Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 18

Temat: Lekki szok po ściągnięciu kolektora ssącego

  1. #1
    ViP Znawca Avatar cinas
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Tomaszów Maz. czasem Piła
    Auto
    Alfa 159 SW -> 2007->1.9 16v JTD->136KM
    Postów
    1,612

    Question Lekki szok po ściągnięciu kolektora ssącego

    Witam
    Dziś mając trochę wolnego postanowiłem ściągnąć kolektor ssący. poniewż zaczął mi lewe powietrze zaciągać. Jakież było moje zdziwienie gdy zaczynałem go wyciągać. Usłyszałem gzechotanie wewnątrz niego. Po wyciągnięciu postanowiłem wysypać to co tam grechotało. No i wysypałem i szok Aluminiowe części tłoka się wysypały włącznie z kawałkami pierścienia. Dodam tylko że silnik ślicznie chodzi nic nie puka nie stuka nie faluje.Nie wiem ile to tam już leży i czy to nie stało się nim kupiłem moją alfę. Moje zdziwienie jest jeszcze większe bo nie mam pojęcia jak to się tam znalazło, wkońcu to ssący kolektor a nie wydechowy.
    zresztą zobaczcie zdjęcia i poproszę Was o analizę w jaki sposób mogło to się znaleźć w ssącym kolektorze.
    bym zapomniał dodam tylko, że gdzieś zimą ściągałem głowicę i tłoki były ok.

    Było Skromne 156 1.8 TS 144 km i mniej skromne 156SW 2,5 V6 i były powody do mruczenia
    Jest
    klekot 159 SW 1.9 JTD i 136 km i nie ma powodów do mruczenia
    ALFA-i każdy dzień jest inny

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Jedyne co mi przychodzi do głowy to eksplozja silnika. Chyba ze to nie są części tłoka i pierscienie a coś zwiazane ze zmiennymi kanałami dolotowymi
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  3. #3
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    Chyba ze to nie są części tłoka i pierscienie a coś zwiazane ze zmiennymi kanałami dolotowymi
    Niestety nie, wyraznie widać szczątki pierścienia olejowego wraz ze sprezynka rozpierającą go, ja nie wiem jak to się mogło w kolektor dostac skoro silnik pracuje narmalnie.
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  4. #4
    ViP Znawca Avatar cinas
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Tomaszów Maz. czasem Piła
    Auto
    Alfa 159 SW -> 2007->1.9 16v JTD->136KM
    Postów
    1,612

    Domyślnie

    na 100% części tłoka. dodam że co nie które elementy są dość spore jeden ma około 1cm/5mm/5mm. i ni hu hu nie mam pomysłu by wyjaśnic sobie jak to się tam znalazło
    Ostatnio edytowane przez cinas ; 05-10-2009 o 19:05

    Było Skromne 156 1.8 TS 144 km i mniej skromne 156SW 2,5 V6 i były powody do mruczenia
    Jest
    klekot 159 SW 1.9 JTD i 136 km i nie ma powodów do mruczenia
    ALFA-i każdy dzień jest inny

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar alces1
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Żegocina
    Auto
    AR 159 JTDm Ti, AR Giulietta Sport, AR Spider 3.0 V6
    Postów
    6,673

    Domyślnie

    Nie ma opcji, żeby były to elementy tłoków, które akurat teraz dla Ciebie pracują. takie uszkodzenia kończą się natychmiastową śmiercią motoru, a Ty jak wspomniałeś, pracuje on jak należy. Trzeba by się zastanowić nad historią Twojej Alfy...
    Pozdrawiam.
    - Rafał

    Sprzedam naklejki: koniczynki QV 3D
    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo..._dostepne.html

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - a znalazłeś może te fałszywe powietrze i miejsce którędy wchodziło,
    - pamiętaj także że jest jeszcze uszczelnienie oski zaworu dwukomorowego.

    - ja w kolektorze ssącym znalazłem cwiartkę oleju i piasek !!!
    - coś mi wyglada że nalezy raz na 10 lat zrobić przegląd kolektora ssącego.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  7. #7
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    I silnik Ci jeszcze chodzi!!! Szok!

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    TAK, mam tylko duże TRA, tak od 3 msek do 7 msek i cały czas szukam co to za licho daje takie TRA, zamiast tych 0 msek.
    - podejrzewam że auto jezdziło z rozszelnionym filtrem powietrza.
    - a ze był tam olej ( tylko skąd tam olej w kolektorze ssącym !!!!! ) to zadziałał jako lepik dla piasku.
    - troche cięzko jest podczas zakupu auta rozbierać kolektor ssący , ale widać że czasami należy tak zrobić.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  9. #9
    ViP Znawca Avatar cinas
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Tomaszów Maz. czasem Piła
    Auto
    Alfa 159 SW -> 2007->1.9 16v JTD->136KM
    Postów
    1,612

    Domyślnie

    Pewnie że nie ma możliwości takiej by silnik chodził gdy by to były elementy z tego silnika. Coraz bardzij widzę że moja Alfinka miała burzliwą historię.
    Co do kolektora ssącego to znalazłem miejsce przez które zasysało lewe powietrze nawaliłem silikonu czarnego i ładnie skleiło.ale nie wymieniłem uszczelniacza ośki zapomniałem o nim . Dalej ma lekką czkawkę silnik jak będę miał czas kiedyś tam to jeszcze raz wyciągnę kolektor i wymienię uszczelnienie.
    co do oleju to odma tam jest odprowadzana więc z czasem się gromadzi ja cały kolektor wewnątrz miałem mokry od oleju.
    czy czkawka może być spowodowana wadliwie działającym przepływomierzem?
    Ostatnio edytowane przez cinas ; 06-10-2009 o 15:32

    Było Skromne 156 1.8 TS 144 km i mniej skromne 156SW 2,5 V6 i były powody do mruczenia
    Jest
    klekot 159 SW 1.9 JTD i 136 km i nie ma powodów do mruczenia
    ALFA-i każdy dzień jest inny

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar palchon
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SJZ
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9 JTD SPORTWAGON
    Postów
    778

    Domyślnie

    Stawiał bym, że twoja Alfa ma niezłą historie, a ktoś co ją naprawiał nie przyłożył się do pracy czego efekty widać na zdjęciu, po taki odkryciu radził wszystko dobrze posprawdzać bo nigdy nie wiadomo co tam jeszcze może być nie tak.
    Alfa Romeo 156 1,9JTD '02 SPORTWAGON
    Szerokopojęta elektronika i elektryka samochodowa

Podobne wątki

  1. Demontaż kolektora ssącego 1.9 jtd
    Utworzone przez morek100 w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 26-09-2015, 14:53
  2. Czyszczenie kolektora ssącego 2.4 JTD
    Utworzone przez grosii w dziale 166
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 17-08-2014, 11:44
  3. polerowanie kolektora ssącego w 1.9 JTD
    Utworzone przez don camillo w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 24-11-2012, 17:54
  4. Zmiana kolektora ssącego do 2.5V6 od 3.0 V6
    Utworzone przez WUJ LEDI w dziale 166
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 13-10-2011, 14:14

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory