Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 14 z 14

Temat: Żeglowanie w ZF

  1. #11
    Użytkownik Znawca Avatar Krzysztof
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Jaworzno
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 AT8 Q4
    Postów
    1,394

    Domyślnie

    Jakiś czas temu w wątku o zużyciu paliwa doszliśmy do wspólnych wniosków, że po włożeniu GPFa do Giulii/Stelvio w 2018 roku, nie da się już hamować silnikiem ze spalaniem równym 0. Na poziomej kresce na wyświetlaczu w autach z GPFem pokazywało się wtedy spalanie 2-4 l/100km, a we wcześniejszych autach bez GPFa kreska znikała (spalanie = 0), ale to było jeszcze przed liftem. Pewnie później uznali, że lepiej włączyć żeglowanie w trybie N, niż walić bez sensu paliwo na wtryski podczas hamowania silnikiem, tylko po to, żeby GPF dostawał ciepłe spaliny
    Ostatnio edytowane przez Krzysztof ; 29-10-2021 o 14:20
    Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 AT8 Q4 (2018-...)
    AR 159 1.9 JTDM Q-Tronic Distinctive (2008-...)
    AR 147 2.0 TS Selespeed Distinctive (2001-2008)

  2. #12
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Imć
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    WJ
    Auto
    Giulietta MA TCT, Giulia 2.0T Veloce, Spider 916 1.8 TS
    Postów
    520

    Domyślnie

    Cytat Napisał mat09 Zobacz post
    Nie generalizował bym tu, bo mam przykład na sobie: Moja obecna Giulia jest szybsza od poprzedniej
    Okazuje się, że nie tylko ja zauważyłem pewną różnicę: https://www.giuliaforums.com/threads...-2#post-866813


    Cytat Napisał Krzysztof Zobacz post
    Jakiś czas temu w wątku o zużyciu paliwa doszliśmy do wspólnych wniosków, że po włożeniu GPFa do Giulii/Stelvio w 2018 roku, nie da się już hamować silnikiem ze spalaniem równym 0. Na poziomej kresce na wyświetlaczu w autach z GPFem pokazywało się wtedy spalanie 2-4 l/100km, a we wcześniejszych autach bez GPFa kreska znikała (spalanie = 0), ale to było jeszcze przed liftem. Pewnie później uznali, że lepiej włączyć żeglowanie w trybie N, niż walić bez sensu paliwo na wtryski podczas hamowania silnikiem, tylko po to, żeby GPF dostawał ciepłe spaliny
    A to ciekawe Interesujące wnioski, o ile się dobrze orientuje jak działa GPF to mające sens.

  3. #13
    Użytkownik Znawca Avatar Krzysztof
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Jaworzno
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 AT8 Q4
    Postów
    1,394

    Domyślnie

    Cytat Napisał Imć Zobacz post
    A to ciekawe Interesujące wnioski, o ile się dobrze orientuje jak działa GPF to mające sens.
    Zawsze można sprawdzić na wyświetlaczu, jak to wygląda w poliftach po całkowitym odpuszczeniu gazu w trybie D
    Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 AT8 Q4 (2018-...)
    AR 159 1.9 JTDM Q-Tronic Distinctive (2008-...)
    AR 147 2.0 TS Selespeed Distinctive (2001-2008)

  4. #14
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar mat09
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Giulia Veloce Ti Trofeo White
    Postów
    837

    Domyślnie

    Cytat Napisał Krzysztof Zobacz post
    Zawsze można sprawdzić na wyświetlaczu, jak to wygląda w poliftach po całkowitym odpuszczeniu gazu w trybie D
    Na zimnym silniku pokazuje 0. Po rozgrzaniu nie udało mi się już 0 zobaczyć.

    Cytat Napisał Imć Zobacz post
    Okazuje się, że nie tylko ja zauważyłem pewną różnicę: https://www.giuliaforums.com/threads...-2#post-866813
    Nie twierdzę, że tak nie jest. Tylko jak widać na moim przykładzie nie zawsze.
    2021 Giulia Veloce Ti Trofeo White
    ex:
    2018 Giulia Veloce Misano Blue
    2006 159 SW Blu Oltremare

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory