Ta wersja jest bez sensu. Nie rozumiem ogólnie pomysłu Alfy na Tonale, ale to już są jakieś wyżyny absurdu.
Ta wersja jest bez sensu. Nie rozumiem ogólnie pomysłu Alfy na Tonale, ale to już są jakieś wyżyny absurdu.
Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019
Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS
Te wszystkie wersje miałyby sens, gdyby je wycenić 30-40tys niżej. Wiadomo, że Tonale to model mający robić sprzedaż, a nie bić rekordy na N-ringu. Tylko że do "robienia sprzedaży" potrzeba jeszcze konkurencyjnej ceny...
166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html
Którego można kupić 40 tys. taniej:
https://www.otomoto.pl/oferta/jeep-c...-ID6F4ZiP.html
Tak, ma 40 KM mniej - kto dołoży 1 tys. zł za 1 KM?
Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019
Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS
sprzedaż ruszy z kopyta
- - - Updated - - -
Kupiłeś Tonale to się ciesz, gratulujemy. Nie musisz jednak z tego powodu obrażać użytkowników forum, którym nie podoba się uboga oferta silnikowa. Rozumiem, źe chcesz i sam siebie (i nas przy okazji) przekonać, jak znakomity i elastyczny jest ten silnik.
Ale oferta powinna być szersza i to od startu sprzedaży. Niestety nie jest, dlatego Tonale w żaden sposób nie podbija rynku a wolumeny sprzedaży podałem nieco wyżej. Wszystko na temat.
166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html
A po co oferta silników Tonale ma być szersza? Giulia i Stelvio miały silniki od 150KM do 510KM i nie zrobiły zakładanego wolumenu sprzedaży, bo takie Andrzeje nie miały jaj, żeby je kupować. To Stellantis wyciągnął z tego wnioski i oferuje Tonale z takimi silnikami, które wystarczą rzeczywistym nabywcom, a nie muszą wystarczać hejterom z jakiegoś tam forum, bo oni i tak nie są już ich targetem. Świeżak, a napisał wam prawdę![]()
Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 AT8 Q4 (2018-...)
AR 159 1.9 JTDM Q-Tronic Distinctive (2008-...)
AR 147 2.0 TS Selespeed Distinctive (2001-2008)
Jeśli robisz dziennie 50-60 km po mieście i okolicach to różnica w cenie między Tonale a Formentorem zwróci Ci się po 2 latach na paliwie. A zostaje Ci markowy, lepiej wykończony samochód, do tego bardziej przyjazny dla środowiska.
Można się zastanawiać jaki sens ma moc około 300 KM w Suvie ale jeśli ktoś się przy tym upiera, to Tonale jest lepszym wyborem.
Problemów Tonale jest mnóstwo. Widać tu brak jakiejkolwiek spójnej polityki i pomysłu Stellantisa na Alfę Romeo (lub celowe uwalanie marki).
1. Design zewnętrzny - gdyby nie scudetto - byłyby to taki sam SUV jakich mnóstwo na rynku. z boku wyróżniają ją felgi telefony (inaczej nie odróżnię od np. Mazdy), tył też "pospolity".
2. Wnętrze na plus - aspiruje do premium, ale np. Nissan Qashqai w pakiecie ze skórą oferuje to samo za kilkadziesiąt tysięcy mniej.
3. Prowadzenie i układ kierowniczy "z nuta sportową", ale nie są tu jedyni z podobnymi efektami
4. Gama silnikowa - może i aspirują do premium, ale realnie to pozycjonują się wśród "azjatów" (KIA, Hyundai, Nissan), którzy są o naście tysięcy tańsi. Jeśli porównamy się do europy z podobnymi mocami, to też wygląda słabo, bo w grupie VAG crossovery/suvy z 1,5DSG 150KM zaczynają się od ~130tys. wewnątrz grupy Stellantis też wychodzi drogo (względem opla, czy peugeota). Tyle, że Europa daje wybór chcesz 150KM za 150tys? proszę bardzo. chcesz 300KM za 250tys. proszę bardzo. chcesz 400KM za 350tys. też mamy dla ciebie ofertę. A w Tonale ktoś dokonał wyboru za mnie.
5. Multimedia. Szkoda nawet porównywać. To wygląda tak, jakby w ramach projektu Tonale infotainment został opracowany szybko i zatwierdzony tak gdzieś ok. 2017r., następnie projekt zaliczył kilkuletnią obsuwę i nikt już nie odświeżył oprogramowania. Także auto jest nowe, a jakieś takie przestarzałe. Dziwne, zwłaszcza, że w grupie mają dużo lepsze gotowe rozwiązania (z peugeota chociażby).
6. Cena. Jest rzeczywiście premium (wersja plug-in mocno wjeżdża w półkę Stelvio - czyżby po lifcie w Stelvio cennik miał się zaczynać od 3 z przodu?). Tyle, że Premium nie powinno wynikać z samooceny i dobrego samopoczucia, a z tego co i w jaki sposób oferuje producent - zaczynając chociażby od obsługi w salonie, która przypomina polozbyt, a nie premium (może to ocena na wyrost po wizycie w jednym punkcie, ale jak mają trzymać standardy między innymi obsługi, to wszędzie).
- - - Updated - - -
Tyle, że w Seacie mam wybór. Mogę sobie kupić ekonomicznego Formentora za 130tys,a mogę VZ5 za 350tys. moja kasa - mój wybór. mało tego ten Formentor za 130tys. w standardzie potrafi rzeczy których nie umie nawet najdroższa Alfa w najdroższej konfiguracji (asystent parkowania).
Ponadto może i Cupra nie ma historii marki, ale wywołuje podobny, a może i nawet większy wykrzyw szyi u przechodniów. Tak, ludzie oglądają się za Cuprą na ulicy. Było to zauważalne nawet podczas godzinnej jazdy testowej.
Druga uwaga - naprawdę chcecie sprowadzić Alfę do porównywania które auto jest ekonomiczniejsze w użytkowaniu? Użytkowanie to nie tylko rachunki ze stacji benzynowej. Chcesz pokusić się o porównanie cen i zwłaszcza dostępności części do Alfy i w grupie VAG 10 lat po wycofaniu modelu z produkcji? wiesz jakie są obecnie problemy z niektórymi częściami do 159? za głupią sprężynę do zwieszenia ASO chciało 850zł/szt (2,4 ti, zamienników brak).
I jak już chcesz konkurować w takich kwestiach jak ekonomia to daj mi jeden argument, za Tonale względem np. Toyoty CHR - typowo damskie autko do miasta na zakupy i kosmetyczki.
- - - Updated - - -
Trochę przesadzacie z tym designem zwłaszcza z materiałami. Nie da się ukryć, ze Formentor to auto z segmentu C, natomiast Tonale to C z jakością wnętrza D, ale oglądałem wiele dużo gorzej zaprojektowanych i wykonanych wnętrz niż w Formentorze. Może po raz kolejny popełnię myślozbrodnie, że lepiej niż w Formentorze jest w Tonale i Quashqai-u z pakietem skórzanym (tak, Nissan ze skórą nie odstaje od jakości Tonale). Reszta peletonu jest na podobnym lub gorszym poziomie niż Formentor. Mnie osobiście bardzo na minus zaskoczył Mercedes i BMW - w modelach z przedziału cenowego Tonale.
Reasumując Alfa bardzo postarała się, żebym jej nie kupił. Alfa to było dla mnie auto pierwszego wyboru. Najpierw wywalili w kosmos cenniki Stelvio. Czekałem na Tonale - tu też pojechali po bandzie z ceną, ale auto było w zasięgu. Zobaczyłem osiągi i pierwsze recenzje w interentach i chcąc nie chcąc zacząłem rozważać inne opcje a tu przy chłodnej kalkulacji Alfa poległa (w tej chłodnej kalkulacji były też takie pozycje jak fun z jazdy i nietuzinkowość modelu).
Ostatnio edytowane przez Machaju ; 18-11-2022 o 09:58