Za długo alfą się nie nacieszyłem, znów jest coś nie tak.
Od jakiegoś czasu zaczęła dziwnie zmieniać biegi, przeciągała z 3 na 4, prawie minutę trzeba było czekać zanim 4 sama wskoczy.
Do tego alfa rusza często z 2. Czuć to i widać, po przełączeniu lewarka w tryb sport na postoju przez chwile wyświetla się 2 bieg po czym przełącza na 1. Po przełączeniu na D czuć szarpnięcie że zapina 2- wszystko na postoju. Ręczna zmiana biegów działa poprawnie.
W sterowniku skrzyni ciągle pojawia się błąd którego nie da się skasować:
Dodatkowo w sterowniku silnika pojawiły się błędy:
Sprawdzałem jedną sondę, podmieniałem na inną, rezystancje grzałki przy obu to 8-10 ohm. Mimo to błąd rezystancji występuje.
Przepływki też podmieniane, dochodzi do niej 5V, a w programie diagnostycznym napięcia przepływomierza 0V.
Nie wiem co z zaworem evap, nigdy takiego błędu wcześniej nie miałem.
Miał ktoś któryś z tych przypadków?
Odłączałem akumulator, sprawdzałem czy piny w sterowniku nie są pogięte (cf3)
Sterownik skrzyni nie był zalany.
Dodatkowo z okolic skrzyni słychać delikatne terkotanie, po nagrzaniu ustępuje. Ale póki samochód jeżdził poprawnie też ono występowało.
Poki co chce zająć się pozbyciem błędów ze sterownika silnika, sprawdzić czy coś nie podziało się z wiązką, choć nagle tyle różnych błędów w zasadzie nie powiązanych ze sobą?
Ma ktoś jakieś pomysły zanim nie rozbiorę połowy samochodu?
Mam podejrzenia ze sterownik silnika mówi papa![]()