Strona 5 z 8 PierwszyPierwszy 12345678 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 79

Temat: nieregularna praca silnika, szarpania, kołysania, wahania ( falowania )

  1. #41
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - to troche za mało, dwa hebelki.
    - a widzisz te potencjometry, a symetryzacja, +/= 10%.
    - od tej symetryzacji masz TRA + lub ujemne, nie zrób tego samego blędu co ja.
    - ma być 1 Hz ( 2 Hz), symetria 50 % !!!
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  2. #42
    MarcinTM
    Gość

    Domyślnie

    Emulatorek zrobiony, ustawiłem 0.1..0.8V 1Hz.

    Dzisiaj podłączam i sprawdzam na wykresach. Pokaże zrzuty.

    Jestem ciekawy rezultatu. Teraz ECU nie ma możliwości regulacji i jak jest mądry to zorientuję się, że nie może regulować i pewnie walnie focha .

  3. #43
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - ciekawe , jak zareaguje ECU.
    - zrobiłem podobny emulator ale czujnika położenia i obrotów wału korbowego.
    ( coś w rodzaju generatora Rossa ale za mniejsze pieniądze )
    - po podłaczeniu można było robić pomiary wtryskiwaczy, ich wydajności, sprawdzać cewki oraz świece W.N.
    - ładnie, czysto, bez uruchamiania silnika.
    - nie miałem wtedy emulatora sondy lambda, można byłoby pomierzyć co o tym sądzi ECU samochodu.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  4. #44
    MarcinTM
    Gość

    Domyślnie

    To Bubu jakie parametry Cię interesują? Co pomierzyć?
    Wykres sondy to wiem, czas wtrysku.
    Myślę o resecie adaptacji i sprawdzenie co ECU zrobi, ale boję się by nie wpadł w "obłęd" mając non-stop ten sam parametr sondy

    Zanim podłącze podregulowałem - 1.006Hz - ciężko o równe 1Hz .

    Ostatnio edytowane przez MarcinTM ; 20-10-2009 o 13:36

  5. #45
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - rozgrzewania sondy lambda raczej bym nie mierzył.

    - ale coś w rodzaju:
    1. - - jak chcesz złapać "spadochron".
    - temperatura silnika
    - injection time
    - advance angle
    - throttle value angle

    2. - jak namierzasz się na falowanie to inny zestaw
    - engine speed high resolution
    - target engine speed
    - TRA
    - throttle value angle.

    3. czasami też pomierz lambda pre-cat status, czy nie ustawiłes za mały, za duży zakres sondy lambda.
    - ja bym pomiary robił od zimnego silnika jesli jest mozliwość.
    - ale logowanie zacznij przed uruchomieniem, będziesz widzał jak wydajna jest pompka paliwa, w 1 sekundzie ECU wymusza wtrysk na wszystkich wtryskiwaczach.
    - no i pamietaj że to alfa z M1.5.5, ciekawe jaki numer wykręci.
    - mi np. nie chciał działać parametr lambda regulation row 1, jak tylko zobaczył sondę, to zaraz dał poprawny ten parametr.
    --

    --

    --
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 20-10-2009 o 15:07
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  6. #46
    MarcinTM
    Gość

    Domyślnie

    Hmm coś nie tak, podłączyłem emulator i przesunęło napięcie - min. mam -.01V, a max. 0.53V, więc ECU stwierdził,ze albo zimna albo odłączona.
    Żadnej innej reakcji nie było.

    Nasuwa się pytanie dlaczego na oscylu jest dobrze, a tutaj nie? obciążenie? musi być duże,ale wątpię.

    Moim celem jest wyszukanie tego mulenia, buczenia i trybu awaryjnego.

    Zauważyłem, że mimo połączenia emulatora to i tak była regulacja mieszanki - wirtualna chyba. Dążyło do jedności. Wyłączyłem sondę - to samo, więc jednak omija sonde.
    Ostatnio edytowane przez MarcinTM ; 20-10-2009 o 15:56

  7. #47
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    to był błąd, mówiłem ze to alfa i M1.5.5.
    - masz tam chyba potencjometry, program alfadiag i należy podregulować.
    - ja to byłem mądry , ponieważ te regulacje robiłem bez uruchomienia silnika, tylko z właczonym generatorem Rossa, czy jak kto woli z emulatorem czujnika obrotów i położenia wału korbowego.
    - schemat prosty , tylko trochę IC jest na nim, bo trzeba emulować te 60 zębów i te dwie przerwy. ( czyli 4046, 4017, 4013, 4001)
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  8. #48
    MarcinTM
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    masz tam chyba potencjometry, program alfadiag i należy podregulować.
    Mam to wszystko, spokojnie, Alfa z mózgiem 1.5.5 nie wie na kogo trafiła - chcę jeszcze jutro sprawdzić coś innego - podłączę emulator do A/D i spróbuję programowo interpretować sygnał tak jak to robi 1.5.5 - ustawić wpierw tak jak ECU to widzi (posilę się dzisiejszymi danymi pracy sondy po podłączeniu emulatora) i ustawie potencjometrami tak jak powinno być.

    Kolejnie podłączę do żywego 1.5.5 - ciekawe jak wtedy odczyta.

    Tak to by było za łatwe - jestem ciekawy czy to wina SW czy HW. \

    Bubu, kiedyś rozbierałeś ECU - czy może wiesz jak podłączona jest sonda? Jak jest na wejściu?

    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    schemat prosty , tylko trochę IC jest na nim, bo trzeba emulować te 60 zębów i te dwie przerwy. ( czyli 4046, 4017, 4013, 4001)
    Ja nie wiem, uprali się wszyscy na te TTL'e, a przecież teraz są procki, atmel, philips itd. chwila bazgrania w C i ma się wszystko - płytka mniejsza itd. etc. To tak jak by się robiło sterowanie silnikiem krokowym(np.2 fazowego) za pomocą TTL'i - pełno układów zamiast dwóch: uP i driver'a
    Ostatnio edytowane przez MarcinTM ; 20-10-2009 o 19:40

  9. #49
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - pamiętaj tylko, że wejścia sondy lambda , bez obciażenia mają coś około -0.27 V i to ci psuje twoje ustawienia.
    - TTL kontra uP --> dlatego w komputerze zastosowałem uP LPC2148, a reszta to program w C++.
    - schemat podobny do naszego dla starszych motroników był zamieszczony tutaj:
    - szk0da tylko że koledzy zatrzymali sie tylko na tych starszych modelach.
    --
    http://motronic.ws/
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  10. #50
    MarcinTM
    Gość

    Domyślnie

    Więc tak już po wszystkim :-)

    W załączniku są logi - niestety Bubu musiałem zrobić reset adaptacji by sprawdzić co zrobi jak będzie miał stały "dobry" sygnał z sondy :-)

    Pierwsza część wykresu (młodsze) to po adaptacji i praca na jałowym, druga część to przygazówka na postoju - teraz kto mi znajdzie moment gdy za bardzo spada kąt wyprzedzania przy gwałtownym depnięciu geja gazu ? :-) nie ma go :-).

    Obserwowałem sobie co się dzieje w trakcie bawienia się "szerokością" sondy - jak nie zwiększał czas wtrysku to zmniejszał, powolutku,ale to robił. Inna sprawa to jak Bubu mówiłeś pokazywał mi, że ma lewe powietrze lub nie. A jak się mój kochany ECU męczył by ustawić parametry mieszanki oj głowa go chyba zaczęła boleć bo zaczął bawić się kątem wyprzedzania - widać to później w pierwszym zestawie wukresów.

    Co do kopa - hehe, no przejechałem się - gdy stanąłem to strzelał kat i rurki od temperatury :-). jedynka mielenie, dwójka mielenie i na trójce jeszcze przymielił i tyle mnie widziano.

    Ważna sprawa: gdy miałem w trybie awaryjnym z powodu sondy to lekko słyszałem zawory przy ~3tys. obrotów jak by wariat się zacinał - teraz jak ręką odjął - wniosek? Pewnie nie brany był pod uwagę czujnik spalania stukowego, a teraz w "normalnej" pracy jest,ale mogę się mylić co do wniosku.

    Inna obserwacja to regulacjia sondy, bez wyregulowania symetralizacji sondy miałem aż 1.12 !! a teraz 1.00<->0.99 :-).

    Dobra teraz do sklepu po sonde i test przepływki - pokazuje mi prawie 4.3V a to za mało na 480kg/h! Podciągnę trochę napięciowo i zloguję prametry.

    Hmm takie testery jak ja mam np. do sondy mogły oprócz AlfaDiaga eliminować zbędne zakupy .

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 52
    Ostatni post / autor: 15-02-2016, 18:14
  2. [159] Lekkie falowania obrotów
    Utworzone przez koziolek w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 24-03-2013, 21:34
  3. Dziwne wahania temperatury silnika POMOCY!!!
    Utworzone przez michal87tg w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 06-11-2010, 09:40
  4. szarpanie nieregularna praca a sonda i katalizator
    Utworzone przez mijagi156 2.0 w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 24-10-2009, 18:43
  5. Praca silnika 1,6
    Utworzone przez KeReK w dziale 156
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 15-06-2009, 22:25

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory