Dlaczego i dlaczego nie piszą o tym w instrukcji?
Dlaczego i dlaczego nie piszą o tym w instrukcji?
Bo na Neutral nie masz odpowiedniego smarowania elementów w skrzyni. Dlatego też nie wolno holować aut z automatyczną skrzynią (hydrokinetyczną) dalej niż chyba 50km.
Co do instrukcji to się nie wypowiem - zapytaj w salonie AR
PS. Taka podpowiedź: producenci aut również nie zalecają wymiany oleju w automatach. Natomiast ZF (producent automatów) zaleca i każdy w temacie wie, że automat odpowiednio eksploatowany (czyli też z wymianą oleju) jest dużo trwalszy od skrzyni manualnej. Dlaczego tak jest? Może dlatego, że automat bez wymiany oleju przejeżdża zazwyczaj bez awarii 200tys km... a potem się zaczyna.
Ostatnio edytowane przez tomaz ; 02-11-2021 o 09:57
166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html
Ekonomiczne daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz...volvo_v70.html
Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019
Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS
Ale kombinujecie
Zatrzymujesz się na Drive i trzymasz hamulec. Jak ci się znudzi to zaciągasz ręczny (nie ruszając lewarka od skrzyni). Jak ruszasz, to ręczny sam zejdzie. Trzymanie cały czas na Drive jest zdecydowanie najlepsze dla skrzyni, przynajmniej z mojej wiedzy.
Radek, nie żal ci rozrusznika i silnika które dostają w d... przy S&S?
Kiedyś mierzyłem - różnica w spalaniu ok. 0.5litra, wg mnie nie warto zużywać silnik (+rozrusznik) żeby tyle zaoszczędzić.
166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html
Ekonomiczne daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz...volvo_v70.html
W obu poprzednich Giuliettach używałem i tylko w drugiej musiałem wymienić akumulator po ponad 5 latach. W pierwszej absolutnie nic się nie działo.
Wysłane z mojego Pixel 4a przy użyciu Tapatalka
Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019
Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS
Aku to luz, aż taki drogi nie jest. Najgorzej to silnik, bo podobno najbardziej zużywa się podczas rozruchu. Pytanie czy ktoś to mierzył? Jak to właściwie jest - czy powiedzmy taki silnik 2.0 + S&S będzie wymagał remontu np. 50tys wcześniej niż bez S&S?
166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html
Ekonomiczne daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz...volvo_v70.html
No właśnie... Ja mam do S&S stosunek ambiwalentny... Ani mnie ziębi, ani grzeje. Jeśli widzę, że korek jest pełznący, to go czasem wyłączam. W przeciwnym razie jeżdżę z włączonym. Jak pisałem wyżej, w dwóch samochodach używanych przez 5 lat nie zauważyłem, żeby się coś złego działo, nie licząc tej wymiany aku.
To jest tak samo jak z chłodzeniem turbiny. Nigdy jej specjalnie nie chłodziłem i nigdy nie miałem z nią problemu.
Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019
Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS
W mojej instrukcji na stronach 111-113 są opisane funkcje Safe hold i Auto brake, które uruchamiają ręczny podczas jazdy i po wyłączeniu silnika.
Giulia Super 2.2 MultiJet
Od S&S dostaje też rozrząd.