Szukałem ale nie wiele znalazłem o AR 164 rwd. Oczywiście chodzi mi o domowe przeróbki. Może ktoś widział coś takiego?
Pozdrawiam
Szukałem ale nie wiele znalazłem o AR 164 rwd. Oczywiście chodzi mi o domowe przeróbki. Może ktoś widział coś takiego?
Pozdrawiam
Moje Alfy
AR 166 Sportronic LPG, 2.5 24v
AR 166 3.0 Sportronic
AR 166 Manual 3.0 => swap r5 q4
AR 164 3.0 24v, Q2, Motronic ME 2.1, ABS+EBD, 6speed
Gtv_Spider 2.0=> swap 3.0 24v
Oraz
Delta III 1.75 k04
Espace IV 3.5
To teraz my pseudoinżyniery(chyba, że ktoś jest inżynierem to pardon) zabawmy się w wizje.
Silnik jest poprzecznie do kierunku jazdy, skrzynia.....jaka by nie była przekazuje napęd na przód- jako, że docelowo chcemy przenieśc napęd na tył, to wchodzi tylko skrzynia Getrag. Getrag ma też gniazda na półosie z przodu więc raczej bez odłączenia przodu się nie da. Żeby teraz przekazac napęd na tył trzeba skądś podpasowac tylny dyferencjał- bo wał to można zrobic na zamówienie. I skąd tenże dyferencjał wziąc? Do tego dochodzi kwestia jego zawieszenia. Zmiany w zwrotnicach i ogólnie przebudowanie całego tyłu aby zmieścic potrzebne bebechy.
Jak ktoś jest jakimś totalnym ortodoxem to chyba lepiej kupic Q4 i pogadac z jakimś magikiem od napędów- może jest możliwośc zablokowania układu, żeby napędzał tylko tył, ale to raczej średnio możliwe, tym bardziej, że przód napędzany jest konwencjonalnym dyfrem.
Chyba, że jest możliwośc zaślepienia gniazd półosi w skrzyni, wyjęcie całego napędu i zamiast niego- wstawienie wału do tylnego dyfra w Q4, ale tu niech się wypowie ktoś kto całe Q4 ma w małym palcu.
Ostatnio edytowane przez fiergloo ; 07-10-2009 o 09:19
http://fiergloo.blogspot.com lub http://fiergloo.pl/ - moje spojrzenie na motoryzację
2007-2008: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12v
2008-2018: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12v Automat
2014-....: Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL
2018-2021: Lancia Kappa 2.4 JTD 10v
2021-....: Alfa Romeo 159 1750TBi
ja próbowałem coś takiego zbudować jak rozbiłem swoja GTV jest to możliwe przy wykorzystaniu części z gtv 6 ale bardzo czasochłonne i kombinowania multum ..
Przede wszystkim przemodelowanie łap silnika (elementy zaw. silnika od poloneza) żeby umiejscowić silnik wzdłuż ,przemodelowanie wydechu żeby zmieścić wal oraz dorobienie ramy pomocniczej do skrzyni ,zmiana piast tylnych i najciekawsze przerobienie lewarka zmiany biegów tak żeby nie tarł ani o wal ani o nadwozie no i żeby wszystkie biegi były
---------- Post dodany o godzinie 06:53 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 06:52 ----------
ja nie dałem rady ze wstecznym![]()
Ciekawy jestem czy ten projekt został ukończony? Zapowiada się nieźle
Znalazłem jeszcze bardziej hardcorowy ale nie został skończony
http://www.alfapower.nu/viewthread.php?tid=7173&page=1
Gruby czy Ty zacząłeś coś takiego robić? Co się stało z twoją GTV?
Jest również coś dla Ciebie na forum
75 3.0 z kompresorem eaton m90
http://www.alfapower.nu/viewthread.p...4008#pid236538
Moje Alfy
AR 166 Sportronic LPG, 2.5 24v
AR 166 3.0 Sportronic
AR 166 Manual 3.0 => swap r5 q4
AR 164 3.0 24v, Q2, Motronic ME 2.1, ABS+EBD, 6speed
Gtv_Spider 2.0=> swap 3.0 24v
Oraz
Delta III 1.75 k04
Espace IV 3.5
ar4me, 75 ciekawa nawet ale widzę, ze jak ja miał problemy z smarowaniem na wysokiej temperaturze. Co do 164, nasz projekt zdechl u kumpla pod plotem nie moglismy rozwiazac problemu urywajacego się tylnego wózka i braku wstecznego.
Co do mojej GTV to miała szybkie spotkanie z drugim pojazdem prosto w lewe przednie kolo
Ostatnio edytowane przez Majkel ; 10-10-2009 o 00:43 Powód: interpunkcja
Ciekawy tematjakby 164 miała napęd na tył to byłby dla mnie idealny samochód
![]()