Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 37

Temat: Dziwne stuki na prostej drodze, skrzynia? 4HP20 3.0 V6

  1. #1
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    10 2013
    Mieszka w
    Slupsk
    Auto
    Alfa Romeo 166 3.0 v6 sportronic
    Postów
    18

    Domyślnie Dziwne stuki na prostej drodze, skrzynia? 4HP20 3.0 V6

    Witam
    W ostatnie wakacje kupilem Alfe 166 3.0 automat z 2002r. Auto stalo i czekalo na mnie pol roku, nieuzywane.
    Wczoraj je odpalilem, troche pojezdzilem i zaczynaja sie problemy. Jezdzac na prostej drodze, po malych nierownosciach, czy tez wiekszych dziurach mam dziwne stuki w przednim lewym i prawym kole. Zawieszenie cale bylo wymiane, kierownica jest sztywna, myslalem, ze to laczniki lub cos z tych rzeczy. Ale dalej... Zaczelo blokowac sie lewe kolo, tj. cos jakby obcieralo, lub jakby hamulec nie puszczal do konca.
    Pojechalem dzisiaj do mechanika na sprawdzenie i jego diagnoza to skrzynia. Ponoc jakies luzy w jej konstrukcji powoduja te stuki i blokowanie kola. Jestem troszke skolowany, poniewaz pierwszy raz spotykam sie z czyms takim. Dodam tylko, ze skrzynia zmienia biegi idealnie...

    Mial ktos z Was, drodzy forumowicze podobny problem? Jakies sugestie?

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.0 TB byla Alfa romeo 166 FL 2.4 JTD jest
    Postów
    817

    Domyślnie

    Jedź jeszcze do innego mechanika niech potwierdzi diagnozę Ale wątpię żeby to była skrzynia.
    Jeśli pomogłem - kliknij na gwiazdkę.


  3. #3
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    10 2013
    Mieszka w
    Slupsk
    Auto
    Alfa Romeo 166 3.0 v6 sportronic
    Postów
    18

    Domyślnie

    Witam ponownie.
    Wczoraj bylem na przegladzie, gdzie na przednim zawieszeniu znaleziono jedynie oslone przeguba do wymiany, oraz z tylu tuleje wahaczy.

    Pojechalem nastepnie do kolejnego mechanika (dwoch innych po drodze, odmowilo wspolpracy z alfa..), dalem mu sie przejechac i stwierdzil, ze skrzynia byc to nie moze, a zawieszenie. Wjechalem na kanal, nic nie znalazl. Powiedzial, ze musi rozebrac pol auta, zeby miec dojscie do innych elementow... No i w dalszym ciagu nikt nie jest w stanie, powiedziec mi co blokuje/trze w lewym kole.. Takze kolejna wizyta dopiero po nowym roku.

    Od tamtej pory mam jeszcze jeden problem. Jezeli stoje autem "na luzie" lub w trybie parking, co jakis czas auto dostaje drgawek. Tak jakby falowalo na obrotach. Czy jest to normalne w tych silnikach, czy to kolejny prezent pod choinke?

    Ehh...brak specjalisty dobija :/

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Darus
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    166 2.4 jtd była, 156 fl sw 2.4 JTDm była, 166 FL 2.4 20v, 159 2.4 20v była, Giulietta 1.4 170 je
    Postów
    559

    Domyślnie

    Moze sworznie przednich wahaczy...
    Nie zawsze na szarpakach wszystko da sie sprawdzic.

  5. #5
    ViP Znawca Avatar dareme89
    Dołączył
    02 2008
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    166 '04 2.4 20V
    Postów
    1,770

    Domyślnie

    Cytat Napisał FOG_ Zobacz post
    Witam ponownie.
    Wczoraj bylem na przegladzie, gdzie na przednim zawieszeniu znaleziono jedynie oslone przeguba do wymiany, oraz z tylu tuleje wahaczy.

    Pojechalem nastepnie do kolejnego mechanika (dwoch innych po drodze, odmowilo wspolpracy z alfa..), dalem mu sie przejechac i stwierdzil, ze skrzynia byc to nie moze, a zawieszenie. Wjechalem na kanal, nic nie znalazl. Powiedzial, ze musi rozebrac pol auta, zeby miec dojscie do innych elementow... No i w dalszym ciagu nikt nie jest w stanie, powiedziec mi co blokuje/trze w lewym kole.. Takze kolejna wizyta dopiero po nowym roku.

    Od tamtej pory mam jeszcze jeden problem. Jezeli stoje autem "na luzie" lub w trybie parking, co jakis czas auto dostaje drgawek. Tak jakby falowalo na obrotach. Czy jest to normalne w tych silnikach, czy to kolejny prezent pod choinke?

    Ehh...brak specjalisty dobija :/
    dostaje drgawek czy czujesz lekkie kopniecie jak postoisz z 10sek? blokowanie kola przez skrzynie tez nie wydaje mi sie mozliwe, szczegolnie ze dobrze zmienia biegi

  6. #6
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    10 2013
    Mieszka w
    Slupsk
    Auto
    Alfa Romeo 166 3.0 v6 sportronic
    Postów
    18

    Domyślnie

    W sumie "lekkie kopniecie" bardziej pasuje do tego co sie dzieje, z tym ze owe kopniecie wystepuje systematycznie co pare sekund, dlatego tez napisalem "drgawki" heh.

    Co do skrzyni, to dzisiaj zauwazylem (lub tez stalem sie bardziej wyczulony na kazdy detal), ze przy zmianie na wsteczny R, jest taki jakby hmm strzal, przeskok. Jakis czas temu mialem Neona w automacie i byl taki sam przeskok. Czy to jest normalne, czy oznaki zuzycia skrzyni? Dodam, ze w trybie drive w ogole nie czuc zmiany biegow, chyba ze przy redukowaniu.

    Co do sworzni, to zasugeruje to mechanikowi przy nastepnej wizycie.

    Bardzo dziekuje za odpowiedzi i pomoc! Wesolych swiat

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    12 2013
    Auto
    166 3.0 Sportronic
    Postów
    65

    Domyślnie

    Zasugeruj jeszcze sprawdzenie przednich zacisków - a raczej, czy odbijają klocki i tłoczki po puszczeniu hamulca.

  8. #8
    ViP Znawca Avatar dareme89
    Dołączył
    02 2008
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    166 '04 2.4 20V
    Postów
    1,770

    Domyślnie

    Wrzucenie R to norma w automacie przynajmniej tak twierdzol spec od automatow, mowil ze w jednych autach czuc to mocniej, w innych mniej. To kopniecie to nie chce Cie straszyc ale mozliwy jest problem z rozprzeglaniem konwertera, jest ponoc zawor za to odpowiedzialny. I teraz pytanie czy konwerter sie konczy co byloby lepsza opcja czy zawor pada. Ja bym obstawial to pierwsze. Bo ja mialem zawof u mnie walniety to jak rozprzegal konwerter to jakby ktos mlotem uderzyl w skrzynie. Teraz konczy mi sie konwerter i delikatnie czuje po prostu kiedy rozsprzega ten konwerter. Najlpeiej podjechac do speca od automatow to Ci to obada. Ogolnie konwerter po staniu w miejscu po kilku miejscach sie rozlacza. A jak puscisz hamulec to czujesz ze zapina bieg? Czy nie czuc tego zapinania.

  9. #9
    Użytkownik Ogier Avatar uldyn
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Resko
    Auto
    Była: Alfa Romeo 166 3.0 V6 24v
    Postów
    188

    Domyślnie

    A przeguby w porządku? Mi jak sie skończyły zewnetrzny i wewnętrzny to miałem podobne objawy nawet jadąc na wprost. Dodam że też osłony miałem rozdarte i wyleciał cały smar.
    Ostatnio edytowane przez uldyn ; 26-12-2014 o 10:42

  10. #10
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    10 2013
    Mieszka w
    Slupsk
    Auto
    Alfa Romeo 166 3.0 v6 sportronic
    Postów
    18

    Domyślnie

    Dzieki Panowie. Do mechanika udaje sie dopiero w nowym roku. Chyba, ze znajde kogos innego do tego czasu. Na pewno zasugeruje, wszystko co tutaj uslyszalem.

    Wrzucenie R to norma w automacie przynajmniej tak twierdzol spec od automatow, mowil ze w jednych autach czuc to mocniej, w innych mniej. To kopniecie to nie chce Cie straszyc ale mozliwy jest problem z rozprzeglaniem konwertera, jest ponoc zawor za to odpowiedzialny. I teraz pytanie czy konwerter sie konczy co byloby lepsza opcja czy zawor pada. Ja bym obstawial to pierwsze. Bo ja mialem zawof u mnie walniety to jak rozprzegal konwerter to jakby ktos mlotem uderzyl w skrzynie. Teraz konczy mi sie konwerter i delikatnie czuje po prostu kiedy rozsprzega ten konwerter. Najlpeiej podjechac do speca od automatow to Ci to obada. Ogolnie konwerter po staniu w miejscu po kilku miejscach sie rozlacza. A jak puscisz hamulec to czujesz ze zapina bieg? Czy nie czuc tego zapinania.
    Tzn. szlo by to bezposrednio od skrzyni? Ja mialem wrazenia, jakby bylo cos nie tak z obrotami. Bo czuc to glownie pod tylkiem, jak siedzi sie w fotelu.
    Tzn. jak wrzucam D i od razu puszczam hamulec, to moze delikatnie wyczuje wrzucenie biegu. W innym przypadku, tego nie czuc. Zmiany biegow najbardziej mozna wyrzuc, jezeli chodzi o redukcje.

    uldyn
    A przeguby w porządku? Mi jak sie skończyły zewnetrzny i wewnętrzny to miałem podobne objawy nawet jadąc na wprost. Dodam że też osłony miałem rozdarte i wyleciał cały smar.
    Z przodu mam do wymiany oslone lewego przegubu, z tym ze same przeguby sa w dobrej formie. Przynajmniej, nie slychac, zadnego strzelania itp.


    Co do tego stukania, moze byc to przez silnik? Tj. jego mocawanie, lapa jest luzna. Ostatnio poruszalem troche te gume i zaczelo stukac jeszcze bardziej, praktycznie caly czas...

    I jeszcze jedna sprawa. Sprawdzalem tez plyn od wspomagania iii jest on czarny, czarny na maksa. Powinno mnie to martwic? Jutro postaram sie znalezc kogos, kto mi go wymieni.

Podobne wątki

  1. Skrzynia 4HP20 po FL i przed FL. Czy sa takie same?
    Utworzone przez jacco w dziale 166
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 11-09-2014, 21:47
  2. Po holowaniu, skrzynia wydaje dziwne odgłosy. 4HP20
    Utworzone przez kacperoo w dziale 166
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 30-10-2013, 22:41
  3. Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 11-09-2011, 12:03
  4. Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 24-08-2011, 13:37
  5. dziwne zachowanie na zaśnieżonej drodze
    Utworzone przez krynio w dziale 156
    Odpowiedzi: 28
    Ostatni post / autor: 03-01-2011, 17:55

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory