Strona 6 z 8 PierwszyPierwszy 12345678 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 51 do 60 z 79

Temat: nieregularna praca silnika, szarpania, kołysania, wahania ( falowania )

  1. #51
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    1. brak czwartego wykresy : throttle value angle
    - wtedy widać czy silnik krokowy kręci parametrami, czy tylko ECU reguluje skład mieszanki poprzez wyprzedzenie i czas wtrysku.
    2. na pierwszym wykresie te 14 msek , to po włączeniu kluczykiem, czyli diagnostyka wtrysków przez ECU, jesli tak to trochę za mało albo ja mam za dużo. !!!
    - pod warunkiem że nie zmieniałes logów.

    - pierwszy wykres rozgrzewanie, praca spokojna i nic nie widzę.
    - drugi wykres to trochę dawałeś przygazówki.
    - dziwi mnie ten ujemny czas wyprzedzenia, tyle razy osiagany , ile było 20 msek na wtryskach, dziwne
    - albo może ja tego nie widziałem na swoim ECU.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  2. #52
    MarcinTM
    Gość

    Domyślnie

    Bubu pamiętaj, że to z emulatorem jest i już na wstępie nie może regulować mieszanki.
    Jak Ty byś się poczuł gdybyś widział, że coś jest, działa, ale nie da się regulować? To tak jak byś miał okno pod ręką, wiedział, że możesz je otworzyć,ale nie możesz i się siłujesz

    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    na pierwszym wykresie te 14 msek , to po włączeniu kluczykiem, czyli diagnostyka wtrysków przez ECU, jesli tak to trochę za mało albo ja mam za dużo. !!!
    Silnik był ciepły, nie zaczynałem od zimnego. Do tego pisałem, że podpada mi albo MAF(~4.3V), albo mam lewe powietrze.

    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    - pod warunkiem że nie zmieniałes logów.
    Jest tak jak zlogowałem.

    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    - pierwszy wykres rozgrzewanie, praca spokojna i nic nie widzę.
    Na tym pierwszym zobacz jak po czasie kąt wyprzedzania zaczyna się bujać - 9' -11' itd.

    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    - dziwi mnie ten ujemny czas wyprzedzenia, tyle razy osiagany , ile było 20 msek na wtryskach, dziwne
    21539,42ms
    A wiesz może dlaczego? On dziwnie się zachowywał , jak dodałem sporo obrotów i spadał to tak jak by miał zadusić się i bujał obrotami, to ten właśnie ujemny kąt. Do tego czas wtrysku spada nisko i rośnie do "normalnego" czasu.

    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    - albo może ja tego nie widziałem na swoim ECU.
    A miałeś emulator podłączony pod żywe 1.5.5 z możliwością lewego powietrza lub niesprawnym MAF'em?

    Co sądzisz o tym wszystkim? Mam przy sobie emulator, lapa i mogę coś sprawdzić jak chcesz. W dzień jadę zrobić ponad 100km, będę jechał na emulatorze, chcę zobaczyć co będzie się działo z autkiem.

    A ten ujemny kąt to śmierdzi mi wariat - nie wiem czemu,ale mam przeczucie zacinania się jego, od tak

    P.S.
    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    na pierwszym wykresie te 14 msek , to po włączeniu kluczykiem,
    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    ile było 20 msek na wtryskach, dziwne
    Ile powinno być?

    Gryzie mnie ten ujemny kąt.
    Ostatnio edytowane przez MarcinTM ; 21-10-2009 o 20:30

  3. #53
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    nie cytuj wyrwanych słow, dziwnie to brzmi i zmienia sens, trudno odpowiadać jak ktoś cytuje słowa wyrwane z kontekstu..





    - jak widziałes na moim wykresie to diagnostyka wtrysków, czyli podłączony alfadiag, właczone logowanie i dopiero potem uruchomiony silnik, to było 80 msek.
    - nie ważne zimny, czy ciepły silnik.
    - ile powinno być, nie wiem, chyba tylko ja to pomierzyłem.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  4. #54
    MarcinTM
    Gość

    Domyślnie

    Chyba zmęczony byłeś/jesteś jak to czytałeś, cytowanie było z Twoimi myślnikami, więc dość pełne,a czytając wszystko można zrozumieć o co chodzi .

    Co do czasu wtrysku na starcie to u mnie wystarczyło by silniczek zaskoczył,
    Gdy przygazowałem miałem jak widziałeś tylko trochę ponad 20ms, ale to nie był max otwarcia przepustnicy. Domniemam, że czas otwarcia wtrysku by się zwiększył przy gwałtownym depnięciu do końca.

    Tak jak piszesz, załączyłem logi przed uruchomieniem silnika.

    Jest ważne czy ciepły przy starcie bo ECU opiera się na temperaturze cieczy/silnika i dobiera odpowiedni czas wtrysku. Obroty skoczyły,ale szybko spadły. Obroty nie były zbyt duże - dziwne? Chyba nie, bo jak jest zimny to skaczą wyżej, więc musi dać dłuższy czas wtrysku i jest bardziej otwarta przepustnica. To tak na temat ciepłego silniczka.(podobnie kiedyś pisałeś odpisując na pytanie dotyczące startu w zimę i lato).

    Jutro po pracy jadę sprawdzić w trasie czy jest te mulenie i buczenie. Ale ten lekki hałas zaworów ucichł . Przepływka ma pół roku czyli nie wiele.

    Najbliższy koszt to MAF i Lambda. od tak dla spokoju.

  5. #55
    Użytkownik Romeo Avatar RogerIZ28
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Siemianowice Śląskie
    Auto
    Była piękna 156 1.8TS 2000r LPI
    Postów
    719

    Domyślnie

    Widzę że u Mnie ECU jest już po zmianach,

    nie mam i nigdy nie miałem jakiegoś takiego falowania że skakały mi obroty w górę - np od 800 do 1200 (nawet na zepsutej sondzie,czy przepływce)

    W obecnym klimacie (tj jak nie ma upałów) to na jałowym pracuje tak:

    Czy taki zakres to normalne? niestety w lato (upał) nie jest już tak dobrze, wtedy spadają nawet do ok 700obr - tak go przydławia co jakiś czas, potem wskakują spowrotem na takie jak powinny być i znowu go 'przydława' itd

    diesel power http://je.pl/qeuy

  6. #56
    dududs
    Gość

    Domyślnie

    elo

    mam takie pytanko co do spadochronu

    tak czytam i czytam te wszystkie posty i nic nie kapuje każdy pisze, że rano ma problemy z przyspieszeniem śmieszne bo mi sie wydaje, że ja mam odwrotną sytuację rano idze jak należy czy na gazie czy PB tak płynie fajnie ale jak temperatura osiągnie tak 70*C to zaczyna sie robic taki powolny do 2800rmph oczywiście próba przeprowadzona na PB i LPG i tak samo. Podłączyłem pod kompa i wyskoczył mi tylko taki błąd

    P0500
    Failed Component Code: Vehicle Speed Sensor
    Fault Symptom: Signal Not Plausible
    Warning Lamp Status: Warning Lamp not Illuminated
    Fault Test State: Test complete for this Error or not applicable.
    Fault Code Storage State: Error Present at time of request
    Event Count: 64 count
    Filter Count: 0 count
    Environmental Condition One: Engine Speed: 3280 rpm
    Environmental Condition Two: Filtered Load: 4100 uS

    proszę o porady co należało by zrobic w tej sytuacji

    dodam, że przepływka nowa orginalna sonda ładnie oscyluje,
    a jak sprawdza sie kata czy nie jest zapchany, może to jego wina
    Ostatnio edytowane przez dududs ; 22-10-2009 o 16:21

  7. #57
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    @RogerIZ28
    - może to jest rozwiązanie twoich problemów.

    --


    - czy po wykasowaniu ten błąd P0500 wraca ?
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  8. #58
    Użytkownik Romeo Avatar RogerIZ28
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Siemianowice Śląskie
    Auto
    Była piękna 156 1.8TS 2000r LPI
    Postów
    719

    Domyślnie

    Bubu możesz coś jaśniej? moja wiedza nie jest tak rozległa jak twoja byłbym wdzięczny za opisanie twoich spostrzeżeń.

    Dziwi Mnie tylko w tabeli, czemu przy niektórych nie pisze 'ts', Ja myślałem, że prócz JTSa wszystkie 4cyl były twin sparkami
    Ostatnio edytowane przez RogerIZ28 ; 23-10-2009 o 10:08

    diesel power http://je.pl/qeuy

  9. #59
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - dlaczego niektóre bez TS, to nie wiem, pamietaj że to tylko baza danych ktoś mógł o tym zapomnieć podczas przepisywania z kartki.
    - ważniejsza jest informacja podana niżej która podaje że oprócz firmowego oprogramowania dla modelu 1.8 z software 103735-0390, wersja 0.3, jest także nowsze oprogramowanie z suma kontrolną BA6A.
    - zobaczę co ono ma zmienione, bo do tej pory nie miałem czasu.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  10. #60
    Użytkownik Romeo Avatar RogerIZ28
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Siemianowice Śląskie
    Auto
    Była piękna 156 1.8TS 2000r LPI
    Postów
    719

    Domyślnie

    Ale przy BA6A pisze - original file, czyli ta nowsza to ta 'modified file - D223' ??

    Tylko mam pytanie, jak sprawdzić czy mam tą oryginalną czy modyfikowaną? gdzie w tych wszystkich informacjach z ECU jest ukryta ta informacja?
    Ostatnio edytowane przez RogerIZ28 ; 23-10-2009 o 10:36

    diesel power http://je.pl/qeuy

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 52
    Ostatni post / autor: 15-02-2016, 18:14
  2. [159] Lekkie falowania obrotów
    Utworzone przez koziolek w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 24-03-2013, 21:34
  3. Dziwne wahania temperatury silnika POMOCY!!!
    Utworzone przez michal87tg w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 06-11-2010, 09:40
  4. szarpanie nieregularna praca a sonda i katalizator
    Utworzone przez mijagi156 2.0 w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 24-10-2009, 18:43
  5. Praca silnika 1,6
    Utworzone przez KeReK w dziale 156
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 15-06-2009, 22:25

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory