Strona 408 z 445 PierwszyPierwszy ... 308358398399400401402403404405406407408409410411412413414415416417418 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 4,071 do 4,080 z 4444

Temat: Fatalna sprzedaż Alfy Romeo. Co się dzieje?

  1. #4071
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    12 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    JEST: Giulia Veloce Ti MY21, 166 FL 3.2, BYŁY: 166 2.0TS, 156 1.8TS
    Postów
    228

    Domyślnie

    Cytat Napisał FXX Zobacz post
    Możesz wątpić, ale rzeczywistość jest zupełnie inna
    Wg danych na koniec 2002 roku, wersja Sportwagon tylko z Dieslami pod maską stanowiła 51% wszystkich sprzedanych 156-tek. Dorzućmy do tego benzyniaki i twierdzenie, że ten samochód odniósł sukces dzięki wersji SW jest bliskie prawdy (źródło: alfetta.pl)
    Nie widzę, żeby była inna - właśnie sprawdziłem Twoje źródło (alfetta.pl/modelli/) - i co tam widzimy??
    156 saloon - 331 686 szt.
    156 Sportwagon - 33 800 szt.
    ... czyli niewiele ponad 10% ... więc prawdy w tym stwierdzeniu niewiele ; )

    Łączenia diesli ze SW w celu odniesienia się do tezy o "potężnym" powodzeniu kombi nie będę już komentował. ; )

    Danych dla 159 tam nie znalazłem. ; )

    Ciągle interesuje mnie motywacja do wyboru nawozia kombi w Alfie.
    Mną kieruje design - co przekreśla wybór kombi. Kombi jest brzydkie. SW w Alfie uznaję za najlepszą realizację nadwozia kombi - al ciągle do sedana (dla mnie) "nie ma podejścia".

    Więc co to może być?
    Może decyduje, legendarne, "pasatowe" kryterium - wielkość bagażnika??
    No to spójrzmy - wielkość bagażnika:
    156
    Siedzenia rozłożone 378 l

    156 SW
    Siedzenia rozłożone 360 l
    Siedzenia złożone 1180 l

    (źródło: encyklopedia.moto.pl/alfa-romeo/156/pojemnosc-bagaznika/ )
    Czyli co? SW przy niezłożonych siedzeniach ma MNIEJSZĄ (!) pojemność ...

    Wiec - why kombi??

    Można powiedzieć - że rozłożone siedzenia mają jednak większą pojemnośc. OK ....
    Ile razy w roku statystycznie korzysta się z rozkładania siedzeń w miesiącu? Nie ma jednej odpowiedzi, bo każdy użytkuje samochód inaczej.
    Jeżeli ktoś nie świadczy usług transprotowych i nie przeprowadza się częściej niż co tydzień - to zakładając użycie 1 raz na tydzień otrzymujemy wykorzystanie tej wspaniałej funkcjonalności na poziomie 1/52 < 2% ....
    To znaczy, że trzeba się "męczyć" z nadwoziem kombi przez 98% dni w roku ... ; )
    Należy dodać, że w wersji SW "męczyć" się trzeba z mniejszym bagażnikiem, w porównaniu z sedanem, na codzień (!) ; )

    Więc - why kombi??? ; )
    Ostatnio edytowane przez IRC ; 08-04-2022 o 20:26

  2. #4072
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,430

    Domyślnie

    Cytat Napisał IRC Zobacz post
    N...
    Ciągle interesuje mnie motywacja do wyboru nawozia kombi w Alfie.
    Mną kieruje design - co przekreśla wybór kombi...
    Mną także, i gdyby nie sportwagon w ogóle bym się Alfą nie zaintersował . Zrobić ok sedana to nie problem.
    Zaprojektować zgrabne kombi jak to mówisz - to wyzwanie.
    Z popularnych aut to 3-4 jako takie mi się widzą - 1. 156SW, 2. 159SW, 3. Mazda 6 Gj/Gl kombi

    A co do tych usług transportowych to zapominasz, że ludzie nie jeżdżą tylko do pracy i z pracy. Ja w 156 SW wrzucam do środka deskę windsurfingową + 3 żagle , 2 maszty i 2 bomy i pomniejsze pianki, narzędzia itd itp.
    Po drugie jakoś fajnie jak auto może swoje własne koła przewieźć, SW 156 tak sprytnie zrobili (albo się im fuksnęło ) że 4 jej koła na sztorc w bagażnik wchodzą. Ja wiem że na trackdaye ludzie 156tkami(żadnymi) nie jeżdżą ale gdyby - akurat na zestaw semislicków na tor, dojazd i powrót na drogowych.
    Chodzi o to że sportwagon poszerza możliwości, a sedan ogranicza. Jak wożenie nadmiaru pustego miejsca jest bezsensowne, to i sedan jest bezsensowny. Istnieją single-seatery dopuszczone do ruchu, przyjeność z jazdy wieksza, czysta motoryzacja , prowadzenie itd itp. Po co sedan, ileż razy się 4 osoby wozi , ileż razy bagaże.

    Tak można się przerzucać. I uzasadniać brak wyboru bez końca. A jakby istniała Giulia SW dylematu by dla niejednego nie było.

  3. #4073
    Użytkownik Znawca Avatar Żuczek
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Płock
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta MA170 KM
    Postów
    1,883

    Domyślnie

    Alfy 156 sprzedało się ponad 700 tys. wiec dane które podajesz nie są kompletne.
    Porównanie walorów użytkowych sedana i SW na podstawie ilości litrów jest totalnie z czapy, miałem obydwie wersje i powiem tak - sedan nie ma podejścia ze względu na otwór załadunkowy oraz fakt, że SW posiada roletę, która zawsze zwinąć i upchnąć coś o dużych wymiarach.
    W codziennym użytkowaniu kombi ma potężną przewagę, sedan to porażka.
    Pomimo to nie dziwie się, że Alfa nie wprowadziła Giulii kombi. Obecnie zdecydowana większość poszukująca walorów użytkowych i tak wybiera SUV-a i ta tendencja będzie się tylko pogłębiać.
    Giulia w wersji SW i tak by była lichym kombi a Stelvio pod względem użytkowym jest na dobrym poziomie.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  4. #4074
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Luke77
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Veloce Ti 280KM Benzyna MY20, Alfa Romeo Giulietta Distinctive 170KM Benzyna
    Postów
    813

    Domyślnie

    Cytat Napisał Klonek Zobacz post
    O to właśnie chodzi.
    Prosty przykład: teraz mam sedana, ale rodzina się powiększa, załóżmy dwójka dzieci. I co mam kupić nowszego, jeśli chcę pozostać przy marce, a nie jeździć SUV-em?
    Ja mam dwójkę dzieci i sedana, znaczy Gulię. Co to za problem?
    Jeżdżę z takim zestawem na 2 tyg. wakacje, jeszcze mały wózek się mieści.
    Fakt że nie wrzucam wszystkiego jak popadnie, pakuję się z głową.

    Sent from my SM-G991B using Tapatalk

  5. #4075
    Użytkownik Fachowiec Avatar FXX
    Dołączył
    07 2012
    Auto
    Peugeot 508 II / Peugeot 308 T9
    Postów
    2,636

    Domyślnie

    Cytat Napisał IRC Zobacz post
    Nie widzę, żeby była inna - właśnie sprawdziłem Twoje źródło (alfetta.pl/modelli/) - i co tam widzimy??
    156 saloon - 331 686 szt.
    156 Sportwagon - 33 800 szt.
    ... czyli niewiele ponad 10% ... więc prawdy w tym stwierdzeniu niewiele ; )

    Łączenia diesli ze SW w celu odniesienia się do tezy o "potężnym" powodzeniu kombi nie będę już komentował. ; )
    Fajnie, ale wziąłeś pod uwagę dane do roku 2000, czyli 4 lata sprzedaży wersji sedan i jedynie rok sprzedaży SW

    Cytat Napisał IRC Zobacz post
    Ciągle interesuje mnie motywacja do wyboru nawozia kombi w Alfie.
    Mną kieruje design - co przekreśla wybór kombi. Kombi jest brzydkie. SW w Alfie uznaję za najlepszą realizację nadwozia kombi - al ciągle do sedana (dla mnie) "nie ma podejścia".
    Mną kierowało zupełnie to samo - design i poniekąd nieco większa funkcjonalność.
    W mojej opinii wersja SW zarówno w 156, jak i w 159 wygląda po prostu lepiej. Zwłaszcza po lifcie 156 w sedanie tył wygląda strasznie...

    Cytat Napisał IRC Zobacz post
    Więc co to może być?
    Może decyduje, legendarne, "pasatowe" kryterium - wielkość bagażnika??
    No to spójrzmy - wielkość bagażnika:
    156
    Siedzenia rozłożone 378 l

    156 SW
    Siedzenia rozłożone 360 l
    Siedzenia złożone 1180 l
    (źródło: encyklopedia.moto.pl/alfa-romeo/156/pojemnosc-bagaznika/ )
    Czyli co? SW przy niezłożonych siedzeniach ma MNIEJSZĄ (!) pojemność ...

    Wiec - why kombi??
    Tak, teoretycznie ma mniejszą pojemność, ale w SW pojemność jest mierzona tylko do wysokości rolety - nie zapominaj o tym
    W sedanie zamkniesz klapę i koniec, a w SW zwijasz roletę i już, ładujesz do dachu. Poza tym wielkość otworu załadunkowego w SW, a w sedanie - w sedanie nie włożysz do bagażnika większego kartonu, mimo, że masz przecież " 18l więcej
    Ostatnio edytowane przez FXX ; 08-04-2022 o 21:21

  6. #4076
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    09 2019
    Auto
    Giulia Veloce
    Postów
    305

    Domyślnie

    Cytat Napisał radosuaf Zobacz post
    One są nienaprawialne biodegradowalne .

    Wysłane z mojego Pixel 4a przy użyciu Tapatalka
    Szybciej zardzewieje, niż się rozpędzi ten wolnossak w tych mułach


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  7. #4077
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    09 2019
    Auto
    Giulia Veloce
    Postów
    305

    Domyślnie

    Giulia w kombi byłaby zaprzeczeniem swojego bytu. Poczytajcie kto i jak ją projektował, jakie technologie użyto ( np. wał karbonowy ). To auto nie miało konkurować sprzedażowo z drewnianym Pasaatem, nudna Insignia, czy rozpędzającą wieki wolnossącą Mazdą. To ma być i jest piękny sedan, który nie zwojuje rynku, ale pokaże jak może wyglądać i prowadzić się ładne auto. Jak chcesz bardziej praktyczne i pakowne auto to masz Stelvio, które notabene jest najbardziej opłacalnym autem w swoim segmencie patrząc na wersje Veloce. Dochodzi Tonale, ale nie dziwcie się, ze jest droga, skoro totalnie gowniane VW Taigo kosztuje 140-150 tys, a jest szmelcem okrutnym. Ja tam się cieszę, ze Alfa jest niszową marka i nie ma jak Skoda 228 różnych aut. To auto piękne, ponadczasowe i za moja Giulia Veloce widzę katem oka, jak masa osób się obraca-ogląda, a ja sam mam ogromna satysfakcję z tego samochodu. O to chodziło.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  8. #4078
    Użytkownik Fachowiec Avatar FXX
    Dołączył
    07 2012
    Auto
    Peugeot 508 II / Peugeot 308 T9
    Postów
    2,636

    Domyślnie

    Cytat Napisał zalezi Zobacz post
    Giulia w kombi byłaby zaprzeczeniem swojego bytu. Poczytajcie kto i jak ją projektował, jakie technologie użyto ( np. wał karbonowy ). To auto nie miało konkurować sprzedażowo z drewnianym Pasaatem, nudna Insignia, czy rozpędzającą wieki wolnossącą Mazdą. To ma być i jest piękny sedan, który nie zwojuje rynku, ale pokaże jak może wyglądać i prowadzić się ładne auto. Jak chcesz bardziej praktyczne i pakowne auto to masz Stelvio, które notabene jest najbardziej opłacalnym autem w swoim segmencie patrząc na wersje Veloce. Dochodzi Tonale, ale nie dziwcie się, ze jest droga, skoro totalnie gowniane VW Taigo kosztuje 140-150 tys, a jest szmelcem okrutnym. Ja tam się cieszę, ze Alfa jest niszową marka i nie ma jak Skoda 228 różnych aut. To auto piękne, ponadczasowe i za moja Giulia Veloce widzę katem oka, jak masa osób się obraca-ogląda, a ja sam mam ogromna satysfakcję z tego samochodu. O to chodziło.
    Technologie jakich użyto?
    Wybacz, ale jest sporo równie bądź bardziej zaawansowanych technologicznie samochodów w wersjach kombi

    To ma być piękny sedan, który nie zwojuje rynku? Może i tak, tylko równocześnie z wprowadzaniem na rynek Giuli i Stelvio była mowa o 500 czy 400 tysiącach samochodów rocznie, więc czym chcieli te liczby osiągać?

    Każdej marce tego segmentu chodzi o jedno - sprzedaż i zysk, a tłumaczenie teraz, że nie o to chodziło to tylko pudrowanie problemów sprzedażowych i problemów z wprowadzaniem kolejnych modeli.

  9. #4079
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    02 2022
    Auto
    Stelvio Veloce MY20
    Postów
    80

    Domyślnie

    Cytat Napisał Klonek Zobacz post
    O to właśnie chodzi.
    Prosty przykład: teraz mam sedana, ale rodzina się powiększa, załóżmy dwójka dzieci. I co mam kupić nowszego, jeśli chcę pozostać przy marce, a nie jeździć SUV-em?
    Możesz po prostu odrzucić na bok dziecinne uprzedzenia i udać się do salonu na jazdę próbną Stelvio.

  10. #4080
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    09 2019
    Auto
    Giulia Veloce
    Postów
    305

    Domyślnie Fatalna sprzedaż Alfy Romeo. Co się dzieje?

    Cytat Napisał FXX Zobacz post
    Technologie jakich użyto?
    Wybacz, ale jest sporo równie bądź bardziej zaawansowanych technologicznie samochodów w wersjach kombi

    To ma być piękny sedan, który nie zwojuje rynku? Może i tak, tylko równocześnie z wprowadzaniem na rynek Giuli i Stelvio była mowa o 500 czy 400 tysiącach samochodów rocznie, więc czym chcieli te liczby osiągać?

    Każdej marce tego segmentu chodzi o jedno - sprzedaż i zysk, a tłumaczenie teraz, że nie o to chodziło to tylko pudrowanie problemów sprzedażowych i problemów z wprowadzaniem kolejnych modeli.
    Napisałem już choćby o wale karbonowym, ale nadal nie masz zapewne pojęcia, ze stosuje się go w BMW M4. Masz idealny rozkład mas, swietny napęd Q4, bardzo szybka skrzynie, lekka konstrukcje, mega precyzyjny układ kierowniczy. A pokazano to w 2015 r, kiedy miałeś na rynku taczki patrząc na konkurencje. Podniecajcie się dalej światłami matrix, oczojebnymi kolorkami ambiente czy kolejnymi tabletami z piano black wokół z masa taniego plastiku.
    Alfa wiedziała, ze z taka cena i jednak nadszarpnięta renoma nie zwojuje rynku, to oczywiste. Oczywiste jest tez to, ze zapowiadają sukces i spora sprzedaż, bo tego oczekują inwestorzy i sama firma. Nikt nie będzie mówić wprost, ze wypuści auto, które się średnio sprzeda, bo ludzie wola Passata w golasie z zamuloną skrzynią, Talismana co rusz lądującego w serwisie lub Mazdę, która co rok musi mieć lifting, a jej rozpędzanie się jest podobne do autobusu MPK.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
    Ostatnio edytowane przez zalezi ; 08-04-2022 o 21:40

Podobne wątki

  1. Sprzedaż Alfy
    Utworzone przez Sulerz w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 54
    Ostatni post / autor: 28-10-2011, 16:30
  2. Sprzedaż Alfy Romeo w 2010r.
    Utworzone przez TILT w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 17-04-2011, 20:41

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory