Temat: Alfa Romeo Tonale

  1. #1481
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    Cytat Napisał Żuczek Zobacz post
    Takie rozwiązanie jest dużo droższe w produkcji
    Tylny napęd ze skrzynią ZF8 i karbonowym wałem i silnikiem 2.0 też będzie droższy niż FWD z poprzecznym silnikiem 1.6 i skrzynią Aisin.
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  2. #1482
    Użytkownik Znawca Avatar Żuczek
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Płock
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta MA170 KM
    Postów
    1,883

    Domyślnie

    Cytat Napisał radosuaf Zobacz post
    Tylny napęd ze skrzynią ZF8 i karbonowym wałem i silnikiem 2.0 też będzie droższy niż FWD z poprzecznym silnikiem 1.6 i skrzynią Aisin.
    Napewno nie droższy niż duża bateria i dodatkowy mocny silnik elektryczny. Inaczej za hybrydę pług-in nie trzeba by było dopłacać tak dużych pieniędzy w każdej marce.

  3. #1483
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2020
    Auto
    Alfa 159 2.0 170 KM
    Postów
    1,115

    Domyślnie

    No to mamy pierwsze dane sprzedażowe.
    Europa: maj 37 sztuk, czerwiec 1205 sztuk.
    Dla porównania:
    Stelvio maj 1874 sztuki, czerwiec 1610 sztuk.
    Giulia: maj 548 sztuk, czerwiec 533 sztuki.

    Pomińmy maj. Ale klienci podobno od dawna czekali na Tonale, więc powinni się rzucić. Giulia idzie na kolejne minimum roczne, tym razem okolice 5 tysięcy sztuk. Stellantis pewnie ogłosi po Nowym Roku zakończenie produkcji tego modelu. Ciekawe, czy tak, jak przy Mito i Giulietce, również i po Giulii będzie pustka?
    Ostatnio edytowane przez Teddy Bear ; 28-08-2022 o 00:18

  4. #1484
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    09 2019
    Auto
    Giulia Veloce
    Postów
    305

    Domyślnie

    Sprzedaż Giulii faktycznie mega marginalna. Boje się, ze nie będzie jej liftu, jej prawie nikt nie chce…


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  5. #1485
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2021
    Auto
    Były 159-ki
    Postów
    1,355

    Domyślnie

    Cytat Napisał zalezi Zobacz post
    Sprzedaż Giulii faktycznie mega marginalna. Boje się, ze nie będzie jej liftu, jej prawie nikt nie chce…


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
    Gulii najlepiej zrobiłaby wersja SW lub chociaż liftback. Klienci nie chcą sedanów.

  6. #1486
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    07 2009
    Auto
    signiore Giuseppe Busso
    Postów
    744

    Domyślnie

    Cytat Napisał Teddy Bear Zobacz post
    Stellantis pewnie ogłosi po Nowym Roku zakończenie produkcji tego modelu. Ciekawe, czy tak, jak przy Mito i Giulietce, również i po Giulii będzie pustka?
    Zmień wróżbitę.

  7. #1487
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,455

    Domyślnie

    Cytat Napisał Żuczek Zobacz post
    Chodziło mi o to, że nie można cenowo porównywać zwykłej benzyny do hybrydy pług-in z baterią, która umożliwia codziennie przejechać 50 kilometrów za na prądzie, półdarmo
    Ale widzisz wewnętrzną sprzeczność w tym zdaniu? Coś, co pozwala ci przejechać 50km dziennie półdarmo MUSI być droższe. To gdzie ta oszczędność? Po ilu latach? Najczęściej w realu nie zdążysz zaoszczędzić zanim sprzedasz
    Ja rozumiem, że DS jest droższe właśnie dlatego i nie podważam tego. Podważam sens produkowania (i kupowania) takich aut.
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html


  8. #1488
    Użytkownik Znawca Avatar koskar
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    WL // GA
    Auto
    Alfa Romeo 156 Berlina 2.0 T.S. 1999r., Renault Clio III Ph2 1.2 2010r.
    Postów
    1,782

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomaz Zobacz post
    Podważam sens produkowania (i kupowania) takich aut.
    dla tej zasady wszystkie auta z V6 nie powinny istnieć, bo 99% Twoich przejazdów zrobisz też Twingo 1. Ludzie kupują różne auta bo chcą np moja mama chce plug-ina bo jej się podoba koncept, bez względu na cenę, więc w przyszłym roku C5 X zastąpi aktualne C5 2.0 hdi.
    Poza tym, są ludzie którym serio się to opłaca- chcą mieć elektryki, ale nie są gotowi na full EV, albo przeraża ich sieć ładowarek, więc wolą ładować w domu małą baterię, a na trasy mieć spaliniaka.

  9. #1489
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    Cytat Napisał Żuczek Zobacz post
    Napewno nie droższy niż duża bateria i dodatkowy mocny silnik elektryczny. Inaczej za hybrydę pług-in nie trzeba by było dopłacać tak dużych pieniędzy w każdej marce.
    No jest różnica jak masz BMW serii 3 i BMW serii 3 hybrydowe, bo to jest z grubsza ta sama konstrukcja, a w plug-inie masz dodatkową komplikację. Tonale nie jest na Giorgio i nie ma silników ze Stelvio, więc ciężko to porównywać. Poza tym - to, że producenci liczą sobie więcej, to nie znaczy, że koszty są proporcjonalnie o tyle wyższe.

    Ja samą ideę samochodów plug-in uważam za fantastyczną, ale najczęściej wysokość dopłaty powoduje, że sen ekonomiczny takiego rozwiązania jest mocno wątpliwy.
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  10. #1490
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2016
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    Byłą 156 TS, GT 1.9 z wiruskiem :),jest 166 3.0 FL
    Postów
    843

    Domyślnie

    Cytat Napisał radosuaf Zobacz post
    ale najczęściej wysokość dopłaty powoduje, że sen ekonomiczny takiego rozwiązania jest mocno wątpliwy.
    Dopłacasz rónież za to,że po mieście jeżdzisz w ciszy, bez żadnych wibracji itd.
    Czy to warte dopłaty?
    A czy warto dopłacić za tapicerkę z prawdziwej skóry lub alcantary, albo lakier trójwarstwowy, które to rzeczy nie powodują,że auto jeżdzi inaczej?
    No właśnie-kwestia co jest dla Ciebie warte, a co nie

Podobne wątki

  1. [Zapowiedź] 30-lecie Alfa Romeo 164 w Museo Storico Alfa Romeo w Arese, 24.06.2017
    Utworzone przez AlfaWhiz w dziale Zloty, imprezy, spotkania
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 08-06-2017, 14:12

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory