osoby, niż w razie problemów bujać się między sprzedawcą a mechanikiem, płacić za demontaże/montaże podzespołów które trzeba wysłać na gwarancję.

  2. #17722
    ZBANOWANY Świeżak
    Dołączył
    12 2020
    Auto
    Alfa 159
    Postów
    93

    Domyślnie

    Cytat Napisał Adam_P Zobacz post
    ja z kolei wolę zapłacić więcej i mieć gwarancję na części i robotę od jednej osoby
    No to pisz, o tym, że wolisz, a nie, że inni też muszą woleć - mój mechanik również jest bardzo drogi i naprawiam u niego samochody od wielu lat, ale gdyby mi "zaśpiewał" za wymianę przedniego zawieszenia, ponad 1,5 tysia, to bym go wyśmiał, no ale pewnie, gdyby pojechał do niego laik, a ten "nawinął mu makaron na uszy", to i na 2 tysie, by się zgodził, tyle, że wyszedłem z założenia, że rozmawiamy w gronie osób, które mają o tym, przynajmniej "blade pojęcie" i chcemy nowemu koledze pomóc, a nie go szniechęcać - takich cen to nawet ASO nie mają.

    To tak, jak w tym ogłoszeniu z wymianą rozrządu, po zakupie samochodu - gdybym ja coś takiego usłyszał od sprzedającego, to odwróciłbym się na pięcie i uciekał stamtąd bodaj na koniec Świata

    Cytat Napisał FXX Zobacz post
    Albo nie zakłada chińszczyzny marki SRL
    Można również regenerować, a nie zakładać z góry, jakieś wzięte z kosmosu ceny, zarówno części jak i usługi - nie wiem, co kolega chciał przez to osiągnąć, chyba jedynie wystraszyć kupującego - części do 159, cenowo nie różnią się od takich samych do innych marek, a więc nie rozumiem, skąd ta myśl, że miałoby to kosztować drożej, niż analogiczne części do innych samochodów.

  3. #17723
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    A potem pojawiają się narzekania na jakość Alfy Romeo, jak się produkty mocno wątpliwej jakości montuje i zachwala.
    Trol powrócił.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  4. #17724
    WinnieThePooh
    Gość

    Domyślnie

    napisałem "nawet rzędu 4tys.", co nie oznacza że naprawa zawieszenia przedniego w 159 kosztuje obligatoryjnie 4tys. i ani złotówki mniej. chyba wszyscy zrozumieli za wyjątkiem jednego, który obecnie jest na etapie poznawania ortografii. Czytania ze zrozumieniem od niego nie będziemy wymagać. chyba starczy tego offtopu i czepiania się słówek.

  5. #17725
    ZBANOWANY Świeżak
    Dołączył
    12 2020
    Auto
    Alfa 159
    Postów
    93

    Domyślnie

    Cytat Napisał Adam_P Zobacz post
    napisałem "nawet rzędu 4tys."
    Później się poprawiłeś i napisałeś, że nawet więcej niż 4 tys, poza tym sprawdź co oznacza określenie "rzędu"

    Cytat Napisał Adam_P Zobacz post
    który obecnie jest na etapie poznawania ortografii.
    Cytat Napisał Adam_P Zobacz post
    chyba starczy
    Skoro już mamy dyskutować na takim poziomie, zapytam Cię więc, jako purystę językowego, co oznacza słowo "starczy", bo jak dla mnie, to jest wyłącznie przymiotnik od rzeczownika "starzec" i nic poza tym - jeśli Cię to bawi, to mogę Ci takich Twoich "rodzynków językowych" przytoczyć znacznie więcej, określając Cię, "analfabetą", tak jak Ty, po jednym, błędnie napisanym przeze mnie słowie, imputujesz mi nieznajomość ortografii - to, co bawimy się dalej?

    To jest dział techniczny, co znaczy że dyskutujemy merytorycznie. Swoje braki w języku polskim uzupełniaj gdzie indziej. Kolejne posty tego typu będę usuwał i tak jak poprzednio, nagradzał.
    - magil
    Ostatnio edytowane przez magil ; 04-03-2021 o 13:44

  6. #17726
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    07 2015
    Auto
    147/2007/JTDm/150KM
    Postów
    2,085

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Sporo tego. Fabryczna uszczelka z czasem twardnieje, przez co pompa zaczyna zasysać bokiem powietrze. To taka wada 2.0 JTDm, nie tylko w 159, Giulietcie, ale też w Oplach z tymi silnikami (2.0 CDTi przed 2013 rokiem).
    W Insigniach owszem, było dużo remontów silnika, ale w Alfach dużo wcześniej można zaobserwować pierwsze objawy, żeby w porę zareagować
    Sprawdzanie przebiegów i historii serwisowych ASO "24h/7 dni" m.in. Alfa, Fiat, Lancia

  7. #17727
    WinnieThePooh
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał KoŁoS Zobacz post
    W Insigniach owszem, było dużo remontów silnika, ale w Alfach dużo wcześniej można zaobserwować pierwsze objawy, żeby w porę zareagować
    z tego, co mój mechanik mówił, to w insigniach "lampa alladyna" o niskim poziomie/niskim ciśnieniu oleju pojawiała się jak już było "po fakcie", czyli silnik był w najlepszym wypadku przytarty, a nie zatarty. w alfach pojawia się komunikat z błędem przy odpalaniu silnika, jak ktoś go zignoruje to sam sobie zrobi problem. niemniej - przynajmniej dla mnie - jest dość duże ryzyko kupienia "przytartej" jednostki, co ciężko zweryfikować nawet na przeglądzie przedzakupowym.
    niestety takie czasy, że każdy silnik ma jakąś poważną bolączkę 1.9 16v ma klapy, 2.0 uszczelkę smoka, 2,4 głowice... wiadomo jest 1.9 8v, ale to z kolei najsłabsza jednostka...

  8. #17728
    Użytkownik Fachowiec Avatar FXX
    Dołączył
    07 2012
    Auto
    Peugeot 508 II / Peugeot 308 T9
    Postów
    2,645

    Domyślnie

    Cytat Napisał Taurus Zobacz post
    Można również regenerować, a nie zakładać z góry, jakieś wzięte z kosmosu ceny, zarówno części jak i usługi - nie wiem, co kolega chciał przez to osiągnąć, chyba jedynie wystraszyć kupującego - części do 159, cenowo nie różnią się od takich samych do innych marek, a więc nie rozumiem, skąd ta myśl, że miałoby to kosztować drożej, niż analogiczne części do innych samochodów.
    Z kosmosu wzięte ceny?
    Spójrz na cenę dobrej jakości zamienników wahaczy, a nie typowego taniego "chińczyka". Dla przykładu Meyle to koszt 650 zł/szt. na dół i ok. 300zł górny, to już daje 1900zł, za przyzwoity zamiennik.

    Łączniki i końcówki Master-Sport?

    Policz zamienniki przyzwoitej jakości i na przód 3 tys. zł braknie na same części. Do tego wymiana + geometria i 4 tys. to nie jest żadna kwota z kosmosu.

    Fakt, kupując takie badziewie można się zmieścić w 2500zł i się modlić, żeby za 30kkm nie powtarzać tej operacji.
    Ale co kto lubi

    Wysłane z mojego moto g(7) plus przy użyciu Tapatalka
    Ostatnio edytowane przez FXX ; 04-03-2021 o 16:31

  9. #17729
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar strzelec
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    SD
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.4, Alfa Romeo 159 2.0 Mondeo Hybryd Vigniale
    Postów
    533

    Domyślnie

    Cytat Napisał FXX Zobacz post
    Spójrz na cenę dobrej jakości zamienników wahaczy, a nie typowego taniego "chińczyka". Dla przykładu Meyle to koszt 650 zł/szt. na dół i ok. 300zł górny, to już daje 1900zł, za przyzwoi
    Z tego co wiem, to dolne w 159 są trwałe nawet w tanim zamienniku, a polecany górny kosztuję tyle https://www.ceneo.pl/44692710

  10. #17730
    Użytkownik Fachowiec Avatar FXX
    Dołączył
    07 2012
    Auto
    Peugeot 508 II / Peugeot 308 T9
    Postów
    2,645

    Domyślnie

    Poza tym, że w tak tanim zamienniku szybko lecą tylne tuleje to są trwałe Więc można iść w tani zamiennik typu SRL, ale dolicz sobie jeszcze za jakiś czas nową tuleję i jej wymianę - czyli ponowny demontaż i montaż wahacza.
    Co do górnego to za wahacz do przedlifta płaciłem za Meyle HD 270zł w hurtowni, do polifta były nieco droższe. Owszem można szukać po Internecie tańszych o 10-15zł, jeśli się komuś chce
    Tak czy siak, można się bawić w tanią chińszczyznę jeśli ktoś ma na to czas i ochotę. Można również bawić się w regenerację jeśli ktoś ma taki kaprys.
    Nie zmienia to jednak faktu, że robiąc cały przedni zawias na przyzwoitych zamiennikach, kwota 4k nie jest kwotą z kosmosu

    Ale zdaję sobie sprawę, że spora część wkłada najtańsze zamienniki. Raz wystawiłem na grupie na fb oryginalny przedni górny wahacz za jakieś 60% ceny ASO - po 3 dniach usunąłem ogłoszenie po gównoburzy obrażonych użytkowników, bo przecież w tej cenie można kupić komplet dwóch tanich zamienników

    Wysłane z mojego moto g(7) plus przy użyciu Tapatalka

Podobne wątki

  1. Prosze o pomoc przy zakupie Alfa Romeo Brera
    Utworzone przez dycha w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 02-10-2013, 20:41
  2. [brera] Pomoc przy zakupie Brery
    Utworzone przez orishas555 w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 23-08-2013, 22:32
  3. Pomoc przy zakupie Alfa Romeo Brera
    Utworzone przez paweldante w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 09-07-2012, 10:27
  4. [Brera] Pomoc przy zakupie AR Brera
    Utworzone przez kamilbrera w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 25-03-2011, 08:32

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory