Strona 419 z 445 PierwszyPierwszy ... 319369409410411412413414415416417418419420421422423424425426427428429 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 4,181 do 4,190 z 4444

Temat: Fatalna sprzedaż Alfy Romeo. Co się dzieje?

  1. #4181
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2016
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    Byłą 156 TS, GT 1.9 z wiruskiem :),jest 166 3.0 FL
    Postów
    843

    Domyślnie

    Cytat Napisał IRC Zobacz post
    (w przypadku Audi trudno mówić o marce premium - moim skromnym zdaniem))
    Można nie lubić Audi, mogą się te auta nie podoboć (osobiście mi nie leżą absolutnie), ale pisanie takich rzeczy to fanbojstwo.
    Niestety, ale Alfa nie jest tak wykonana jak Audi i porównując te same wersje tego samego segmentu różnicę widać gołym okiem.W Audi jest większa możliwość skonfigurowania auta pod siebie, więcej możliych opcji, dla kogoś komu akurat są potrzebne, większe możliwości wyboru silników.
    Audi oferuje również modele z klasy wyższej i luksusowej ,czego u Alfy nie uświadczysz.
    Jeśli to nie jest Premium, to gdzie w takim razie znajduje się Alfa?

  2. #4182
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    12 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    JEST: Giulia Veloce Ti MY21, 166 FL 3.2, BYŁY: 166 2.0TS, 156 1.8TS
    Postów
    228

    Domyślnie

    SW - dla mnie są - kontrast pomiędzy normalnymi wersjami, a SW jest tak duży, że wystarczy je postawić obok siebie, aby to dojrzeć. 156 SW jest trochę mniej oszpecona/okaleczona przez SW.
    Taki mam punkt widzenia na to.
    Ni musi Ci się podobać - przecież możesz mieć inny - zebrało się już kilka osób którym wersje SW bardziej się podobają - no i OK.

  3. #4183
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,455

    Domyślnie

    Cytat Napisał IRC Zobacz post
    Ni musi Ci się podobać - przecież możesz mieć inny - zebrało się już kilka osób którym wersje SW bardziej się podobają - no i OK.
    Ja bym nawet zaryzykował twierdzenie, że tych osób którym się spodobało 159 SW bardziej niż berlina jest więcej. Zagłosowali oni na to swoimi portfelami podczas kupowania. Biorąc pod uwagę mniejszą pojemność bagażnika niż w sedanie, nie koniecznie musieli oni kupować SW ze względu na większy bagażnik. Tak, wiem, że dostęp jest lepszy i ponad roletą też jest miejsce. Ale mając jeden (dość kluczowy argument) mniej, nadal wiele osób kupiło SW. Patrząc na rynek wtórny, nawet więcej niż berlinę
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html


  4. #4184
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    12 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    JEST: Giulia Veloce Ti MY21, 166 FL 3.2, BYŁY: 166 2.0TS, 156 1.8TS
    Postów
    228

    Domyślnie

    Cytat Napisał AdiCarrion Zobacz post
    Audi oferuje również modele z klasy wyższej i luksusowej ,czego u Alfy nie uświadczysz.
    Jeśli to nie jest Premium, to gdzie w takim razie znajduje się Alfa?
    Zacznijmy od tego, że nie przeszkadza mi absolutnie to, że Alfa mogłaby nie być "premium" (a co to takiego?).
    Osobiście kupuję rzeczy, które lubię - i nie interesuje mnie to, czy inni uznają to za jakieś tam premium, czy nie - taki twór jak "premium' to twór marketingowy - praktyczne wykorzystanie efektu snoba w celu biznesowym (no i bardzo dobrze - manipulacja to zawsze problem manipulowanego - nigdy próbującego manipulować). W przypadku samochodów interesują mnie jedynie cechy użytowe nabywanego przedmiotu ważne DLA MNIE.

    Nie wiem też o co chodzi z "ciężkim" zarzutem "fanbojstwa" - gdybym uznawał AR jako jedyną godną markę godną zakupu, bez względu na jej obiektywne wady (np. rozpada się po 2 latach, wszystkie samochody rdzewieją itd./itp.) - to wtedy możemy prowadzić jakieś dyskusje o "fanbojstwie" (co to wogóle jest?? ).
    Używanie słowa fanbojswo" w tym kontekście (gdy ktoś nie uznaje INNEJ marki za np. premium) - to poważny błąd logiczny - innymi słowy - ZUPEŁNIE BEZ SENSU, kolego. Wiesz o tym? Jeżeli już chcesz tak bardzo użyć słowa "fanbojstwo" - to próbuj raczej użyć go prawidłowo - mógłbyś np. pójść w kierunku "anty-fanbojstwa" w tym przypadku - i np. zarzucić mi, że jestem "anty-fanbojem Audi". Tak byłoby przynajmniej logicznie. W takim przypadku sugeruję jednak użycie słowa "hejter" (co też nie jest prawidłowe - bo ja wcele nie "nienawidzę" Audi - a jeszcze nie ma obowiązku, żeby się każdą markę lubiło ).

    Jeżeli chodzi o samą markę Audi - no cóż... W latach 80-tych, 90-tych to była zwykła marka - żadna tam premium.
    W grupie VW, która posiada, jak wiemy - wiele marek, aby sie niepotrzebnie nie kanibalizowały, istiej konieczność ich różnicowania - no i to Audi jest usilnie pozycjonowane jako markę "lepszą" niż np. VW (a ta, z kolei, jako lepsza od Skody/Seata).

    VW usilnie chce, aby Audi było marką "premium" w ich portfelu - no i, w pierwszej kolejności, wycenia swoje samochody wysoko - więc cena jest z pewnością "premium".
    Pytanie dla kogo i dlaczego ta marka miałaby być "premium"??
    Oczywiście - w twoim postrzeganiu może być premium - nie mówię, że tak nie jest/to coś niewłaściwego.

    W moim nie jest.
    Dlaczego?
    a. kryterium większej możliwości personalizacji, w tym większa gama silnikowa
    NIE jest dla mnie wyróżnikiem marki premium (możesz znaleźć pewnie marki "nie-premium", które podobne albo nawet większe możliwości - spójrz w ilu wersjach można kupić np. takiego Fiata 500 ),
    b. Postrzeganie marki
    Marka premium to dla mnie Mercedes, oczywiście możemy rozpocząć czy Mercedes to marka premium, czy już luksusowa.
    Natomiast - obok Mercedesa, jako marki premium stawia się BMW, Jaguara, Volvo - i, usiłuje się, stawiać właśnie Audi.
    Tak więc - uznając Audi za markę (bez odniesienia się do konkretnego produktu) premium - należałoby uznać, że stoi obok Mercedesa.

    Zapewne, cześć osób - np. Ty, które "kupiły" branding VW group uzna Audi za "markę premium".
    Natomiast, inna część będzie to kwestionować/nie będzie uznawać Audi za takową w swoich oczach - w tym ja.

    (Znów) dlaczego?
    DESIGN
    Moim skromnym zdaniem - kiepski. Audi nie wyróżnia sie swoim charakterem - ani wewnątrz, ani z zewnątrz. Nudny mimo, że poprawny. Nie różni się specjalnie mocno od VW oraz wszelkiej maści Skód - jest przedstawicielem tzw. "niemieckiej szkoły designu" - np. moim skromym zdaniem. patrząc na "zanonimizowane" nadwozie, w ślepym teście, np. mój pies byłby w stanie zostać nauczony klasyfikacji w dwóch kategoriach: "niemiec"/"nie niemiec".
    Nuda i brak odróżnienia się od marek pospolitych.
    EDIT #1:
    - zapomniałem dodać, że ten nudny design, dodatkowo, nie podoba mi się - niemieckie wzornictwo przemysłowe w branzy automative wyjątkowo mi nie leży (tak, tak wiem - pracują dla nich najlepsze studia projektowe - ale jakoś projekty końcowe, po aprobacie Niemców - wychodzą często, właśnie "niemiecko")...

    WYKONANIE
    - w Audi jest pełno plastiku (np. udającego aluminium) - a to nie jest premium*
    - w Audi montują telewizory na desce - a to nie jest premium*
    - w Audi montuja tandentne ledy wewnątrz - a to nie jest premium (nosi symptomy tzw. wiejskiego tuningu)
    - środek Audi jest "siermiężny" w większości ich wozideł - w moim przekonaniu

    Więc luksusu tutaj nie widać w wielu przypadkach - co nie przystoi marce premium*.

    premium* - moje rozumienie produktu premium

    TECHNOLOGIA
    - wiele elementów technologii jest używanych w Skodach, VW - a to jest przeciw "premium"
    - "przewaga dzięki technice" to bardziej, obecnie, slogan niż rzeczywistość - tam nie ma niczego czego nie można znaleźć u innych producentów ("nie-premium") - Audi zawsze chciało się tutaj wyróżniać innowacyjnością (kiedyś Quattro) - a dzisiaj tego "nie widać"

    Moim skromnym zdaniem - nie widać atrakcyjności Audi jako produktu premium* (ja nie widzę).
    Mówiąc Twoim językiem - uważam, że tylko "fanboje" marki Audi widzą te premium - ale to bardziej chciejstwo oraz wynik brandingu Audi - być może w połączeniu z nabożną czcią dla niemieckiej motoryzacji tak zakorzenioną w naszym kraju.

    Mogę jeszcze dodać - i włożyć jeszcze bardziej kij w morwisko, że audi ma chyba niewspólmiernie duży udział aut ("aut" - bo mówimy o niemieckich samochodach ) typu karawan (kombi) i do tego w dieslu (kto lubi stać w kolejce do tankowania z traktorami? - mimo, że auto "premium ).

    Osobiście nie widze Audi w tym samym miejscu co Mercedes.
    ... ale rozumiem, że dla kogos Audi to premium (albo i nawet 'luksus").

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał tomaz Zobacz post
    Ja bym nawet zaryzykował twierdzenie, że tych osób którym się spodobało 159 SW bardziej niż berlina jest więcej. Zagłosowali oni na to swoimi portfelami podczas kupowania.
    No tak - ale tutaj dyskutujemy o estetyce/designie nadawozia jako głównym kryterium wyboru - funkcjonalność - kombi zazwyczaj ma "lepszą".
    Ostatnio edytowane przez IRC ; 11-04-2022 o 12:32

  5. #4185
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    02 2022
    Auto
    Stelvio Veloce MY20
    Postów
    80

    Domyślnie

    Zaraz, Audi nie jest premium, bo ma plastiki w środku, wystające tablety i ledy ambientowe, ale Mercedes, w którym to wszystko też jest, a cała deska skrzypi od nowości to już jest premium? No nie powiem, kolejna ciekawa teza użytkownika IRC. Stawianie stonowanego designu jako argumentu przeciw przynależności do segmentu premium też jest ciekawy patrząc na to jak wyglądały kultowe Mercedesy z lat 80. i 90.

  6. #4186
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    12 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    JEST: Giulia Veloce Ti MY21, 166 FL 3.2, BYŁY: 166 2.0TS, 156 1.8TS
    Postów
    228

    Domyślnie

    No - ale Mercedes to marka premium - mimo, że niektóre modele/produkty im się nie udały. Mercedes nie jest dla Ciebie premium?
    Z niemieckich marek - Mercedes jest chyba jedyną marką, którą móglbym posiadać - gdybym zapragnął dziadkowozu w segmencie komfortowa limuzyna.

    Wyjaśniłem swój punkt widzenie (co i dlaczego) w (przydługm) wpisie - zawsze możesz napisać dlaczego "jest zły".

    p.s. co to jest "premium"?
    Ostatnio edytowane przez IRC ; 11-04-2022 o 12:19

  7. #4187
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    02 2022
    Auto
    Stelvio Veloce MY20
    Postów
    80

    Domyślnie

    Cytat Napisał IRC Zobacz post
    No - ale Mercedes to marka premium - mimo, że niektóre modele/produkty im się nie udały. Mercedes nie jest dla Ciebie premium?
    Jest, tak samo jak Audi, BMW, Lexus, czy kilka innych. To czy chciałbym mieć auta tych marek to zupełnie osobny temat. Dlaczego Twój punkt widzenia jest zły? Moim zdaniem dlatego, że 3 z 5 argumentów, jakie postawiłeś przeciwko Audi dotyczy też Mercedesa i BMW, które uznajesz za premium, a 2 pozostałe to subiektywna ocena stylistyki, która z przynależnością do premium nie ma nic wspólnego. Ba, często drogie limuzyny są stonowane, bo i klienci niekoniecznie chcą wszystkim wokół ogłaszać ile mają pieniędzy.
    Ostatnio edytowane przez Chmielinski ; 11-04-2022 o 12:31

  8. #4188
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    12 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    JEST: Giulia Veloce Ti MY21, 166 FL 3.2, BYŁY: 166 2.0TS, 156 1.8TS
    Postów
    228

    Domyślnie

    Cytat Napisał Chmielinski Zobacz post
    Jest, tak samo jak Audi czy BMW. To czy chciałbym mieć auta tych marek to zupełnie osobny temat.
    No dobra - o Audi nie pytałem - ale OK.

  9. #4189
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    02 2022
    Auto
    Stelvio Veloce MY20
    Postów
    80

    Domyślnie

    Cytat Napisał IRC Zobacz post
    No dobra - o Audi nie pytałem - ale OK.
    Ok, widzę, że czytanie ze zrozumieniem nie jest Twoją mocną stroną.

  10. #4190
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    12 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    JEST: Giulia Veloce Ti MY21, 166 FL 3.2, BYŁY: 166 2.0TS, 156 1.8TS
    Postów
    228

    Domyślnie

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Chmielinski Zobacz post
    Ok, widzę, że czytanie ze zrozumieniem nie jest Twoją mocną stroną.
    W którym miejscu to "dostrzegłeś"? Powiesz?


    Cytat Napisał Chmielinski Zobacz post
    Moim zdaniem dlatego, że 3 z 5 argumentów, jakie postawiłeś przeciwko Audi dotyczy też Mercedesa i BMW, które uznajesz za premium, a 2 pozostałe to subiektywna ocena stylistyki, która z przynależnością do premium nie ma nic wspólnego. Ba, często drogie limuzyny są stonowane, bo i klienci niekoniecznie chcą wszystkim wokół ogłaszać ile mają pieniędzy.
    Jeżeli chcesz mnie uczyć "czytania ze zrozumieniem" - to proszę bardzo - "zmieścisz się, śmiało"

    Powiedz mi tylko, gdzie wyczytałeś "ze zrozumieniem", że:
    - odmawiam marce BMW bycia "premium"?
    - "często drogie limuzyny są stonowane, bo i klienci niekoniecznie chcą wszystkim wokół ogłaszać ile mają pieniędzy"
    No. Pełna zgoda.
    Wyczytałałeś gdzieś u mnie, że "dobry design" = "ogłaszanie ile mają pieniedzy", że przywołujesz to jako argument?
    Nie trzeba używać stonowanego designu, żeby "ogłosić" tego "ile mają pieniedzy" - wystarczy kupić auto marki premium - logo Audi mówi samo za siebie.
    Więc co to za argument??

Podobne wątki

  1. Sprzedaż Alfy
    Utworzone przez Sulerz w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 54
    Ostatni post / autor: 28-10-2011, 16:30
  2. Sprzedaż Alfy Romeo w 2010r.
    Utworzone przez TILT w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 17-04-2011, 20:41

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory