Strona 4 z 8 PierwszyPierwszy 12345678 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 79

Temat: nieregularna praca silnika, szarpania, kołysania, wahania ( falowania )

  1. #31
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - minął miesiąc od upgradu oprogramowania, postanowiłem sprawdzić jak tam parametry adaptacyjne.
    - i niestety dalej to samo, jak było po wgraniu wersji 0.66
    - czyli TRA ma wartość - 3.000 usek, po osiagnięciu + 100 st C, idzie na zero a potem na + 7000 usek i tak trzyma.
    - co go dalej boli, ma być +/ - 5000 usek max.!!!

    --

    --
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 13-10-2009 o 16:04
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  2. #32
    MarcinTM
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    co go dalej boli,
    Wiek, kolego, wiek

  3. #33
    ideally
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    - minął miesiąc od upgradu oprogramowania, postanowiłem sprawdzić jak tam parametry adaptacyjne.
    - i niestety dalej to samo, jak było po wgraniu wersji 0.66
    - czyli TRA ma wartość - 3.000 usek, po osiagnięciu + 100 st C, idzie na zero a potem na + 7000 usek i tak trzyma.
    - co go dalej boli, ma być +/ - 5000 usek max.!!!

    --

    --
    TO teraz przypomnij sobie moje parametry, gdy je sam sczytałeś..

    Silnik nie muli rano, ma niestety "tylko" 9.2 do setki, nie sprawdzane ręcznie na stoperze jak wszyscy, ale przez alfa diag - on mierzy co do 0.1 sek, a nie jak ktoś zauważy, że się rusza...

    Moc niby ma, ale to nie ta moc, co zaraz była po wymianie. Spalanie, hmm, chyba się zdziwisz: zatankowałem za 100zł (~24l po 4.16/l), i przejechałem 300km, w tym 60km po mieście testując (na maksa) auto plus kolejne 30km po mieście przy spokojnej jeździe. Wychodzi ok 8litrów, Dla mnie to po prostu rewelacja.

  4. #34
    MarcinTM
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał ideally Zobacz post
    Moc niby ma, ale to nie ta moc, co zaraz była po wymianie.
    Może dlatego:
    Cytat Napisał ideally Zobacz post
    Wychodzi ok 8litrów
    Po adaptacji ECU doszedł do wniosku, że jednak kierowca woli wolniej, słabiej .

  5. #35
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - no to ja musze zapytać jak ją spowolnić, bo z rana idzie zbyt szybko i muszę hamować wyjeżdzając z parkingu.
    - chyba należy powrócić do starej wersji 0.24, nie miała mocy, był spadochron ale nie wyrywała tak do przodu.
    - tylko że w starej wersji TRA było ponad 32.000 usek.
    - i tak żle, i tak niedobrze.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  6. #36
    MarcinTM
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    tylko że w starej wersji TRA było ponad 32.000 usek.
    No to ciekawe, że wersja softu inaczej nam pokazuje parametr TRA. W starej wersji jest więcej lewego powietrza? Ono zasysane jest przez dziury w sofcie? Między bitami? .
    W ECU przetwornik A/D jest caly czas ten sam - jest tylko zmiana softu, pewnie zaokrąglanie wyników jest inne.
    A jak by tak regulowac napięcie MAF'a ? Tak do testów? Szkoda, że tak zimno bo tak jakoś leniwie się chce wyskoczy do garażu :/

  7. #37
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - no chyba w nowszej wersji poprawnie się zachowuje, bliżej ideału.
    - jest jeszcze ECU po modyfikacji, w ePerze można je znależć do kupienia.
    - tam jest przebudowany tor sondy lambda ale MAF-a chyba nie ruszali.
    - a z tym MAF-em i regulacją to było coś na alegro, taki opornik do regulacji temperatury podawanej z przepływomierza.
    - w czasie lata szybciej się samochód rozgrzewał , za to w zimie opornik nie dawał rady.
    - no i był jeszcze potencjometr , który należało krecić, a instrukcja była bardzo mglisto napisana.
    - wyrzuciłem to u kolegi z samochodu a teraz by się przydał do prób.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  8. #38
    MarcinTM
    Gość

    Domyślnie

    Tak myślałem o moim muleniu autka - przepływka mieści się w normie, to co mogłem sprawdziłem - sonda rusza się, ale jej trzeba pomóc.
    Gryzie mnie jeden motyw - kiedyś miałem sondę zanim wymieniłem w takim stanie jak teraz, ale autko mimo to rwało do przodu.

    Zastanawiałem się nad tym trybem awaryjnym/serwisowym. Jeśli wpada w traki tryb to ECU jest w trybie open tak? Jak tak to nie jest brana pod uwagę sonda, a więc czy wykres w takim razie nie powinien być idealny po tych 2min jej stania? Czy może wykres pojawia się realny sondy,a to co się dzieje w ECU nie jest wysyłane na światło dzienne na wykres?

    W poniedziałek robię własny emulator sondy (PWM'a) chce się upewnić czy jak ruszę "sondę" od startu silniczka to będzie inaczej się zachowywał.

  9. #39
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - ja przy budowie emulatora sondy bazowałem na tym schemacie.
    - ważne są połaczenia potencjometrów, aby można było ustawić odpowiednie poziomy napięć. ( schemat z elektrody, w temacie generator Rossa).

    --
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  10. #40
    MarcinTM
    Gość

    Domyślnie

    Ładnie zbudowane na NE555, ale ja myślałem coś na PIC ze sprzętowym PWM'em. Chyba prościej by było do tego można by było prócz regulacji napięcia (wzięte z tego schematu) dobierać częstotliwość - dwa switch'e jeden zwiększa drugi zmniejsza.

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 52
    Ostatni post / autor: 15-02-2016, 18:14
  2. [159] Lekkie falowania obrotów
    Utworzone przez koziolek w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 24-03-2013, 21:34
  3. Dziwne wahania temperatury silnika POMOCY!!!
    Utworzone przez michal87tg w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 06-11-2010, 09:40
  4. szarpanie nieregularna praca a sonda i katalizator
    Utworzone przez mijagi156 2.0 w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 24-10-2009, 18:43
  5. Praca silnika 1,6
    Utworzone przez KeReK w dziale 156
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 15-06-2009, 22:25

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory