Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 24

Temat: zmiana silnika na mocniejszy

  1. #11
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    olsztyn
    Auto
    alfa romeo156 1.9jtd 98r
    Postów
    362

    Domyślnie

    Proponuje jednak remont Koszty nie za duże a efekt gwarantowany(silnik jak nowy)....co do używek to nie wiadomo co sie kupuje jak silnik był używany(kto i jak jeździł).A po remoncie virus i masz upragnione 140km(może 150) koszt i czas poświęcony będzie mniejszy a efekt w pełni zadowalający.

  2. #12
    Użytkownik Romeo Avatar andro34
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Płońsk-holandia
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9 JTD 2005r i AR 147 JTDm 2005r.
    Postów
    1,235

    Domyślnie

    Cytat Napisał dance1 Zobacz post
    Cytuję: Macie jakieś polecone firmy z silnikami po demontażu ?
    zadzwoń do "szwagrów" z ciechanowa,mają wszystko co związane z alfami od A do Z.
    ściągają je na części z anglii.
    naprawdę sprawdzona firma!!!
    to jest ich numer tel:502226970


    moja druga ulubienica...

  3. #13
    Użytkownik Romeo Avatar twardy
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Bielawa/Wroc
    Auto
    Była 156 20V, chwilowo jakieś Mitsu
    Postów
    1,765

    Domyślnie

    Wyremontuj, wsadź większe turbo, ic, zrób program i będziesz miał ze 160KM i pewny silnik za mniej niż kupno nowego silnika z osprzętem...

  4. #14
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wawa
    Postów
    399

    Domyślnie

    Taniej jest sprzedac i kupic cos mocneijszego ewentualnie pokusic sie o temat wyzej
    wymiana w tym przypadku zje kosztowo jak dla mnei bez sesu
    159-270/505 /Ghibli 2.8 Bi-Turbo 381km/156 2.4 Grafittowy klekot 180/380 /AR 156 3.2GTA Rozbita

  5. #15
    jas.bu
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Belfer27 Zobacz post
    Skrzynia w JTD 16V ma 6 biegów i pochodzi od Saab'a i jest montowana również w Oplu. Poza tym, jak można napisać komuś takiej porady udzielić, że skrzynia do każdego JTD jest taka sama?! Przecież nawet przełożenia w skrzyni przeznaczonej do mocniejszego silnika są inne pomijając kwestię wysprzęglików itp.
    Skrzynia pasuje, ewentualnie będzie miał krotsza niż w 16V, nie ma znaczenia ile biegów - PASUJE!

    Czy na tym forum naprawdę muszą się tak wozić laicy?

    BTW: Tez polecam szwagrów z Ciechanowa

  6. #16
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Cytat Napisał jas.bu Zobacz post
    Skrzynia pasuje, ewentualnie będzie miał krotsza niż w 16V, nie ma znaczenia ile biegów - PASUJE!

    Czy na tym forum naprawdę muszą się tak wozić laicy?

    BTW: Tez polecam szwagrów z Ciechanowa
    Typowe podejście niektórych mechaników. Pasuje i koniec. To że mocowanie jest takie samo jeszcze nie dowodzi pełnej kompatybilności. Jeśli fakt, że ta skrzynia została opracowana do innego silnika i liczba biegów nie jest wystarczającą różnicą to może Ci naświetlę, że niektóre skrzynie (np w JTD 16 V 136 KM) mają jeszcze chłodnicę dodatkową, inne mocowanie półosi i wysprzęgliki, a jeśli twierdzisz, że skrzynia ze 115 konnej wersji o momencie 275 Nm będzie dobrze i bezawaryjnie działała przy silniku 2,4 o mocy 175 KM i momencie 385 Nm, to kto Ci dał prawo nazywać innych laikami, skoro sam nie masz o tym pojęcia?!

  7. #17
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar alces1
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Żegocina
    Auto
    AR 159 JTDm Ti, AR Giulietta Sport, AR Spider 3.0 V6
    Postów
    6,673

    Domyślnie

    Cytat Napisał jas.bu Zobacz post
    Skrzynia pasuje, ewentualnie będzie miał krotsza niż w 16V, nie ma znaczenia ile biegów - PASUJE!

    Czy na tym forum naprawdę muszą się tak wozić laicy?
    Jeżeli dla Ciebie nie mają znaczenia przełożenia skrzyni biegów oraz ilość samych biegów nie mówiąc już o tym na jakie działanie momentów liczona jest skrzynia czy samo sprzęgło, to wybacz, ale chyba nie mamy o czym rozmawiać, a żeby to stwierdzić nie trzeba być konstruktorem Alfa Romeo, wystarczy być laikiem...
    Pozdrawiam.
    - Rafał

    Sprzedam naklejki: koniczynki QV 3D
    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo..._dostepne.html

  8. #18
    jas.bu
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Belfer27 Zobacz post
    TTo że mocowanie jest takie samo jeszcze nie dowodzi pełnej kompatybilności. Jeśli fakt, że ta skrzynia została opracowana do innego silnika i liczba biegów nie jest wystarczającą różnicą to może Ci naświetlę, że niektóre skrzynie (np w JTD 16 V 136 KM) mają jeszcze chłodnicę dodatkową, inne mocowanie półosi i wysprzęgliki, a jeśli twierdzisz, że skrzynia ze 115 konnej wersji o momencie 275 Nm będzie dobrze i bezawaryjnie działała przy silniku 2,4 o mocy 175 KM i momencie 385 Nm, to kto Ci dał prawo nazywać innych laikami, skoro sam nie masz o tym pojęcia?!
    kolego przełożyłem z 10 skrzyń w różnorakich JTD, wodziki sa na 3 śruby i pasują do każdej obudowy, mocowanie półosi powiadasz... hmmm HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

    Twierdzę że po chipie w 2,4 na 380 Nm skrzynia z 1.9 sprawowała się równie źle jak oryginalna. Szóstki sś trwalsze.

    Nikt mi prawa nie dawał. Zrzuć kilka skrzyń, najlepiej je rozbierz, a jak już uda ci się jedną złożyć to daj znać.


    Cytat Napisał alces1 Zobacz post
    Jeżeli dla Ciebie nie mają znaczenia przełożenia skrzyni biegów oraz ilość samych biegów nie mówiąc już o tym na jakie działanie momentów liczona jest skrzynia czy samo sprzęgło, to wybacz, ale chyba nie mamy o czym rozmawiać, a żeby to stwierdzić nie trzeba być konstruktorem Alfa Romeo, wystarczy być laikiem...
    Pozdrawiam.
    - Rafał
    Czytaj to co wyżej, dodam, że średnica sprzęgła jest taka sama, a docisk jak i łożysko tez pasują.

    Fajnie że jesteście chłopaki, na pewno są ludzie, którzy dzięki waszym wysublimowanym poglądom, mogą na was zarobić.

  9. #19
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Cytat Napisał jas.bu Zobacz post
    kolego przełożyłem z 10 skrzyń w różnorakich JTD, wodziki sa na 3 śruby i pasują do każdej obudowy, mocowanie półosi powiadasz... hmmm HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

    Twierdzę że po chipie w 2,4 na 380 Nm skrzynia z 1.9 sprawowała się równie źle jak oryginalna. Szóstki sś trwalsze.

    Nikt mi prawa nie dawał. Zrzuć kilka skrzyń, najlepiej je rozbierz, a jak już uda ci się jedną złożyć to daj znać.




    Czytaj to co wyżej, dodam, że średnica sprzęgła jest taka sama, a docisk jak i łożysko tez pasują.

    Fajnie że jesteście chłopaki, na pewno są ludzie, którzy dzięki waszym wysublimowanym poglądom, mogą na was zarobić.

    Nie trzeba stosować chipowania, żeby silnik 2,4 JTD miał 385 NM bo te w wersji po FL już miał tyle koni i taki moment.

    Piszesz o skrzyni 6 biegowej , że jest mocniejsza, a komuś innemu proponujesz pozostawienie "piątki" po zmianie na silnik mocniejszy i o wyższym momencie! Jakoś w tym logiki nie widać.

    Jednak godny podziwu jest Twój upór z jakim twierdzisz, że jeśli coś ma takie samo mocowanie do obudowy to już będzie pasowało. Przecież nawet wał i widełki w tych skrzyniach mają różne numery katalogowe, więc ciekawi mnie, jak to się montuje, skoro jest to część różniąca się dość sporo? Też pasuje, czy trzeba coś może szlifować albo uciąć?

    Jednym słowem typowe upychanie części do nie koniecznie odpowiednich aut to specjalność nie tylko do tej pory mi znanych specjalistów... Jeśli coś się dało założyć to nie koniecznie znaczy, że to będzie dobrze i długo działało. W mojej poprzedniej 146 TS też mi zakładano pasek rozrządu z innymi ząbkami niż profil napinacza i "mechanik" twierdził (mimo moich laickich i teoretycznych uwag) że to nie szkodzi. Owszem nie szkodziło przez 12tyś a potem zjadło te ząbki i jakoś nie było wtedy chętnego zwracania kosztów... Nie dziwmy się zatem, że AR ma opinię awaryjnej, skoro niektórzy mechanicy w taki sposób podchodzą do napraw lub serwisu tych aut.
    Ostatnio edytowane przez Belfer ; 16-10-2009 o 18:55

  10. #20
    Użytkownik Ogier Avatar H_A_L_T_I
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Lubliniec
    Auto
    CITROËN C5 Kombi EXCLUSIVE 2.2 HDi ; SIERRA RS500
    Postów
    160

    Domyślnie

    Kolego Belfer widzę, że Ty znasz się lepiej niż doświadczeni mechanicy więc po to Twoje pytania
    Kup sobie silnik za 25 tyś włóż do budy za 10 tyś i może wtedy zrozumiesz, że niepotrzebnie wydałeś taką kwotę
    Proponuję sprzedać Twoją Alfine te pieniądze, które miałeś włożyć w remont lub swapa dołożyć do wersji 150 konnej i po temacie....
    "wiesz lepiej a pytasz".....
    Pozdrawiam i życzę trafnych decyzji...

Podobne wątki

  1. Mocniejszy ręczny
    Utworzone przez GoldeNx3 w dziale 147
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 24-08-2014, 21:02
  2. [145] Zmiana silnika w 145
    Utworzone przez BlackGuard w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 11-09-2011, 19:52
  3. Wymiana silnika 2.0 TS na mocniejszy
    Utworzone przez bella w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 09-09-2011, 20:31
  4. Swap silnika na mocniejszy
    Utworzone przez peter w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 21-03-2010, 14:59
  5. zmiana silnika
    Utworzone przez szewczu w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 17-03-2007, 16:25

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory