Strona 7 z 7 PierwszyPierwszy 1234567
Pokaż wyniki od 61 do 68 z 68

Temat: Giulia Q4 - wariująca skrzynia po wymianie opon - jak to możliwe?

  1. #61
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    RZ
    Auto
    Stelvio 2018 Sport TI
    Postów
    3,569

    Domyślnie

    [MENTION=79118]ciafok[/MENTION] mechanik ma to w d.. -grunt kasa ma się zgadzać a jak coś klęknie niech se właściciel robi co chce. My mamy dziwną tendencję poprawiania fabryki- w ZF ktoś powiedział wyraźnie - wymiana statyczna i tyle. i mając na uwadze budowę skrzyni nie zleci 3,5 tylko zacznie więcej oleju- grunt aby robić to w zalecany przez producenta sposób i wlać to co tam ma być.
    a co do jakości oleju - przy przeglądzie przy kontroli ilości oleju pobrałem próbkę swojego po 45 tkm i porównałem z nowym- kolor, zapach klarowność identyczna- nie wiem co niektórzy z samochodami wyprawiają że mają po 50 tkm czarny syf.
    dynamiczna wymiana musi powodować w jakimś stopniu opróżnienie PRACUJĄCEGO układu, a poprzedza je wlanie jakiegoś preparatu do płukania -nie wiem ale dla mnie praca niemal na sucho z jakimś tam preparatem raczej dobrze skrzyni nie zrobi.

  2. #62
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    06 2018
    Auto
    Stelvio 2.0/200KM
    Postów
    749

    Domyślnie

    A najgorsze, że to walka o nic - bo o ile w skrzyniach zaprojektowanych do dynamicznej wymiany oleju taki sposób wymiany rzeczywiście daje gwarancję może nie 100%-ej, ale najlepszej możliwej wymiany - o tyle w skrzyniach nie zaprojektowanych do tego, można sobie płukać te same kanały do woli, a i tak 30% starego oleju zostanie bo np. jakieś zaworki się nie załączą wtedy, kiedy magik-guru-mechanik sobie myśli, że wysysa ostatnią kropelkę oleju ze skrzyni... Generalnie temat bardzo ciekawy, ale niestety u nas wychodzi zawsze jak z małpą i mikroskopem - ktoś usłyszał o dynamicznej wymianie i teraz trąbi o jej wyższości nad statyczną, nie rozumiejąc w ogóle kontekstu... Bez obrazy - jestem bardzo daleki od myśli, że na tym forum akurat tak się dzieje - ale zwłaszcza zawodowi mechanicy powinni bardziej odpowiedzialnie podchodzić do siania plotek...

  3. #63
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    RZ
    Auto
    Stelvio 2018 Sport TI
    Postów
    3,569

    Domyślnie

    jestem dokładnie tego samego zdania.

  4. #64
    Użytkownik Znawca Avatar prezes-tk
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Siemianice/Słupsk
    Auto
    Były: 2 x AR 166 2,4 20v, AR 156 1,9 JTD, AR 159 SW 2,4 20v, Giulia Super 2.0T. Obecnie inna marka.
    Postów
    1,435

    Domyślnie

    Umówmy się po prostu za 50 tysiecy km, każdy zrobi co uzna za stosowne i jak zwykle życie zweryfikuje resztę. Tak w zasadzie dyskutujemy o tym co będzue z naszymi autami u następnego właściciela. Podobnie miałem przed montażem boxów w kolejnych autach. I kurczę nic się nie wydarzylo godnego wzmianki na forum.

  5. #65
    Użytkownik Znawca Avatar lechtak
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Mito TCT 135 KM / Giulia Veloce Pakiet Q
    Postów
    1,143

    Domyślnie

    Cytat Napisał ciafok Zobacz post
    Wymienia się ok. 3,5 litra. Reszta zostaje (zgodnie z projektem), ...
    To dlaczego ZF wypuszcza zestaw do GiuliiQ4 ( 1087.298.365 ) wymiany płynu z 7 litrami płynu? Pełny układ to 9,3 li.

    Cytat Napisał ciafok Zobacz post
    A najgorsze, że to walka o nic - bo o ile w skrzyniach zaprojektowanych do dynamicznej wymiany oleju taki sposób wymiany rzeczywiście daje gwarancję może nie 100%-ej, ale najlepszej możliwej wymiany - o tyle w skrzyniach nie zaprojektowanych do tego, można sobie płukać te same kanały do woli, a i tak 30% starego oleju zostanie bo np. jakieś zaworki się nie załączą wtedy, kiedy magik-guru-mechanik sobie myśli, że wysysa ostatnią kropelkę oleju ze skrzyni... Generalnie temat bardzo ciekawy, ale niestety u nas wychodzi zawsze jak z małpą i mikroskopem - ktoś usłyszał o dynamicznej wymianie i teraz trąbi o jej wyższości nad statyczną, nie rozumiejąc w ogóle kontekstu... Bez obrazy - jestem bardzo daleki od myśli, że na tym forum akurat tak się dzieje - ale zwłaszcza zawodowi mechanicy powinni bardziej odpowiedzialnie podchodzić do siania plotek...
    Nie masz pojęcia o mechatronice i mechanice przekładni.
    Ostatnio edytowane przez lechtak ; 14-05-2021 o 19:14

  6. #66
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    06 2018
    Auto
    Stelvio 2.0/200KM
    Postów
    749

    Domyślnie

    Cytat Napisał prezes-tk Zobacz post
    Umówmy się po prostu za 50 tysiecy km, każdy zrobi co uzna za stosowne i jak zwykle życie zweryfikuje resztę. Tak w zasadzie dyskutujemy o tym co będzue z naszymi autami u następnego właściciela. Podobnie miałem przed montażem boxów w kolejnych autach. I kurczę nic się nie wydarzylo godnego wzmianki na forum.
    Założyłem boxa zaraz po dotarciu silnika i przez kolejne 40kkm jestem z niego mega zadowolony. Ale nie odważyłbym się zagwarantować ze w każdym 2.0 byłoby tak samo bo u mnie "nie wybuchło ". Chociażby dlatego że mam inny hardware niż późniejsze 200-konne wersję (u mnie jest silnik 280km przycięty do 200 tylko elektronicznie). No i najważniejsze- ryzykuję tylko swoją własność.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał lechtak Zobacz post
    To dlaczego ZF wypuszcza zestaw do GiuliiQ4 ( 1087.298.365 ) wymiany płynu z 7 litrami płynu? Pełny układ to 9,3 li.

    Nie masz pojęcia o mechatronice i mechanice przekładni.
    To dlaczego piszesz, że wymienia się tylko 2,5 litra?

    Co do pojęcia o .... bla-bla... - nawet jeżeli nie mam, to mi wolno bo zarabiam na czymś o czym mam cholerne dobre pojęcie, a taki szaman w mojej branży nigdy by roboty nie dostał. Ale śmiem twierdzić, że mam dokładnie tyle samo pojęcia o budowie i zasadzie działania skrzyni biegów co niektórzy pseudo mechanicy tutaj - 1% rzetelnej wiedzy i 99% bullshitu. Mnie wystarczy ten 1%, nie muszę udawać, że wiem coś więcej. Sorki - sam w to brniesz...

  7. #67
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    09 2020
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulia Veloce Ti
    Postów
    117

    Domyślnie

    Na część waszych pytań odpowiedzi można znaleźć https://youtu.be/F7MaXLwWQik

    Oczywiście, jak ze wszystkim, gość może się mylić, więc używajcie tych informacji na własną odpowiedzialność.

    Film jest długi i mało dynamiczny, wspomina o:
    - czym prawdopodobnie jest tutela as8
    - dlaczego wymiana dynamiczna może nie mieć sensu (powtarzam, może)
    Gość zebrał różne informacje w jednym miejscu i oczywiście może się mylić, tak samo jak każdy z nas

  8. #68
    Użytkownik Znawca Avatar lechtak
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Mito TCT 135 KM / Giulia Veloce Pakiet Q
    Postów
    1,143

    Domyślnie

    Cytat Napisał ciafok Zobacz post
    To dlaczego piszesz, że wymienia się tylko 2,5 litra?

    Co do pojęcia o .... bla-bla... - nawet jeżeli nie mam, to mi wolno bo zarabiam na czymś o czym mam cholerne dobre pojęcie, a taki szaman w mojej branży nigdy by roboty nie dostał. Ale śmiem twierdzić, że mam dokładnie tyle samo pojęcia o budowie i zasadzie działania skrzyni biegów co niektórzy pseudo mechanicy tutaj - 1% rzetelnej wiedzy i 99% bullshitu. Mnie wystarczy ten 1%, nie muszę udawać, że wiem coś więcej. Sorki - sam w to brniesz.....
    No widzisz, nie znasz racjonalnej odpowiedzi, na dodatek wtrącasz jakieś bzdety o pracy i szamanach, odsuwając uwagę od zadanego pytania. Próbujesz wmówić mi że w coś brnę.... Że nie wspomnę o świadomym przekręceniu wcześniejszego pytania.

    Cytat Napisał Tomeek Zobacz post
    Na część waszych pytań odpowiedzi można znaleźć https://youtu.be/F7MaXLwWQik

    Oczywiście, jak ze wszystkim, gość może się mylić, więc używajcie tych informacji na własną odpowiedzialność.

    Film jest długi i mało dynamiczny, wspomina o:
    - czym prawdopodobnie jest tutela as8
    - dlaczego wymiana dynamiczna może nie mieć sensu (powtarzam, może)
    Gość zebrał różne informacje w jednym miejscu i oczywiście może się mylić, tak samo jak każdy z nas
    Dzięki Tomeek , Internet nie jest moim źródłem edukacji, ale może ciafok skorzysta.
    Ostatnio edytowane przez lechtak ; 15-05-2021 o 19:25

Podobne wątki

  1. [159] AR 159 po wymianie opon ściąga na prawo - ciśnienie , zbieżność zrobione, brak luzów
    Utworzone przez zanas w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 36
    Ostatni post / autor: 09-08-2019, 08:14
  2. [147] problem ze skrzynia po wymianie wysprzeglika
    Utworzone przez Rydzyk w dziale 147
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 17-05-2014, 10:59
  3. [159] huczy skrzynia / przebieg 200tys możliwe ???
    Utworzone przez czakus84 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 22-04-2013, 07:42
  4. Nietypowy problem po wymianie opon na mniejsze
    Utworzone przez zabazsc w dziale 156
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 23-07-2010, 08:44

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory