Temat: Auta elektryczne i ogólnie powszechna elektryfikacja

  1. #1241
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,459

    Domyślnie

    Cytat Napisał AdiCarrion Zobacz post
    Acha, czyli wprowadzenie silników trzycylindrowych to wina elektryków-no tak, dziękuję za wyjaśnienie
    Cały downsizing, którego odnogą są trzycylindrowe popierdółki, jest wynikiem podkręcania norm emisji spalin. Kulminacją norm emisji są elektryki i ich sposób wprowadzania na rynek. Nie widzisz tutaj ciągu przyczynowo - skutkowego?

    Gdyby normy nie były śrubowane w nieskończoność to jakość aut dzisiaj byłaby o wiele lepsza - cały postęp ostatnich 20 lat szedł zamiast w stronę poprawy niezawodności, to w stronę ograniczenia emisji. Pytanie który kierunek byłby lepszy ekologicznie (auta jeżdżące po 20 lat z Euro4, czy te "ekologiczne" z Euro6 zmieniane co 5) pozostaje bez odpowiedzi, bo już tego raczej nie sprawdzimy...
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html
    Ekonomiczne daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz...volvo_v70.html


  2. #1242
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,475

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomaz Zobacz post
    Cały downsizing, którego odnogą są trzycylindrowe popierdółki, jest wynikiem podkręcania norm emisji spalin. Kulminacją norm emisji są elektryki i ich sposób wprowadzania na rynek. Nie widzisz tutaj ciągu przyczynowo - skutkowego?

    Gdyby normy nie były śrubowane w nieskończoność to jakość aut dzisiaj byłaby o wiele lepsza - cały postęp ostatnich 20 lat szedł zamiast w stronę poprawy niezawodności, to w stronę ograniczenia emisji. Pytanie który kierunek byłby lepszy ekologicznie (auta jeżdżące po 20 lat z Euro4, czy te "ekologiczne" z Euro6 zmieniane co 5) pozostaje bez odpowiedzi, bo już tego raczej nie sprawdzimy...
    To chyba najpotężniejszy przyklad jak sztuczne regulacje wplywają na tytulowe "kierunki rozwoju motoryzacji" . Nie inżynierowie, ba nie ci wstrętni księgowi. A tworzenie rynkow, zbytu dla swoich produktów napędzane wylobbowanymi (nie przez obywateli bynajmniej) regulacjami.
    O, z niechlubnej przeszlości wloskiej motyoryzacji - opodatkowanie aut > 2 litrów i dziwadło w postaci 2.0 turbo V6 (post-Busso) . Choć chociaż tyle że nie "obcięli" dwóch cylindrów, no ale turbo dodać nie problem, zresztą póżniej świetnie przecwiczone w dieslach w okresie nakręcania ich koniunktury i ochów i achów nad nimi jak teraz nad elektrykami.

  3. #1243
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    12 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    JEST: Giulia Veloce Ti MY21, 166 FL 3.2, BYŁY: 166 2.0TS, 156 1.8TS
    Postów
    298

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomtrz Zobacz post
    Wiec jest ustalone, ze samochody trują. No to chyba nie jest w porzadku truc innych ludzi. To tez jest ustalone. No to jak sie robi komus krzywde, to sie płaci karę.

    Cytat Napisał Tomtrz Zobacz post
    A jak juz truja, to tylko troszeczke, i tak troszeczke, to można
    Elektryki trują, czy nie??

  4. #1244
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomtrz
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    były alfy, jest Jaguar
    Postów
    2,290

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomaz Zobacz post
    Cały downsizing, którego odnogą są trzycylindrowe popierdółki, jest wynikiem podkręcania norm emisji spalin. Kulminacją norm emisji są elektryki i ich sposób wprowadzania na rynek. Nie widzisz tutaj ciągu przyczynowo - skutkowego?

    Gdyby normy nie były śrubowane w nieskończoność to jakość aut dzisiaj byłaby o wiele lepsza - cały postęp ostatnich 20 lat szedł zamiast w stronę poprawy niezawodności, to w stronę ograniczenia emisji. Pytanie który kierunek byłby lepszy ekologicznie (auta jeżdżące po 20 lat z Euro4, czy te "ekologiczne" z Euro6 zmieniane co 5) pozostaje bez odpowiedzi, bo już tego raczej nie sprawdzimy...
    No nie? Jeszcze raz - turbosprezarki zaczeto montować do aut jeszcze zanim ktos martwił się emisjami. Silnik z turbo jest po prostu lepszy. Wydajniejszy, czyli mniej pali, ma wyzszy moment obrotowy w wiekszym zakresie obrotów. Kiedy sie nauczycie, ze "fajne dla mnie" nie znaczy lepsze?

    Juz pomiając fakt, ze emisje wynikajace z produkcji samochodu maja bardzo mały udział w jego całkowitym sladzie węglowym, to moze takie bardziej przyziemne pytanie? Czemu ludzie nie chcą jezdzic starszymi autami, a raczej wolą jezdzic nowszymi autami? Przestancie wciskac ten absurd, ze samochod powinien byc zdatny do uzytku przez 40 lat. Nawet gdyby był, to i tak mało kto by takimi jezdził.
    Jaguar S-type 4.2 V8
    Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
    Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
    Citroen Xantia Activa II V6 - była
    Citroen Xantia II 2.0 16V - była
    Skoda Felicia 1.3 MPI - była

  5. #1245
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,459

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomtrz Zobacz post
    Silnik z turbo jest po prostu lepszy. Wydajniejszy, czyli mniej pali, ma wyzszy moment obrotowy w wiekszym zakresie obrotów.
    No nie? Porównujesz nowoczesny silnik z turbo do starego wolnossaka i tak ci wychodzi? Kiedy się nauczysz, że "fajne dla ciebie" nie znaczy lepsze?

    Mazda w silnikach Skyactive pokazała, że 2-litrówka wolnossąca jest lepsza od popierdółki z turbo. Jeździłem kilka lat i wiem coś na ten temat. Mniej pali, ma lepiej rozłożony moment obrotowy, który nota bene jest wyższy niż np. w 2.5V6 Busso. Teraz się pewnie odezwie armia hejterów
    Tak, czy inaczej downsizing (nie mylić z turbo) okazał się ślepą uliczką, a AMG nigdy w życiu nie wprowadziłoby 2-litrowej klasy C, gdyby nie wymuszone normy emisji i nakładane kary. Taka prawda i takie fakty - trudno z nimi dyskutować.
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html
    Ekonomiczne daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz...volvo_v70.html


  6. #1246
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomtrz
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    były alfy, jest Jaguar
    Postów
    2,290

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomaz Zobacz post
    No nie? Porównujesz nowoczesny silnik z turbo do starego wolnossaka i tak ci wychodzi? Kiedy się nauczysz, że "fajne dla ciebie" nie znaczy lepsze?

    Mazda w silnikach Skyactive pokazała, że 2-litrówka wolnossąca jest lepsza od popierdółki z turbo. Jeździłem kilka lat i wiem coś na ten temat. Mniej pali, ma lepiej rozłożony moment obrotowy, który nota bene jest wyższy niż np. w 2.5V6 Busso. Teraz się pewnie odezwie armia hejterów
    Tak, czy inaczej downsizing (nie mylić z turbo) okazał się ślepą uliczką, a AMG nigdy w życiu nie wprowadziłoby 2-litrowej klasy C, gdyby nie wymuszone normy emisji i nakładane kary. Taka prawda i takie fakty - trudno z nimi dyskutować.
    No to chyba sam sobie przeczysz, skoro mówisz, że mozna zrobic nawet lepszy wedlug ciebie silnik wolnossacy, ktory spełnia....dokładnie takie same normy????

    a ze to slepa uliczka, to skad wziales ten "fakt"?
    Jaguar S-type 4.2 V8
    Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
    Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
    Citroen Xantia Activa II V6 - była
    Citroen Xantia II 2.0 16V - była
    Skoda Felicia 1.3 MPI - była

  7. #1247
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    05 2016
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 jtd 16V
    Postów
    612

    Domyślnie

    Cytat Napisał Żuczek Zobacz post
    Cały proces usuwania samochodów spalinowych będzie trwał kilkadziesiąt lat ale kiedyś trzeba było go rozpocząć. Technologia spalinowa okazała się niepodatna na zwiększenie efektywności, od lat emisja gazów rośnie w branży zamiast spadać bo ludzie chcą coraz większych i mocniejszych samochodów. Sam rynek nic z tym nie zrobi, bo branża chce jak najmniejszych kosztów produkcji a nie jak najmniejszego wpływu na środowisko.
    Oczywiście można krzyczeć, że emisję powinno się zmniejszać przez redukcję mięsa w diecie, zmniejszenie produkcji ubrań, likwidację turystyki itp. byle zostawić dymiące samochody. Życzę powodzenia
    Jak to? Emisja gazów rośnie? Ludzie chcę coraz większych i mocniejszych samochodów?
    To dlatego wypuszcza się auta z 3 cylindrowym silnikiem, tak? I normy emisji są coraz wyższe, przez co wiele silników wycofano z produkcji? To jest to rozrastanie się aut i nie baczenie na ekologię?

    Branża może chcieć sobie swoje, ale ma ogromne ograniczenia w tym co może zrobić. Musi się do nich dostosowywać, co skutecznie ukierunkowało "rozwój" motoryzacji ostatnich lat.

  8. #1248
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2020
    Auto
    Alfa 159 2.0 170 KM
    Postów
    1,120

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomtrz Zobacz post
    Następny. Gdzie ja kazałem komuś sprzedać auto i zainstalowac apke??? Albo nie wiem, przesiadać sie do komunikacji miejskiej? No nigdzie nikomu nic nie kazałem. To, ze widze, ze istnieje jakies rozwiazanie, i rozumiem, ze są ludzie, dla których to rozwiązanie jest korzystne, automatycznie oznacza, ze ja musze sam z niego korzystać? No co wy macie w tych głowach? Bo na pewno za grosz logiki.
    Co Ty smędzisz? prowadzisz tu totalną propagandę elektryków, teraz zaczynasz promować apki i wypożyczenia auta "jak mam potrzebę" a sam jeździsz spalinową furą, pochłaniającą wiadra paliwa.

  9. #1249
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomtrz
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    były alfy, jest Jaguar
    Postów
    2,290

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maxi Zobacz post
    Jak to? Emisja gazów rośnie? Ludzie chcę coraz większych i mocniejszych samochodów?
    To dlatego wypuszcza się auta z 3 cylindrowym silnikiem, tak? I normy emisji są coraz wyższe, przez co wiele silników wycofano z produkcji? To jest to rozrastanie się aut i nie baczenie na ekologię?

    Branża może chcieć sobie swoje, ale ma ogromne ograniczenia w tym co może zrobić. Musi się do nich dostosowywać, co skutecznie ukierunkowało "rozwój" motoryzacji ostatnich lat.
    No halo, tu ziemia, samochody są coraz wieksze i szybsze pomimo tych ograniczen? Co do tego maja 3 cylindry?
    I to zarówno takie zwyczajne samochody dla ludu (bo to jest 95% motoryzacji), jak i nawet sportowe samochody. Coraz szybsze.
    Ostatnio edytowane przez Tomtrz ; 29-12-2022 o 14:17
    Jaguar S-type 4.2 V8
    Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
    Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
    Citroen Xantia Activa II V6 - była
    Citroen Xantia II 2.0 16V - była
    Skoda Felicia 1.3 MPI - była

  10. #1250
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    05 2016
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 jtd 16V
    Postów
    612

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomtrz Zobacz post
    No halo, tu ziemia, samochody są coraz wieksze i szybsze pomimo tych ograniczen? Co do tego maja 3 cylindry?
    Pomimo tych ograniczeń. Czyli ogranicza się sporo. Co z tego, że auto gabarytowo jest większe niż kiedyś? To że auta "puchną" wizualnie, wszyscy widzą.
    Ale są mocniejsze? Wychodzi więcej R3 czy V12? Więcej 100 konnych czy 500 konnych samochodów? Bo nie rozumiem. Emisja gazów rośnie? Auta coraz bardziej trują czy coraz mniej?
    Z tamtego posta wnioskuję, że silniki rosną w nieskończoność, auta palą po +20 litrów i zmierza to ku przepaści. I trzeba to ratować elektrykami.

Podobne wątki

  1. Pozdrowienia dla Trójmiasta i alfaholików ogólnie!
    Utworzone przez indianinMat w dziale Tu się witamy
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 06-02-2018, 23:25
  2. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 22-04-2013, 21:10
  3. [147] Opinie, ogólnie klika pytań
    Utworzone przez scudettokrk w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 11-04-2009, 20:52
  4. Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 11-01-2009, 21:22

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory