Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 23

Temat: Wysokie spalanie po mieście - 1,9jtdm qtronic 136 egr off

  1. #11
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    05 2022
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Fiat Stilo 1.9 JTD 8v 115KM
    Postów
    100

    Domyślnie

    W starych JTD błąd EGR owszem istniał ale nie powodował zapalania checka. Dopiero po podpięciu MES było widać błąd, który mógł być historyczny albo aktualny (na czerwono). Co więcej stare JTD nie zapalały checka nawet od błędu przepływki i też się jeździło.

  2. #12
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2010
    Auto
    159 2,4 200 KM
    Postów
    397

    Domyślnie

    Cytat Napisał iBart Zobacz post
    nie znam jego stanu więc zapewne poleci nowy + zaślepka z dziurkami dla ochrony kolektora
    którego kiedyś pół dnia czyściłem z sadzy i resztek klapek...
    Z dziurkami to nie zaślepka. Syfu w kolektorze będzie tyle, co bez zaślepki

  3. #13
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2014
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm
    Postów
    347

    Domyślnie

    A ja tu ostatnio narzekałem że Alfa za bardzo grzeje. Mam EGR wyłączony i jak mi szyby nie parują to czekam aż dobije do 40st i wtedy włączam nawiew. Rzadko kiedy daje na drugą kreskę. Prędzej otwieram nadmuch na nogi, bo góra robi się za gorąca. Tak że coś masz nie teges z układem chłodzenia raczej.
    Spalanie wybitnie za duże jak na moje oko. Wygląda na niedogrzany silnik. Ja mam 15km do pracy w jedną str. połowa miasto, parę razy trzeba się zatrzymać, czasem mały korek na 2-3min i spalanie wg. kompa 6.4L. Ale mam lekką nogę. Z górki bez gazu itp.

  4. #14
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    05 2022
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Fiat Stilo 1.9 JTD 8v 115KM
    Postów
    100

    Domyślnie

    Ostatnio przy 0 stopni przejechałem 4km z nieczynnym EGR (wtyczka odpięta), ruszyłem od razu i jechałem cały czas bez korków, nawiew był wyłączony i dociągnęło do ~65 stopni.

  5. #15
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Nie ma szans, aby ten silnik w zimie się nagrzał do optymalnej temperatury w czasie jazdy w korku. Co innej opisana wyżej jazda z większym obciążeniem.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  6. #16
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    04 2018
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    159 1.9 jtdm q-tronic
    Postów
    31

    Domyślnie

    Z układem chłodzenia jest wszystko Ok , prócz braku przepływu ciepłych spalin przez chlodniczkę egr.
    W środę jestem umówiony na wymianę egr i zmiany w kompie. Póki co bez zaślepki idę z markowym zamiennikiem.
    Dam znać jak to wpłynęło na spalanie i osiągane temp w korkach.
    Ps. Gdy jadę to wskazówka tez się szybko podnosi, po 4km jazdy napewno jest powyżej 50c.
    Problem jest wtedy gdy samochód zimny odrazu wyjeżdża i stoi w korku (centrum Warszawy) i owe 4km przejeżdża nie w 5 a w 20 minut.

  7. #17
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał iBart Zobacz post
    Z układem chłodzenia jest wszystko Ok , prócz braku przepływu ciepłych spalin przez chlodniczkę egr.
    W środę jestem umówiony na wymianę egr i zmiany w kompie. Póki co bez zaślepki idę z markowym zamiennikiem.
    Dam znać jak to wpłynęło na spalanie i osiągane temp w korkach.
    Ps. Gdy jadę to wskazówka tez się szybko podnosi, po 4km jazdy napewno jest powyżej 50c.
    Problem jest wtedy gdy samochód zimny odrazu wyjeżdża i stoi w korku (centrum Warszawy) i owe 4km przejeżdża nie w 5 a w 20 minut.
    Skoro uruchamiasz EGR to załóż fabryczną uszczelkę, zmniejsza prześwit zaworu.
    https://allegro.pl/oferta/55225287-u...oe-12868664095
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  8. #18
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    04 2018
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    159 1.9 jtdm q-tronic
    Postów
    31

    Domyślnie

    Witam ponownie chciałbym sprawę rozwiązać i przedstawić wnioski po zamontowaniu EGR oraz wgraniu mapy fabrycznej.
    Spalanie na zimnym silniku Spadło znaczenie tak znacznie że nie sądziłem że Egr może mieć na to taki wpływ. Można przyjąć że po mieście na zimnym silniku jest to nawet 2 l mniej na krótkich odcinkach. Drogi podmiejskie i szybkiego ruchu udało mi się zejść do 5,5 l gdzie na tej samej trasie nigdy nie wyrabiałem się poniżej 6,5l /100 jadąc wolniej… silnik nagrzewa się też zdecydowanie szybciej do wyższej temperatury od momentu założenia egr nie używam grzałek dogrzewających - 5 min w korku i jest ciepłe powietrze i wskazówka temp zaczyna się podnosić. W trakcie jazdy bez zatrzymywania po 1,5km również osiąga 50c.
    Wnioski są takie że przez cztery lata jeździłem popsutym samochodem bo ktoś uznał że lepiej usunąć EGR niż założyć nowy i posprzątać po nim raz na jakiś czas w kolektorze. Pozytywną rzeczą jaką dodało założenie EGR jest łagodniejszy start z miejsca (qtronic) oraz cichsza praca zimnego silnika po odpaleniu. Obniżenia osiągów nie zanotowałem. Wręcz przeciwnie Auto ma jakby lepsze toczenie się przy muskaniu pedału przyspieszenia.
    Ostatnio edytowane przez iBart ; 26-02-2023 o 21:50

  9. #19
    Użytkownik Świeżak Avatar maurize
    Dołączył
    10 2021
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR Brera 2.4 JTDm
    Postów
    184

    Domyślnie

    Ile dałeś za montaż EGR + programowanie mapy sterownika?

  10. #20
    Użytkownik Świeżak Avatar nkaroluky
    Dołączył
    08 2021
    Mieszka w
    Okonek
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 150KM
    Postów
    210

    Domyślnie

    ja tez kiedys tutaj ze 2 lata temu jak kupilem alfe - pytalem sie czy to norma ze sie tak dlugo nagrzewa... mam 90st po okolo 9-10km, w temp nizszych niz 0, nawet i wtedy za krotko. iBart napisał, że ma 50st po 1,5km. ja mam zaslepiony egr i mam po 4 km, wiec roznica jest duza. tez kminie czy nie "odprogramowac" egr, i na lato zaslepka, na zime wyjmować.

Podobne wątki

  1. [159] Wysokie spalanie po mieście alfa 159 sw 1.9jtdm 150 km
    Utworzone przez longdz w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 29-09-2020, 11:39
  2. [159] wysokie spalanie 159 1.9JTDM po miescie
    Utworzone przez koondi w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 222
    Ostatni post / autor: 16-08-2018, 11:40
  3. [159] 2,2 JTS spalanie w mieście
    Utworzone przez Pawelek_S w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 21-01-2017, 20:28
  4. [159] Wysokie spalanie oraz kontrolka silnika ALFA ROMEO 159 1.9jtdm 150km DPF
    Utworzone przez CYGANHIO1992 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post / autor: 06-12-2016, 19:15

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory