Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 26

Temat: Wycięcie/ katalizatora

  1. #11
    Szymonik
    Gość

    Domyślnie

    Dziś mechanik wyrzucił wszystko z kata,wstawił w środek rure i zamontował.Efekt:Metaliczny dźwięk przy 3000 obr.ale,auto lepiej przyspiesza i wyraźnie lepiej wkręca się na obroty.Pytałem o sonde powiedział,że jest przed katalizatorem a co do jej niedogrzania to bzdura ponieważ od tego sonda ma grzałke.Mówił,że oprócz dźwięku przy 3000 obr.nic na minus się nie stanie a może poprawić się wkręcanie na obroty-dodam,że sprawdziłem i tak jest auto na 100% jest zrywniejsze i bardziej dynamiczne.

  2. #12
    Użytkownik Fachowiec Avatar slavol
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Chodzież
    Auto
    Ford
    Postów
    2,191

    Domyślnie

    Cytat Napisał Szymonik Zobacz post
    Pytałem o sonde powiedział,że jest przed katalizatorem a co do jej niedogrzania to bzdura ponieważ od tego sonda ma grzałke
    Która się włącza po odpaleniu silnika na zaprogramowany czas i wyłącza.
    Mustang 2012 3.7 V6 , na razie musi wystarczyć...

  3. #13
    Szymonik
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał slavol Zobacz post
    Dzwoni bo pewnie już go wydmuchało i masz rezonans w pustej puszce. Co do mocy to jej nie podniesiesz a wręcz przeciwnie, przyspieszysz spaliny usuwając katalizator więc sonda będzie niedogrzana i to jak najbardziej wpłynie na odczyt, prawdopodobnie wzrośnie spalanie. Moja rada to choćby używka niż nic. I broń boże strumienicę.
    W moim przypadku sonde rozgrzeją spaliny z LPG Mechanik,który to robił nie ma warsztatu w garażu pod blokiem tylko jest osobą znaną i cenioną w kręgach alfaholików,więc nie robie reklamy tylko mówie,że zaufałem sprawdzonej osobie.

  4. #14
    Użytkownik Rowerzysta Avatar wasyl
    Dołączył
    02 2007
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.5 V6 2002
    Postów
    490

    Domyślnie

    Co za bełkot Jedyne zadanie katalizatora to zmniejszenie emisji spalin, koniec tematu. Co za tym idzie spadek osiągów - coś za coś - a tym wiekszy im bardziej zużyty katalizator. Unikniesz metalicznego dźwięku wstawiając w miejsce katalizatora malutki tłumik. Ja w swojej V6 katalizator wywaliłem, w jego miejsce były rurki. Spalanie było nadal niskie, nic sie nie stało ani mnie ani silnikowi. A wrażenie miałem takie, że poprawił się nieznacznie moment na dole, a już na pewno gorzej nie było. Możliwe, że po tym zabiegu zwiędło o kilka kwiatków więcej
    155 V6 była
    155 TS była
    156 V6 była
    156 GTA była
    155 TS była
    x3 japonce były
    156 V6 była
    x1 japoniec jest. Zycie.

  5. #15
    Użytkownik Fachowiec Avatar slavol
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Chodzież
    Auto
    Ford
    Postów
    2,191

    Domyślnie

    Zgadzam się i nie neguję roli katalizatora (tylko ekologia). Ale jeżeli inżynierowie podparci wiedzą i sprzętem najczęściej niedostępnym nam, zwykłym użytkownikom, zaprojektowali układ wydechowy gdzie złem koniecznym jest już tłumik w postaci katalizatora to jego usunięcie coś "poprawi" ?? Moim skromnym zdaniem - nie. Pół biedy jak zakładając jakiś tłumik przelotowy trafimy z jego oporami i za symulujemy obecność kata w układzie, dźwięk się znacząco nie zmieni i sonda pracuje w normalnych warunkach. Większość z nas dba o belle jak potrafi ,wybrzydzamy na przeróbki , spojlery, neony, i naklejki bo "orginal rulez" a pod maską drutem go i młotkiem. Każdy robi jak chce, ja dmucham na zimne i nie chcę potem usterek z krainy magii i pod ładną karoserią też dbam o "klasykę". Zużyty katalizator wymieniam na co najmniej na pasujący katalizator.
    Pozdrawiam.
    Mustang 2012 3.7 V6 , na razie musi wystarczyć...

  6. #16
    skrzat
    Gość

    Domyślnie

    Jeśli się nie przejmujesz opinią kolegów ekologów to "tnij" śmiało katalizator (poza ekologią nic się nie zmieni). Polecam strumienice w obudowie katalizatora, żeby nie mieć problemów na przeglądach, a dzwięk przy okazji też jest przyjemniejszy. Sprawdzone w praktyce, a nie w teorii Pozdrawiam.

  7. #17
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar currahee
    Dołączył
    08 2007
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 145 1.6 Boxer 1995 r.
    Postów
    478

    Domyślnie

    Cytat Napisał wasyl Zobacz post
    Możliwe, że po tym zabiegu zwiędło o kilka kwiatków więcej
    Zakładając, że nasze auta mają po naście lat to katalizatory w nich nie spełniają już swoich funkcji. Także myślę, ze kwiatkom będzie bez różnicy czy wytniemy czy zostawimy kat .
    FORZA ITALIA !

  8. #18
    Użytkownik Romeo Avatar saroo
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Nidzica
    Auto
    Alfa Romeo 146 1.7 16v Bx. Alfa Romeo 164 3.0 V6
    Postów
    2,742

    Domyślnie

    Cytat Napisał currahee Zobacz post
    Zakładając, że nasze auta mają po naście lat to katalizatory w nich nie spełniają już swoich funkcji. Także myślę, ze kwiatkom będzie bez różnicy czy wytniemy czy zostawimy kat .
    Myśle że lepiej wywalić katalizator niż zostawić stary, zużyty. A nawet jeśli katalizator jest sprawny to i tak nasze auta nie spełniają obecnych norm emisji spalin, były konstruowane w czasach obowiązywania norm Euro 1 i 2 a dzisiaj Euro 5 powoli staje się standardem.

  9. #19
    Użytkownik Znawca Avatar salatin
    Dołączył
    04 2007
    Mieszka w
    ALBA
    Auto
    Alfa Romeo 166 3.0 V6 Q2 2003,Giulia 2.9 V6 Bi Turbo.155 2.0 16V 97.
    Postów
    1,370

    Domyślnie

    smialo wycinaj i wstaw tam dobrej jakosci rure zeby pod wplywem duzych temperatur sie nie luszczyla i tyle kto ma sprawny katalizator w aucie 10-15 letnim nikt tak wiec masz problem z glowy
    Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 Bi Turbo
    166 3.0 V6 Q2-Jest 230KM 265NM B6+Eibach.Decat manifolds+Equal length pipes+ Ragazzon.
    155 2.0 16v -Jest.CSC Marmitte,B4

    164 3.0 V6 12v- Byla
    155 1.7 TS- Byla
    159 1.75 TBI Ti - 261KM 435Nm-Byla
    Lancia Kappa 2.4 TDS-Byla
    https://www.flickr.com/photos/188123998@N07/albums

  10. #20
    penny21
    Gość

    Domyślnie

    Panowie! Wy tu gadu gadu - a może jakieś dowody? 1.4 Twin Spark ma mieć 103 KM według danych fabrycznych. Ja wywaliłem katalizator i wstawiłem łuskową strumiennicę.
    Oto wyniki :
    (Fota zrobiona na Ogólnopolskim Zlocie AR w Częstochowie)

Podobne wątki

  1. Wycięcie programowe EGR Poznań
    Utworzone przez Kazek w dziale Wielkopolskie
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 26-02-2015, 12:06
  2. Wycięcie katalizatora 2.0 TS
    Utworzone przez AR2RRO w dziale 166
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 29-04-2014, 19:50
  3. Wycięcie imobilajzera
    Utworzone przez Piotriix w dziale 166
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 30-09-2013, 11:24
  4. [145] Wycięcie katalizatora
    Utworzone przez alfaholic145JTD w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 14-04-2010, 13:18

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory